Den ladereren du tenker på Tom er sikkert den jeg har, CTEK XS800. Koblet til den hurtigkoblingen til batteriet når jeg kjøpte sykkelen. Den ledningen ligger gjemt under det ene dekselet på siden slik at jeg bare kan plugge i der ved vinterlagring osv. Veldig greit!
Takk for tips Flattop men den kommer vel gjerne uten sikring og ledninger?
Ebay er ganske kjekt men jeg skal ta turen innom biltema og se hva jeg finner... 12V utgang skal det nok bli uansett
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
När det gäller elektronik till MC så kan jag rekommendera easternbeaver ( http://www.easternbeaver.com/Main/main.html" onclick="window.open(this.href);return false; ). Jag har köpt H4 och R/R kit därifrån. Hög kvalitet på komponenterna, snabb leverans och billig frakt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
en kompis har laget 12v-uttak med festebrakett, som han selger. Disse er laget for kåpeløse sykler ( i utgangspunktet for Honda VF-modeller), og har brakett som du setter fast i en orginalskrue på sykkelen. Sikker på at han har et par ekstra liggende, om det er av interresse. Koster ca 200,- med ledninger osv.
Du var jo rette mannen og svare Tom, er akkurat der jeg kunne tenke meg og plassere den.. Så veldig bra ut!
Har du montert selv på din sykkel?
Under salen er det ikke plass til noen ting med mindre verktøyboksen blir fjernet. Tanken til zzrgår jo under halve salen. Resten er hjerne, ramme og masse kontakter!
På banditen min kunne jeg ha med meg førstehjelpsutstyr, verktøy og annet datt... Savner akkurat det men kjører uansett alltid med tankveske så da ligger alt der i stedet
Hva mente du med dette Tom ? "anbefaler også å legge opp ei kobling for laderen bak til salen, slik at det blir lettare å koble til ladder`n"
Rart det er så lite plass under salen på en ZZR. På GTR'en min har jeg en autocom intercom boks og en kenwood 3301 radio. Er jo samme salen som ZZR. Mulig du har mer plass enn du tror.
Jeg fellt inn en sigaretttenneruttak på alle mine sykkler. Montert fremme i nærheten av instrumentene. Kjøp en som er beregnet for båt. Da får du et vanntett lokk. Tror til og med Biltema har noe.
Ikke vanskelig, men krever litt mot å borre hull. Og husk sikkring.
Edit: ikke helt våken idag, så nå det var en gammel tråd
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Denne er uten dilldall. Koble på en sikret kurs eller rett på batteri med egen sikring. Trekk fram til styre og fest med strips der det passer. Har funket 25000km på min Magna 1995. Pluggen i motsatt ende klippes bort.
Stealst skrev:Skal montere 12v-uttak på min DragStar før jeg kjører til Norgestreffet nå på fredag. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:
Hvor stor sikring bør man ha på kabel mellom batteri og uttak? Og hvor tykke ledninger bør man bruke?
Tja, hvor mye strøm trekker det utstyret du har tenkt å koble til? En typisk ipadlader tekker f. Eks. 2 Ampere. Andre ting kan jo være litt mer. Da monterer du sikring i forhold til det. Kabeltykkelse vil også avhenge av strømforbruket.
Stealst skrev:Skal montere 12v-uttak på min DragStar før jeg kjører til Norgestreffet nå på fredag. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:
Hvor stor sikring bør man ha på kabel mellom batteri og uttak? Og hvor tykke ledninger bør man bruke?
Tja, hvor mye strøm trekker det utstyret du har tenkt å koble til? En typisk ipadlader tekker f. Eks. 2 Ampere. Andre ting kan jo være litt mer. Da monterer du sikring i forhold til det. Kabeltykkelse vil også avhenge av strømforbruket.
Jeg har en forkjærlighet til lampett ledning..
Er jo ferdig med ytterstrømpe, bruker 3 ampere sikring.
Sikring så nærme batteri som mulig.
Bruker selv dobbeltuttaket fra biltema beregnet på MC. Er vantett og kommer med innebygd sikring. Finner ikke eksakte produktet på biltema.no, men her er ett som ligner. (kanskje ny versjon som erstatter det med to sigarettennere?)
Kawagutten skrev:Er ikke 1ampere litt lite på et dobbelt uttak som en da kan ha to ting på lading samtidig?
Jo, sant det... Var ute og sjekka i dobbeltuttaket eg har montert på sykkeln, der var det 10 ampere. Laderen eg bruker til mobilen drar akkurat 1 ampere. Kanskje det er skrivefeil på biltema.no?