Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Når man ser på ytelser, utstyr, tester osv, til både på KTM, og Aprillia, så kommer nok Stelvio litt "til kort" i forhold til begge disse to syklene. Det gjør den forøvrig også i forhold til mange andre sykler, som både BMW, SuperTenere, Crosstourer, Multistrada`n osv, osv. Men jeg velger og tror, at disse syklenes utvikling, er blitt som den er, siden produsentene gjerne er villig til å satse mye på nettopp dette konseptet, enten deler av MC Sidens medlemmer liker det eller ikke (noen svært få). Men satsingsområdet og modellutvikling går heller i den retning hvor man finner ett marked som er villig til, og har evne til å betale for det. Og da i en retning som ikke helt er slik jeg kunne tenkt meg det...
Og jeg skjønner utrolig godt hvorfor mange spør "hvorfor i all verden kjøpe en Stelvio" ?
Jo, JEG kjører Stelvio fordi JEG vil gjerne ha en MC!
En luftavkjølt MC med god lyd. - En Twin motor med sin egenartede karakteristikk. - Minst mulig elektronikk. - ADW konseptet sin høye, oppreiste og gode sittestilling og utsikt. - Bredt å godt styre og stort fremhjul, for å ha en lett kjørt sykkel til å klatre i vestlandske fjell, med mest mulig hårnålsvinger. :-) - Bremser og fjæringsystem, som takler norsk telehiv, selv med tåspissen nede i asfalten, - eller når man "trykker litt ekstra på" oppover de vestlandske fjellsidene.... Videre så ønsker jeg meg - lavt turtall og rolig gange på langtur i Norge med sine særnorske fartgrenser, men også "Futt and fart" nok for at en gammel gubbe skal kunne ha det gøy. Og så til slutt, komfort nok til at alt dette kan nytes i maaaange timer i strekk.
Derfor vil jeg ha Stelvio :-) Og for å tilfredsstille nettopp disse kriteriene så er det ingen over - ingen ved siden :-)
Men så var de det som jeg ikke liker med Stelvio.
Skal man ha litt hjelp, eller service, så er det 3 timer reising til merkeverksted, og da må det passe med fergen. Dette er eneste årsaken til at jeg kanskje kunne tenke meg noe annet en Stelvio. Og hvilken sykel det da skulle bli er jeg betydelig mer usikker på. Jeg har ett Jappse MC verksted bare 25 min kjøring fra her jeg bor. Og det er vel største grunnen til at jeg vurderer både Super Tenere og Crosstourer.
Aprillia og KTM, så er jeg tilbake i samme dilemma som med Moto Guzzi....Men at dette er flotte sykler, som overgår det meste (i sær KTM`n :-)) det er jeg ikke i tvil om...men så kan det kansje bli "a bitt to much" i forhold til "MIN MC" :-)
Bare for å illustrere litt hva jeg mener...Jeg har allerede store problemer med å følge med på hva Dere snakker om i tråden "Moto Guzzi Software", og da skulle jeg så gjerne hatt "noen" i nærheten som visste hva det er Dere snakker om
Og jeg skjønner utrolig godt hvorfor mange spør "hvorfor i all verden kjøpe en Stelvio" ?
Jo, JEG kjører Stelvio fordi JEG vil gjerne ha en MC!
En luftavkjølt MC med god lyd. - En Twin motor med sin egenartede karakteristikk. - Minst mulig elektronikk. - ADW konseptet sin høye, oppreiste og gode sittestilling og utsikt. - Bredt å godt styre og stort fremhjul, for å ha en lett kjørt sykkel til å klatre i vestlandske fjell, med mest mulig hårnålsvinger. :-) - Bremser og fjæringsystem, som takler norsk telehiv, selv med tåspissen nede i asfalten, - eller når man "trykker litt ekstra på" oppover de vestlandske fjellsidene.... Videre så ønsker jeg meg - lavt turtall og rolig gange på langtur i Norge med sine særnorske fartgrenser, men også "Futt and fart" nok for at en gammel gubbe skal kunne ha det gøy. Og så til slutt, komfort nok til at alt dette kan nytes i maaaange timer i strekk.
Derfor vil jeg ha Stelvio :-) Og for å tilfredsstille nettopp disse kriteriene så er det ingen over - ingen ved siden :-)
Men så var de det som jeg ikke liker med Stelvio.
Skal man ha litt hjelp, eller service, så er det 3 timer reising til merkeverksted, og da må det passe med fergen. Dette er eneste årsaken til at jeg kanskje kunne tenke meg noe annet en Stelvio. Og hvilken sykel det da skulle bli er jeg betydelig mer usikker på. Jeg har ett Jappse MC verksted bare 25 min kjøring fra her jeg bor. Og det er vel største grunnen til at jeg vurderer både Super Tenere og Crosstourer.
Aprillia og KTM, så er jeg tilbake i samme dilemma som med Moto Guzzi....Men at dette er flotte sykler, som overgår det meste (i sær KTM`n :-)) det er jeg ikke i tvil om...men så kan det kansje bli "a bitt to much" i forhold til "MIN MC" :-)
Bare for å illustrere litt hva jeg mener...Jeg har allerede store problemer med å følge med på hva Dere snakker om i tråden "Moto Guzzi Software", og da skulle jeg så gjerne hatt "noen" i nærheten som visste hva det er Dere snakker om
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38749
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Jeg er åpenbart i den heldige situasjon at jeg har kompetent Guzzi-verksted rett i nabolaget, som jeg aldri har hatt grunn til å klage på. Et verksted som også har god dialog med importøren, kan det virke som.
Nettopp disse to faktorene kan blir avgjørende for at jeg velger Guzzi som min neste sykkel også. Og for ikke å snakke om de lave servicekostnadene :-) .
Og med den erfaringen jeg har med Stelvio, kjenner jeg ingen påtrengende behov for mer krefter.
Har til det kjedsommelige for noen kanskje, nevnt at at vi dro på lang Europa-tur til Italia og passerte flere alpepass uten problemer av noe slag med sykkelen. Krefter og fartsressuser i massevis - til vårt bruk og innafor komfortsonen hva gjelder fart.
Lastekapasiteten er også god. Eneste innvendingen her må være den ene sideveska ("manne-veska"... ), som har måttet ofre en del plass pga. høyt plassert eksospotte.
Sykkelen fungerte også helt problemfritt i den til tider svært høye sommertemperaturen vi hadde på turen.
Skulle bare mangle, vil mange sikkert mene, siden Stelvio faktisk er produsert der nede...
Jo'a... sant det. Men likevel ble jeg imponert over godt denne luft- og oljekjølte motoren tålte varmen vi hadde på turen.
Også må jeg legger til at jeg faktisk opplevde mye mer varme fra motoren mot beina og deler av kroppen ellers med Tiger 1050'en jeg hadde enn med Stelvio'en.
Nettopp disse to faktorene kan blir avgjørende for at jeg velger Guzzi som min neste sykkel også. Og for ikke å snakke om de lave servicekostnadene :-) .
Og med den erfaringen jeg har med Stelvio, kjenner jeg ingen påtrengende behov for mer krefter.
Har til det kjedsommelige for noen kanskje, nevnt at at vi dro på lang Europa-tur til Italia og passerte flere alpepass uten problemer av noe slag med sykkelen. Krefter og fartsressuser i massevis - til vårt bruk og innafor komfortsonen hva gjelder fart.
Lastekapasiteten er også god. Eneste innvendingen her må være den ene sideveska ("manne-veska"... ), som har måttet ofre en del plass pga. høyt plassert eksospotte.
Sykkelen fungerte også helt problemfritt i den til tider svært høye sommertemperaturen vi hadde på turen.
Skulle bare mangle, vil mange sikkert mene, siden Stelvio faktisk er produsert der nede...
Jo'a... sant det. Men likevel ble jeg imponert over godt denne luft- og oljekjølte motoren tålte varmen vi hadde på turen.
Også må jeg legger til at jeg faktisk opplevde mye mer varme fra motoren mot beina og deler av kroppen ellers med Tiger 1050'en jeg hadde enn med Stelvio'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- guzzi Trøndelag
- Innlegg: 41
- Registrert: 19 jul 2012, 23:48
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio NTX 2015 mod.
- Bosted: Røra, Inderøy kommune
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Her AJ!
2015 mod Moto Guzzi Stelvio NTX :-)
Fin :-)
2015 mod Moto Guzzi Stelvio NTX :-)
Fin :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38749
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Joda, visst er'n fin :-) .guzzi Trøndelag skrev:Her AJ!
2015 mod Moto Guzzi Stelvio NTX :-)
Fin :-)
Men ingen synbare endringer annet enn nye fargekombinasjoner...
Har kommet signaler om at ramma er stivere på 2015 modellen. I tillegg endringer/forbedringer i ECU og mapping som skal gi bedre gassrespons, jevnere kurve i mellomregisteret og lavere forbruk.
Det er også blitt nevnt at førersalen er blitt endret noe.
Ellers ingen store endringer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- guzzi Trøndelag
- Innlegg: 41
- Registrert: 19 jul 2012, 23:48
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio NTX 2015 mod.
- Bosted: Røra, Inderøy kommune
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Det er nok greit med noen forandringer ECU og mapping, personlig synes jeg salen på min Stelvio er meget god og passer meg :-)AJ skrev:Joda, visst er'n fin :-) .guzzi Trøndelag skrev:Her AJ!
2015 mod Moto Guzzi Stelvio NTX :-)
Fin :-)
Men ingen synbare endringer annet enn nye fargekombinasjoner...
Har kommet signaler om at ramma er stivere på 2015 modellen. I tillegg endringer/forbedringer i ECU og mapping som skal gi bedre gassrespons, jevnere kurve i mellomregisteret og lavere forbruk.
Det er også blitt nevnt at førersalen er blitt endret noe.
Ellers ingen store endringer.
Kanskje ikke noe vits å forandre så mye på noe som fungerer bra
2015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Litt tanker....
I løpet av 2016 så vil det komme nye EU krav til utslipp, og kanskje vi får se MG sin nye vannavkjølte 1300 motoren det holder på å utvikle i Stelvio, og da selvfølgelig får vi muligens se en helt ny modell som vil være mer i klasse med Multistrada, KTM, etc. som kanskje da vil går mer i retning sport en touring egenskaper(???) Uansett så tenker jeg at denne Stelvioen har vert produsert nå uten det helt store endringer, bare noen større og mindre oppgraderinger, men ingen større modell endringer på 8 år (innen 2016). Så før eller siden (helst før)så tror jeg det må være noe på gang....så kanskje en skal vente litt med ny sykkel
Men så var det ett men...det som jeg virkelig liker med Stelvio`n er jo nettopp dette med luftkjøling, lyden, den spesielle motorkarakteristikken, særegenheten osv.osv...
noe som tilsier at det er på tide å skifte til en av det (kanskje) siste modellene av denne type sykler, fordi det er jo nettopp dette jeg ser etter...
Bare en tanke.....
I løpet av 2016 så vil det komme nye EU krav til utslipp, og kanskje vi får se MG sin nye vannavkjølte 1300 motoren det holder på å utvikle i Stelvio, og da selvfølgelig får vi muligens se en helt ny modell som vil være mer i klasse med Multistrada, KTM, etc. som kanskje da vil går mer i retning sport en touring egenskaper(???) Uansett så tenker jeg at denne Stelvioen har vert produsert nå uten det helt store endringer, bare noen større og mindre oppgraderinger, men ingen større modell endringer på 8 år (innen 2016). Så før eller siden (helst før)så tror jeg det må være noe på gang....så kanskje en skal vente litt med ny sykkel
Men så var det ett men...det som jeg virkelig liker med Stelvio`n er jo nettopp dette med luftkjøling, lyden, den spesielle motorkarakteristikken, særegenheten osv.osv...
noe som tilsier at det er på tide å skifte til en av det (kanskje) siste modellene av denne type sykler, fordi det er jo nettopp dette jeg ser etter...
Bare en tanke.....
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38749
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Det er jeg absolutt enig i .guzzi Trøndelag skrev: Det er nok greit med noen forandringer ECU og mapping, personlig synes jeg salen på min Stelvio er meget god og passer meg :-)
Kanskje ikke noe vits å forandre så mye på noe som fungerer bra
Synes også salen er bra og den beste på de syklene jeg har eid. Men tror likevel en del kanskje hadde likt den litt mer avrundet. Polstringen er det uansaett ingenting å utsette på.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Etter min erfaring med Stelvio så er man så langt unna Multistradaens opplevde livlighet som det er mulig.L-NA skrev:Litt tanker....
I løpet av 2016 så vil det komme nye EU krav til utslipp, og kanskje vi får se MG sin nye vannavkjølte 1300 motoren det holder på å utvikle i Stelvio, og da selvfølgelig får vi muligens se en helt ny modell som vil være mer i klasse med Multistrada, KTM, etc........Men så var det ett men...det som jeg virkelig liker med Stelvio`n er jo nettopp dette med luftkjøling, lyden, den spesielle motorkarakteristikken, særegenheten osv.osv...
noe som tilsier at det er på tide å skifte til en av det (kanskje) siste modellene av denne type sykler, fordi det er jo nettopp dette jeg ser etter...
Bare en tanke.....
Stelvioen har sin egen sjarm, som fantaster liker det ser jeg. Komfort og underholding er forbeholdt andre merker.
Liker man denne så løp å kjøp... Den er riktignok tøff i ræva, men fronten klarer jeg ikke enda
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
For min del var det god komfort på Stelvioen,satt godt på den og synes den var god å kjøre med riktig sittestilling og god sal så komfort har den.MT var god den også og selvfølgelig mer power som gjorde den veldig artig.Busa Trond skrev:Etter min erfaring med Stelvio så er man så langt unna Multistradaens opplevde livlighet som det er mulig.L-NA skrev:Litt tanker....
I løpet av 2016 så vil det komme nye EU krav til utslipp, og kanskje vi får se MG sin nye vannavkjølte 1300 motoren det holder på å utvikle i Stelvio, og da selvfølgelig får vi muligens se en helt ny modell som vil være mer i klasse med Multistrada, KTM, etc........Men så var det ett men...det som jeg virkelig liker med Stelvio`n er jo nettopp dette med luftkjøling, lyden, den spesielle motorkarakteristikken, særegenheten osv.osv...
noe som tilsier at det er på tide å skifte til en av det (kanskje) siste modellene av denne type sykler, fordi det er jo nettopp dette jeg ser etter...
Bare en tanke.....
Stelvioen har sin egen sjarm, som fantaster liker det ser jeg. Komfort og underholding er forbeholdt andre merker.
Liker man denne så løp å kjøp... Den er riktignok tøff i ræva, men fronten klarer jeg ikke enda
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38749
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Men ikke samme trekkraft/moment som Stelvio'en, vil jeg tro...Kawagutten skrev:MT var god den også og selvfølgelig mer power som gjorde den veldig artig.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Hehe vil tro du kan dra større henger med StelvioenAJ skrev:Men ikke samme trekkraft/moment som Stelvio'en, vil jeg tro...Kawagutten skrev:MT var god den også og selvfølgelig mer power som gjorde den veldig artig.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Artig lesing fra en som er tydelig begeistret.
Kjenner meg faktisk litt igjen :-)
"2014 Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS Reviews
First Time Owner of a Moto Guzzi
By John Berrington(Owner), Jan. 13, 2015
4.254.254.254.254.25
What a motorcycle. From first seeing it to riding it and owning it. What a change from BMW F800GS to Moto Guzzi Stelvio NTX. Believe me I have ridden plenty adventure motorcycles and eventually decided on the NTX. I cannot say what it was for this decision but it must have been the character, feel, smell, look and the build quality that changed my mind, and the value for money. Ride it and you will know what I am on about. I have done 9000km in 4 months now and have had one problem with the bike. The battery went dead on me because of an wire that came of the alternator. This was promptly repaired by Moto Guzzi. I have received an average of 17km/lt for urban and highway travelling combined. The bike feels light when on the move and handles extremely well. It is very capable off-road. The foot pegs are a bit on the small side but this can be changed with aftermarket pegs."
http://www.motorcycle.com/specs/moto-gu ... x-abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjenner meg faktisk litt igjen :-)
"2014 Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS Reviews
First Time Owner of a Moto Guzzi
By John Berrington(Owner), Jan. 13, 2015
4.254.254.254.254.25
What a motorcycle. From first seeing it to riding it and owning it. What a change from BMW F800GS to Moto Guzzi Stelvio NTX. Believe me I have ridden plenty adventure motorcycles and eventually decided on the NTX. I cannot say what it was for this decision but it must have been the character, feel, smell, look and the build quality that changed my mind, and the value for money. Ride it and you will know what I am on about. I have done 9000km in 4 months now and have had one problem with the bike. The battery went dead on me because of an wire that came of the alternator. This was promptly repaired by Moto Guzzi. I have received an average of 17km/lt for urban and highway travelling combined. The bike feels light when on the move and handles extremely well. It is very capable off-road. The foot pegs are a bit on the small side but this can be changed with aftermarket pegs."
http://www.motorcycle.com/specs/moto-gu ... x-abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 146
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Jeg var på vinter lager hvor jeg har min MC sammen med et par andre kompiser. Den ene har nettopp kjøpt en 2009 Stelvio, som han importert fra Tyskland. Jeg er ikke kjent med kostnader for en slik maskin, men han har betalt kr 109.000 inkl. moms, toll og alt annet avgifter. Hans Guzzi ser ut som den er helt ny, en praktfull eksempel. Lyden er helt noe annet. Meget komfortabel sitte stilling. Det eneste feil var venstre fot peg som er alt for nær gir skift pedal, men jeg regne med at det kan modifiseres. Jeg ble imponert.L-NA skrev:Artig lesing fra en som er tydelig begeistret.
Kjenner meg faktisk litt igjen :-)
"2014 Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX ABS Reviews
First Time Owner of a Moto Guzzi
By John Berrington(Owner), Jan. 13, 2015
4.254.254.254.254.25
What a motorcycle. From first seeing it to riding it and owning it. What a change from BMW F800GS to Moto Guzzi Stelvio NTX. Believe me I have ridden plenty adventure motorcycles and eventually decided on the NTX. I cannot say what it was for this decision but it must have been the character, feel, smell, look and the build quality that changed my mind, and the value for money. Ride it and you will know what I am on about. I have done 9000km in 4 months now and have had one problem with the bike. The battery went dead on me because of an wire that came of the alternator. This was promptly repaired by Moto Guzzi. I have received an average of 17km/lt for urban and highway travelling combined. The bike feels light when on the move and handles extremely well. It is very capable off-road. The foot pegs are a bit on the small side but this can be changed with aftermarket pegs."
http://www.motorcycle.com/specs/moto-gu ... x-abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gordon
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38749
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi NTX/8v 1200 Stelvio
Ikke offisielt enda, ser det ut som... .
Men jeg fikk likevel opplyst i dag at nyprisene på Stelvio 8V og NTX vil bli liggende på hhv, ca. 210.000,- og ca. 220.000,-.
Så får vi se om dette stemmer når Loxkel får oppdatert sine nettsider...
Men jeg fikk likevel opplyst i dag at nyprisene på Stelvio 8V og NTX vil bli liggende på hhv, ca. 210.000,- og ca. 220.000,-.
Så får vi se om dette stemmer når Loxkel får oppdatert sine nettsider...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering