Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
J Bravo
Innlegg: 3
Registrert: 22 jul 2014, 09:56
Motorsykkelen din: GSX 750 1987 mod
Sted: I Norge, der det er finest. (Hardanger)

Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

Legg inn av J Bravo »

Hei alle sammen på Mcsiden!

eg er heilt fersk her, så vennligst ikkje kverk meg om dette er postet feil.
Eg har nylig overtatt en Suzuki GSX 750 1987 mod. Den er egentlig i helt prima stand og går nokså jevnt å fint. Men pga lite bruk av forrige eier er det en del slark og motstand her og der. Tidligere har han bare brukt sykkelen på korte turer, men uten problemer.
Men tingen er at eg skal ganske langt etter å ha hentet den, og kunne tenkt meg å forsikre meg om at sykkelen er frisk etter ti timers tur... I tillegg merket eg at sykkelen virket litt "ukjent" for meg, og eg lurer på hva som finnes av måter å tilpasse en sykkel til føreren? (Er ikkje akkuratt noe gedigen fyr..) Så om noen vil tjene en tusing eller to på noen timer skring så pleease si ifra!! Pris og mengde arbeid kan jo diskuterest. Men verksted og merkedeler er aaaaltfor dyrt... har akkuratt lagt alt eg eier i sykkelen.

På forhånd: Tusen takk!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden.no, som antakelig er det mest aktive MC-forumet her i landet :vs

Flyttet tråden din til "Verkstedet...". Passer best der, kanskje :-) .
Så er det bare å satse på at kyndige folk her inne tar kontakt med deg, noe jeg tror de vil gjøre sånn etter hvert.
Men husk at det er flott vær mange steder nå om dagen og at det er ferietid.
Og det betyr så klart at mange er ute med syklene sine :prop:

Ellers er det all grunn til å gratulere med en god "gammel" klassiker som en '87 Suzuki GSX 750 faktisk er :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

Legg inn av Kawagutten »

J Bravo skrev:Hei alle sammen på Mcsiden!

eg er heilt fersk her, så vennligst ikkje kverk meg om dette er postet feil.
Eg har nylig overtatt en Suzuki GSX 750 1987 mod. Den er egentlig i helt prima stand og går nokså jevnt å fint. Men pga lite bruk av forrige eier er det en del slark og motstand her og der. Tidligere har han bare brukt sykkelen på korte turer, men uten problemer.
Men tingen er at eg skal ganske langt etter å ha hentet den, og kunne tenkt meg å forsikre meg om at sykkelen er frisk etter ti timers tur... I tillegg merket eg at sykkelen virket litt "ukjent" for meg, og eg lurer på hva som finnes av måter å tilpasse en sykkel til føreren? (Er ikkje akkuratt noe gedigen fyr..) Så om noen vil tjene en tusing eller to på noen timer skring så pleease si ifra!! Pris og mengde arbeid kan jo diskuterest. Men verksted og merkedeler er aaaaltfor dyrt... har akkuratt lagt alt eg eier i sykkelen.

På forhånd: Tusen takk!

Slark og motstand,er det styrekrone og svingarm det er snakk om? er ofte på di her at det ikke er byttet nålelager i svingarmen f.eks.
Hvor holder du til sånn hvis noen vil ta på seg litt service?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

Legg inn av Robin79 »

Om du kan skru litt selv, vil jeg anbefale deg å kjøpe en Haynes bok til sykkelen din. De er så og si idiot-sikker, alt som kan skrus fra hverandre på sykkelen står grundig beskrevet med bilder og tekst, hvordan lage diverse spesial verktøy om det trengs mm. Om en ikke kan plukke sin sykkel fra hverandre og sammen igjen i blinde så er det absolutt noe å ha liggende.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Noen her som føler seg ekspert på Suzuki?

Legg inn av Kjellrf »

Kan du være mer spesifikk enn GSX750-87?

Enten er det vel en GSXR750 eller en overligger av en eldre GSX750ES, hvis den er registrert i 87.
Den sistnevnte kan ha ladeproblemer (se tråd om VFR750/800 og lading, samme problem + litt til).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar