Hyosung GT 125 og GT 250.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Konk før agentruret er overtatt vil jeg tro. Jeg syntes det er synd at ingen ser ut til å ta det alvorlig fordi det er en hyggelig liten sykkel med potensiale. 350% salgsøkning i år burde tilsi at importør burde ta suksessen mere på alvor på ettermarkedsdelen. Nå minner det litt om bakgårds sjappe over det og det er Hyosungene for bra til og de fortjener bedre. Helt ille er det ikke, en 250 kan fremdeles være aktuell.
Forresten så kom Kom-Il Comet på veien igjen i kveld med nysveiset fothviler brakett og litt godsaker direkte importert fra Korea. Til mandag eller tirsdag så regner jeg med å ha modifisert brakett og ny gearpedal i mine klamme hender. Så akkurat nå er det glæde i heimen. :=D>
I dag da har vi tråkket rundt i Norges best bevarte barokk kirke men Haus Gestapo har beordret meg ut av heimen i morgen for ordentlig å teste at sveisene holder. Det er takken en har for å være religøs interessert uten å klage.
Ikke så mye klaging ihvertfall for kirken var pen nok den. Eller er det belønning for å ha vært grønnsak i 2 dager tro ?
Forresten så kom Kom-Il Comet på veien igjen i kveld med nysveiset fothviler brakett og litt godsaker direkte importert fra Korea. Til mandag eller tirsdag så regner jeg med å ha modifisert brakett og ny gearpedal i mine klamme hender. Så akkurat nå er det glæde i heimen. :=D>
I dag da har vi tråkket rundt i Norges best bevarte barokk kirke men Haus Gestapo har beordret meg ut av heimen i morgen for ordentlig å teste at sveisene holder. Det er takken en har for å være religøs interessert uten å klage.
Ikke så mye klaging ihvertfall for kirken var pen nok den. Eller er det belønning for å ha vært grønnsak i 2 dager tro ?
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Jeg var en tur innom Landfalløya idag, og hvem traff jeg der?, jo salgsjefen hos Mizzuki. Fikk sagt hva jeg mener om Shitkodekk og bremseklosser på Hyosung + overprising av deler.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Han er jo en hyggelig kar å snakke med og han har lovet bot og bedring tidligere. At Hyosung utstyrer sykkelene med bakelittdekk og bremseklosser av dårlig kvalitet fra fabrikken er jo noe han bare kan overbringe til Korea. Det er vansakelig å gi skylda til importøren for dette.
Men at deletilgangen er mildt sagt tungrodd og sen og at delene er grovt overpriset, det kan han gjøre noe med. Hvis de kurser forhandlerene litt også så kan det jo gå riktig bra for de. Evig eies kun et tvilsomt rykte ! Men alle Hyosung eiere er sikkert ikke som oss vet du Gammelgutt Det er veldig mange kunder som syntes det er greiest å stå med lua i handa og være "snille". Og så bytter de til japanske sykkeler senere.
Men at deletilgangen er mildt sagt tungrodd og sen og at delene er grovt overpriset, det kan han gjøre noe med. Hvis de kurser forhandlerene litt også så kan det jo gå riktig bra for de. Evig eies kun et tvilsomt rykte ! Men alle Hyosung eiere er sikkert ikke som oss vet du Gammelgutt Det er veldig mange kunder som syntes det er greiest å stå med lua i handa og være "snille". Og så bytter de til japanske sykkeler senere.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Med min gamle Intruder har jeg ikke ventet på deler en eneste gang på 5 år,selv om jeg ble nedkjørt av en gærning med lappen utstedt av Åslaug Haga! :=D>
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Har venta på instruksjonsboka til Keewi'n i to år nå. Lurer på om de må plante trærne til papiret først
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Tror ris vokser raskere en trær...
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Ris på stumpen ?
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Det var vondt det!. Det er mye snert i bambusblomsterpinne.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Jeg gav da ikke importøren skylden, men jeg fortalte hvor dårlige Shitkodekkene og de originale bremseklossene er. Jeg foreslo at de kjøper inn gode bremseklosser og leverer med nye sykler, slik at forhandlerne kan bytte ved klargjøring.Pollti skrev: At Hyosung utstyrer sykkelene med bakelittdekk og bremseklosser av dårlig kvalitet fra fabrikken er jo noe han bare kan overbringe til Korea. Det er vansakelig å gi skylda til importøren for dette.
.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
I dag har jeg byttet olje og filter på Il Tempo Petit. Hun fikk nu helsyntetisk olje og er enda lettere å gire. :=D>
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Helsyntetisk Castrol olje på Kim-Il gjorde susen her også. Regner med ytterligere forbedret gearskifte når ny brakett og gearpedal blir montert til uka. Det er bare glede her nå. På Kongsberg så fant jeg gearolje til Cagge, mineral Castrol. De hadde Castrol TTS 2T olje også , 38 kr billigere pr liter enn i Tønsberg.
Og sånn ble det seende ut med hugger. Hjelper bra , nesten ikke møkk å finne under salen mere nå.
Ifølge Richardhyosung så skal bellypan gjøre at søle og møkk ikke brenner seg fast på katalysatoren og den skal også skuffe luft opp mot fremre sylinder og det hjelper på kjølingen. Bellypan er åpen under men katalysatoren er litt mere beskyttet mot sprut. Muligens påstanden kan ha litt hold ? Når det gjelder kjøling av fremre sylinder, akkurat det tror jeg ikke på. Det hadde vært bedre å ha økt kjøleluftmengde til bakre sylinder spør du meg, spesiellt ved kø kjøring. Bellypan ser ut for meg å være reineste møkkaspaden og møkkasamler uten noe praktisk nytte.
Og sånn ble det seende ut med hugger. Hjelper bra , nesten ikke møkk å finne under salen mere nå.
Ifølge Richardhyosung så skal bellypan gjøre at søle og møkk ikke brenner seg fast på katalysatoren og den skal også skuffe luft opp mot fremre sylinder og det hjelper på kjølingen. Bellypan er åpen under men katalysatoren er litt mere beskyttet mot sprut. Muligens påstanden kan ha litt hold ? Når det gjelder kjøling av fremre sylinder, akkurat det tror jeg ikke på. Det hadde vært bedre å ha økt kjøleluftmengde til bakre sylinder spør du meg, spesiellt ved kø kjøring. Bellypan ser ut for meg å være reineste møkkaspaden og møkkasamler uten noe praktisk nytte.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Det satt noe slikt foran på Daelimen, men det virker som om Hyosungen,som ikke har det, ikke blir så møkkete på motoren. Kanskje det er bedre å montere skvettlapp på forskjermen?.
Re: Hyosung GT 125 og GT 250.
Det gamle fothviler og gearsystemet.
Det nye opphenget. Haus Gestapo gir tommelen opp nå, og jeg er enig i det. Mye lettere og mere presist gearskift nå. Litt merkelig ?