Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Hvis ikke været blir værre enn det er meldt på yr nå i skrivende stund så tror jeg vi kan satse på en tur i morgen for min del. Det regnskyllet som evt. kommer er kraftig, men kommer ikke før ut på ettermiddagen og varer ikke veeeldig lenge.

Evike skal hente eleven sin "Cutless" i Fredrikstad kl. 11:30 hvis jeg har forstått rett og da kan vi vel si at oppmøte på Biltema for oss andre kan være nettopp 11:30. Så rekker vi en kaffekopp og litt dekksparking først.

Kan hende vi endrer rekkefølgen på ruten da jeg ser at en evt. regnbyge vil starte i Fredrikstad. Så det kan hende vi starter med Hvaler/Skjærhalden (og bruker mest tid der) siden det vel er der det er mest å se på. Hvis vi endrer rekkefølgen på ruten så trenger ikke evike og Cutless kjøre mot Sarpsborg, men forbli hjemme hos Cutless til jeg kommer med bermen :lol

___________________

Så her kommer oppdatert info:


Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august
Oppmøte: Kl. 11:30 på parkeringsplassen til Biltema som ligger rett ved E6 i Sarpsborg.
Siste avkjøring før Sandesundbrua hvis du kommer fra Oslo.
Lengde: Turens lengde blir ca. 25 mil. I tillegg må du så klart legge til avstanden DU må kjøre for å komme deg til og fra Biltema.
Kontakperson: Bjerknez (Send meg PM og spør om telefonnummer dere som ikke har det fra før)
Ruteforslag: https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Små endringer kan bli gjort på sparket, og dte kan hende vi snur tvert om og tar ruten motsatt vei grunnet været.

Her er de som allerede har meldt seg på:

- evike
- Cutless
- mortenolb
- Solo-Rider
- Blommern
- Plumber (med følge...?)
- Zadnez
- guzziman (Avhengig av at sykkelen blir fikset, så litt usikker)
- Bjerknez (meg selv)

_______________

Jeg har IKKE fått mobilnummeret til guzziman så hvis jeg har noen kritiske beskjeder å gi i siste liten så vil ikke disse bli levert til han. Så hvis du leser dette guzziman, så send meg gjerne nummeret ditt. Har sendt deg PM også med mitt nummer.

Men som sagt, det er ikke helt spikret ennå med tanke på været, men det ser lovende ut, selv om det skal komme en byge utover ettermiddagen.

Kommer til å sende alle en SMS (unntatt guzziman siden jeg ikke har nummeret) sent i kveld med informasjon om hva som skjer. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

Jeg tåler også en liten skur. Det kan jo evt. bli en nødpause under første tak!

Edit: Detta var forøvrig post nummer 1000 fra min side, haha.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tar på meg Klim dressen, så blir jeg vartfall ikke våt. :thumleft
Men vi får se ann værmeldingen litt. Sent i kveld så vil nok denne værmeldingen stemme ganske bra og da kan jeg endre ruten litt etc. i forhold til det.

Så følg med på SMS melding som kommer fra meg i kveld folkens :prf

Setter stor pris på en notis fra dere som ombestemmer seg og ikke kommer til å møte opp. Da slipper vi andre og vente unødvendig :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Oppdatert info:

Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august
Oppmøte: Kl. 11:30 på parkeringsplassen utenfor Gamlebyen i Fredrikstad. Se rutebeskrivelse fra Biltema i Sarpsborg til nytt oppmøtested ved å klikke linken under:
https://www.google.no/maps/dir/59.27813 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort sagt: Første avkjøring etter Sandesundbroen, følg riksvei 111 hele veien og ta til høyre mot Gamlebyen helt på slutten. Etter noen hundre meter så kommer dere til parkeringsplassen på høyre hånd.
Lengde: Turens lengde blir ca. 22 mil. I tillegg må du så klart legge til avstanden DU må kjøre for å komme deg til og fra Fredrikstad
Kontakperson: Bjerknez (Send meg PM og spør om telefonnummer dere som ikke har det fra før)
Ruteforslag: https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er de som har meldt seg på:
- evike
- Cutless
- mortenolb
- Solo-Rider
- Blommern
- Plumber (med følge...?)
- Zadnez
- guzziman (Avhengig av at sykkelen blir fikset, så litt usikker)
- Bjerknez (meg selv)

PS! Fortsatt er det værforbehold. Blir det ikke værre enn det er meldt i skrivende stund, så tror jeg vi tar sjansen :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Jeg bare tenker litt høyt:

Det er jo meldt vesentlig bedre vær på søndag. Men da kan ikke evike og da kan heller ikke Cutless siden han skulle øvekjøre sammens med evike.

Jeg har fått inntrykk av at de fleste har mulighet på søndag og hvis Cutless da evt. skulle få øvekjørt så må en av dere andre ta på dere fadder rollen. Så er det evt. noen av dere som har lov til å øvekjøre med Cutless som har hatt lappen sammenhengende i 5 år og som er over 25 år gammel?

Jeg prøver bare å legge en reserveplan :-)å

Sendte ut en SMS hvor jeg spurte alle sammen om dem evt. kunne på søndag hvis det ble utsatt og her er svaret jeg fikk:


Grønn = Ja, kan på søndag!
Orange = Ikke svart/Usikker
Rødt = Kan ikke!

- evike
- Cutless (Hvis han får en som kan øvekjøre med seg)
- mortenolb
- Solo-Rider
- Blommern
- Plumber (med følge...?)
- Zadnez
- guzziman (Avhengig av at sykkelen blir fikset, så litt usikker / Mangler også mobilnummeret hans)
- Tiki
- Bjerknez (meg selv)
Sist redigert av Bjerknez den 08 aug 2014, 15:23, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Jeg bare tenker litt høyt:

Det er jo meldt vesentlig bedre vær på søndag. Men da kan ikke evike og da kan heller ikke Cutless siden han skulle øvekjøre sammens med evike.

Jeg har fått inntrykk av at de fleste har mulighet på søndag og hvis Cutless da evt. skulle få øvekjørt så må en av dere andre ta på dere fadder rollen. Så er det evt. noen av dere som har lov til å øvekjøre med Cutless som har hatt lappen sammenhengende i 5 år og som er over 25 år gammel?

Jeg prøver bare å legge en reserveplan :-)å

Sendte ut en SMS hvor jeg spurte alle sammen om dem evt. kunne på søndag hvis det ble utsatt og her er svaret jeg fikk:


Grønn = Ja, kan på søndag!
Orange = Ikke svart/Usikker


Rødt = Kan ikke!

- evike
- Cutless (Hvis han får en som kan øvekjøre med seg)
- mortenolb
- Solo-Rider
- Blommern
- Plumber (med følge...?)
- Zadnez
- guzziman (Avhengig av at sykkelen blir fikset, så litt usikker / Mangler også mobilnummeret hans)
- Bjerknez (meg selv)

ja... men jeg har ikke noe comm
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Tiki »

Jeg blir med fra Fetsund dersom turen blir på søndag.

Thomas

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av evike »

Jeg har nå gjort en avtale om å hente et batteri til mini-PC'en på lørdag. Det skal hentes i Fredrikstad enten denne turen blir noe av eller ikke.
Foreslår at Cutless og jeg lager en avtale om å møtes og eventuelt ta en mindre tur Lørdag hvis den lange turen flyttes.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Vi prøver og få til turen på lørdag for da kan stort sett alle, men jeg liker ikke at det blir regn fra kl. 16:00. At det kommer regn fra kl: 18:00 og senere gjør meg ingenting for da er vi nok så godt som ferdig med turen. Vertfall jeg da :lol

Dere andre har jo et stykke å kjøre hjem :vs

Vi ser ann væroppdateringen i kveld så tillater jeg meg å foreta en rask vurdering selv. Blir det vesentlig regn fra kl. 16:00 så har jeg ikke veeeldig lyst. Men vi avventer å se.

Sender SMS til alle jeg har fått nummeret til i løpet av kvelden, samt oppdaterer forumtråden. :vs

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Cutless »

evike skrev:Jeg har nå gjort en avtale om å hente et batteri til mini-PC'en på lørdag. Det skal hentes i Fredrikstad enten denne turen blir noe av eller ikke.
Foreslår at Cutless og jeg lager en avtale om å møtes og eventuelt ta en mindre tur Lørdag hvis den lange turen flyttes.
Fantastisk, da kan jeg glede meg til i morgen uansett hvordan det blir :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

En lite navstemning:

Hva mener folket?

Her er oppdatert værvarsel for i morgen. Regnet skal vist ikke komme før i 19:00 tiden men da kommer det også massivt nedbør i store mengder.
Skal vi satse på morgendagen, eller skal vi ta søndag?
ver.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av evike »

Endret svaret til: Jeg kommer i morgen, (lørdag) enten det er sånn eller slik og tar en tur med Cutless, men ikke nødvendigvis så lang som det opprinnelige turforslaget.
Sist redigert av evike den 08 aug 2014, 17:37, redigert 1 gang totalt.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av mortenolb »

I morgen for min del, altså.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Zadnez »

Det gåååår jo an å kjøre en kortere tur?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august

Legg inn av Bjerknez »

Oppdatert info:

Det ser ut som ikke regnet kommer før i 19:00-20:00 tiden så da tror jeg vi kliner til i morgen! :thumleft
Så sant ikke været bli helt klin kokos forandret så tror jeg vi kjører på!

Husk at møtested og tid er endret siden tidligere poster. Riktig info ser dere under.

Østfoldtur over grensen - Lørdag 9.august
Oppmøte: Kl. 11:30 på parkeringsplassen utenfor Gamlebyen i Fredrikstad. Se rutebeskrivelse fra Biltema i Sarpsborg til nytt oppmøtested ved å klikke linken under:
https://www.google.no/maps/dir/59.27813 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort sagt: Første avkjøring etter Sandesundbroen, følg riksvei 111 hele veien og ta til høyre mot Gamlebyen helt på slutten. Etter noen hundre meter så kommer dere til parkeringsplassen på høyre hånd.
Lengde: Turens lengde blir ca. 22 mil. I tillegg må du så klart legge til avstanden DU må kjøre for å komme deg til og fra Fredrikstad
Kontakperson: Bjerknez (Send meg PM og spør om telefonnummer dere som ikke har det fra før)
Ruteforslag: https://maps.google.com/?ie=UTF8&t=h&hl ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Her er de som har meldt seg på og som blir med:
Kontakt meg hvis noen ikke er nevnt eller hvis noen er nevnt som ikke skal være med, så fikser jeg det.

- evike
- Cutless
- mortenolb
- Solo-Rider
- Blommern
- Plumber (med følge...?)
- Zadnez
- Bjerknez (meg selv)

Da snakkes vi i morgen! :prop:

Svar