Enig. 250R er antakelig ikke særlig dårligere, og kan skaffes til gunstig pris. Verditapet på en 250R til 30-40 000 er antakelig lite.Elolz skrev:Tja, førstegangsservice pleier å være på rundt 1.000km, og det er vel egentlig bare et oljeskift, så ikke akkurat dyrt. Om den er kjørt litt over hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. Bare sjekk med forhandler først at det ikke går ut over garanti først! ABS er også et stort pluss. Jeg har sett veldig få brukte 300R på markedet siden den er såpass ny.
Hvis du ikke kan eller liker å skru selv, så er det jo et veldig pluss med garantien på denne. Et alternativ er jo 250R som ikke er så mye svakere og koster nesten halvparten. Hadde selv 250R som førstesykkel og var godt fornøyd.
Denne virker veldig fint priset: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=51848788
Solide er disse Kawasakiene holdt for å være også. Antakelig ikke uten grunn at de har solgt i bøtter og spann i USA;
" ...The best-selling Kawasaki sports bike in America is not the ZX-6R you might expect, or the ZX-10R - a mad missile if ever there was one. Even calmer stablemates with mass-market appeal, such as our own long-term ER-6f, fail to sell as many over there as the little 250R Ninja. .." ( http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... class.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Og: "...Kawasaki's best-selling motorcycle is not the lightning fast Ninja ZX-10R litre sports bike, the only Japanese bike still in the race for the World Superbike Championship. Nor is it the company's 200 mph ZX-14R Ninja projectile. Ironically, it's the diminutive Ninja 250 which translates the performance DNA of the brand into a more practical and affordable "learners" bike with definite sporting aspirations. ..."
( http://www.gizmag.com/kawasaki-ninja-300/24014/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Har 250R, og i løpet av 25 000 km er følgende deler skiftet; 1 bakdekk (19000 km), kjede og drev, 1 halogenpære, bremseklosser bak (24000 km), olje og filter (5 ganger). Ingen andre problemer, bortsett fra "false neutrals" mellom 5. og 6. gear, noe som forsvant etter noen tusen km.
300R'en er antakelig en merkbart bedre sykkel, men også mye dyrere..