Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples...

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Da kan jeg melde trygt hjem. Ca 21.30.
Tusen takk for to flotte dager med herlig kjøring. Har ikke kjedet meg et øyeblikk.
Kommer nok noen bilder her og i bloggen min etter hvert.

Stemnings bilde fra halvsyv tiden i dag tidlig :thumleft


[img]http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... jr1mgk.jpg[/img]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- more reasons to love triples.

Legg inn av Olav K »

Tusen takk for det samme, trivelig med gjester som veit å sette pris på en real søndagstur på en mandag.
Er nettopp vel hjemme, og synes jeg fortjener en duggfrisk etter en slik tur
Bilde

Vakkert i kveldsola på DyranutBilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond

Legg inn av Olav K »

Pinse 2014:

PS: Her er mye tekst, for mer bilder, sjekk BusaTronds blogg.

Helga begynte med en biltur jeg hadde lovet foreldrene mine, og det var ikke bare enkelt å cruise rundt i bil når været var slik det var. Men alt har en ende, og da jeg og Frk. Fryd var nesten nede i Odda igjen søndag kveld, kom det mld fra BusaTrond at han var på P-plassen i sentrum og ventet på meg.
Vel framme håndhilste vi, neven hans var som en fugleklo, formet av årevis med lange kjøreturer med fast grep rundt gassrulla.
På et blunk hadde jeg hentet MCen og kjøreklærne som var igjen i Odda etter siste utreise på jobb.
Vi la kursen sørover (den beste veien til Dimmelsvik er ikke den korteste :thumleft ) og fikk med oss Rullestadjuvet, Trolljuv bru og mye flott utsikt... slik det gjerne blir når vi kjører de gamle veiene utenom tunneller etc.
Knipset et bilde på toppen av Rullestadjuvet.
Lysebotn 7.jpg
Så gikk det unna på E134, og vesentlig roligere på gamleveiene.. herlig!
Veien fra Håland til Skånevik er jo et lite eventyr, og jammen rakk vi fergja 2015 også. Den avgangen er spesiell siden den svinger innom Matre, så vi fikk tatt den kjekkeste veien mot Dimmelsvik, opp igjennom flotte svinger og over høyden mot det forgjettede land...
Avsluttet dagen på bensinstasjonen i Dimmelsvik med fueling siden vi skulle kjøre langt neste dag.
Jammen skulle ikke BusaTrond ha bensin på Tigern også, jeg som var sikker på at de gikk på uran eller plutonium :-k
Blei ca 10 deilige mil denne kvelden på meg :prf

Vel hjemme blei grillen fyrt opp og Znirlen stakk innom en tur, før vi tok en tidlig kveld, for klokka var satt på tidlig... fryktelig tidlig. Når jeg stod opp 15.15 var allerede BT i dusjen og ca en time seinere fyrte vi opp "The Triples" og la ivei mot Odda, stoppet et par steder og knipset litt, før vi tok en ekstra kaffe på Shell i Odda som har døgnåpent. Det var gull i dag :mk

Så bar det oppover Oddadalen og over Seljestad til Røldal, tok gamleveien ned Håra før vi krysset E134 og innpå Rv 13 mot Suldal. Nydelig vær og fin temp gjør livet lett, og vel nede på Nesflaten måtte vi knipse litt igjen
Lysebotn 13.jpg
Kjøring langs Suldalsvatnet en tidlig morgenstund i sol er fantastisk, bare litt synd at veien er så pepret med tunneller.
Mellom Suldalsosen og Sand svinger vi av 13 og opp over Gullingen. Det høres ut som om Busa'en driver med drivanker bak der, men han dreiv visst bare å pusset fothvilere. :prf
Lysebotn 2.jpg
Stopper frampå utkikkspunktet ved Hjorteland, ved minnestøtta over Georg Fjellberg, en motstandsmann som blei tatt av tyskerne under krigen for oppbevaring av ulovlige våpen. Han fikk dødsstraff og blei skutt utenfor Oslo.
Vi i min generasjon kan ikke engang forestille oss hva disse gutta gikk igjennom. Bekymringer om hva som er den beste sykkel, beste kjedeolje, for eller mot Biltema etc etc, forestiller seg som ganske ubetydelig i forhold.
Men det er ikke all verdens tid for slikt tankespinn, vi har en fergje å rekke og vi kusker på ned fjellet og utover dalen mot Jøsenfjorden, og er på Nesvik tidsnok, 0945 er vi om bord, da har vi kjørt ca 20 mil :thumleft
Lysebotn 8.jpg
Vakkert på Hjelmeland i morgensola.
Vi kjører i land men stopper etter 7-8 km på en fiiin rasteplass, tar frokost del 2 (eller lunch om du vil) og nyter utsikt, sol og rundstykker.
Lysebotn 11.jpg
Videre viser Ryfylke seg fra sitt beste, lite trafikk og nydelig asfalt i kombinasjon med fantastiske svinkombinasjoner... ja det er magisk. På Jørpeland må begge ha bensin, vi har kjørt 25 mil. Ringer hjem og vekker frk Fryd slik at hun kommer seg på stranda før dagen er over :P :p
Vi rekker neste fergje på Lauvik, og må bare vente noen få minutter.
Fra Lauvik til Sirdal er det vel ikke så mye å fortelle om... litt mer trafikk, litt strammere wire og enda litt breiere glis :knegg :yeyeye
Stopper på butikken på Sinnes og rister løs før vi fortsetter over heia og ned til Lysebotn. Jeg tar ikke så masse bilder her, men du som leser har sikkert allerede sett bildene på bloggen til Busa :lol Men en liten snapshot av bajken min kan du jo få se
Lysebotn 9.jpg
Nede i Lysebotn spanderer Busa en baconburger og cola på det naturlige stoppested for meg og mine venner :lol
Lysebotn 10.jpg
Opp igjen går det i rolig tempo bak en bil, hvis sjåfør viser liten forståelse for oss med andre behov. Så, Lordshaft, jeg skal ha en tur til seinere i sommer :knegg
Til slutt smetter vi forbi, og når vi har passert Øygardsstøl kommer jeg til å minnes Jeremy Clarkson's berømte ord, i den episoden der de jakter på verdens beste kjørevei. Mellom Davos og Stelvio sier han "the hills are alive to the sound of horsepowers". Jeg har vel ikke så mye horsepower som Lambo'en han koste seg med, men likevel. Dette er her og nå og det er så hele kroppen jubler.
Ruta videre har du som leser nok allerede gjettet.. over Suleskardet til Setesdal selvsagt. Her mister jeg GoPro'en i fart, men Busa er en grei kar og rydder etter meg :notworthy: Det blir naturligvis en stopp utav dette, og dermed også et bilde :knegg
Lysebotn 12.jpg
Opp Setesdalen mot avkjørselen tar vi det med ro, og stor er skuffelsen da den forventede laser/radarkontrollen til onkel Blå ikke er å se. Setesdalen til Dalen i Telemark er vel egentlig mest preget av at Busa ligger framme og jeg prøver å holde følge.
Mye telehiv men det blir veldig bra der den "grønne asfalten" begynner ved Grimdalstunet. Hårnålene ned til Dalen er... hårreisende..nesten i alle fall. Må være fantastisk for utlendinger!
Vel nede må jeg krype til korset (begynner å kjenne at jeg har kjørt 54 mil sålangt) etter bensinfyllingen (29 mil på en tank :thumleft ) og inne på Best stasjonen der, har de sitteunderlag. Truer det ned i buksebaken på kjøredressen, og det var ikke dumt :lol Kjenner jeg skal klare mange mil til nå.
Tar bilde ved hotellet (obligatorisk)
Lysebotn 14.jpg
før BT igjen tar teten oppover mot Åmot. Her har jeg aldri kjørt før... Men FOR et veistykke, i alle fall med det tempoet som "haren" holder oppover. :prop:
Og like før Åmot blei det jaggu mus på BT også.... snakker meg om :lol
Videre til Rauland der jeg skal ta en vurdering på om jeg skal kjøre rett hjem eller ta den lange veien ...
Lysebotn 6.jpg
Etter en ørliten vurdering finner jeg ut at det er nå eller aldri...... eller i alle fall lenge til, siden jeg skal på jobb igjen snart.
Så jeg slår følge mot Rjukan, telehivene over Vierli er like nådeløse i år som i fjor, men når vi får litt fersk jevn asfalt like før nedkjøringen er det som balsam for sjel... nei, rumpa såklart.
Stopper på Best-stasjonen for en is, og der.. treffer vi han som kjøpte Explorer'n på Classic Motorcycles. En lykkelig mann, håper han blir happy med den :vs
Og nå får jeg ikke legge inn flere bilder her, så jeg får lage ett innlegg til :-)å

Edits: Skrivefeil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Olav K den 11 jun 2014, 10:11, redigert 3 ganger totalt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 1

Legg inn av AJ »

Fantastisk flotte bilder og ditto turreportasje fra dere begge :thumleft .

Har kjørt i disse områdene selv flrere gange rog kjenner meg veldig godt igjen. Og lengter selvfølgelig tilbake etter å ha sett bildene og beskrivelsene deres :prf

Hørte på denne låta med et lite kjent islands band, mens jeg leste gjennom posten din Olav K, og synes den passet helt perfekt til bildene og turbeskrivelsen din.
Flott at du deler slike turer med oss andre her på MCsiden.no :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hDNoRGkp8sY[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 1

Legg inn av Olav K »

Så, på Best-stasjonen er det tid for farvel, et fast håndtrykk oss rørleggere imellom
Lysebotn 5.jpg
og så kjører vi ilag nedover, BT svinger høyre på Rv37, jeg fortsetter rett fram til Austbygdi. Nydelig tur i kveldssol, men oppover Tessungdalen får jeg sola midt i trynet, kombinert med nådeløse telehiv blir det en opplevelse av blandet karakter. Dette er fort glemt når jeg kommer over tregrensa og kan nyte utsikten tilbake mot der jeg kom fra :prf
Lysebotn 15.jpg
Lysebotn 16.jpg
Hilser på en annen Biker, slår av en prat, og får avkreftet min frykt for onkel Blå i retning Geilo.
Så da kan jeg bare kooose meg over Imingfjell, ned mot Uvdal og over fjell og daler mot mer kjente trakter.. Geilo.
Heftig motsol oppover Skurdalen, og rumpa begynner å si ifra at den har fått nok :yeahright
Men det går... jeg koser meg fortsatt, selv om det kjennes etter hvert. På Geilo er det ny fueling før Hardangervidda skal erobres. Blir faktisk litt kjølig så stopper på Ustaoset og hiver på klær og varmere hansker. Kjenner det godt bak når jeg skrever over sykkelen igjen... På Dyranut er det tid for siste stopp, nyter restene av kveldssola og inspirert av maleriet "Elg i solnedgang" prøver jeg å få tatt et blinkskudd, noen som ikke lykkes helt...
Men jeg synes likevel kveldsola for fram noe vakkert i Striple'n.. så bær over med meg
Lysebotn 17.jpg
Lysebotn 5.jpg
Fra Dyranut og hjem til Dimmelsvik går det non stop, og etter hvert begynner høyrehånda å si ifra også... trodde da at den var bedre trent :-k
Parkerer utenfor døra kl 2315, og da kjenner jeg plutselig at ryggen også har fått sin dose med kjøring for i dag...
Sjangler i dusjen mens min kjære smører på litt nybakt Forcascia brød, men sovner med brødskiva i hånda.

I dag har jeg vasket og stelt sykkeln, men IKKE kjørt :lol . Satte den på depotstøtta og kjørte kjedet varmt før jeg smørte det grundig.
Sitter nå på myke puter i soffan og skriver, og TROR jeg skal klare noen dager på havet før abstinensen kommer tilbake :-)å

Mandagens rute, for min del
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 1

Legg inn av Olav K »

AJ skrev:Fantastisk flotte bilder og ditto turreportasje fra dere begge :thumleft .

Har kjørt i disse områdene selv flrere gange rog kjenner meg veldig godt igjen. Og lengter selvfølgelig tilbake etter å ha sett bildene og beskrivelsene deres :prf

Hørte på denne låta med et lite kjent islands band, mens jeg leste gjennom posten din Olav K, og synes den passet helt perfekt til bildene og turbeskrivelsen din.
Flott at du deler slike turer med oss andre her på MCsiden.no :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hDNoRGkp8sY[/video]
Bare hyggelig AJ, når man har skrivekløe og er litt mindre mobil i kveld enn hva jeg er til vanlig :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av ojda »

Ser ut somen seriøst flott tur dere har hatt gutter, nesten så jeg skulle
ønsket jeg hadde vært hjemme :-k
Skal ikke klage over viljen til å kjøre, nå man handler sitteunderlag
for å øke dagsetappen :-)å
Masse deilige bilder, godt det er lenge til sessongen er over. For her skal det
kjøres i sommer :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av LordShaft »

Fantastisk tur rapport :vs

Jeg ser det at jeg må få deg med på en tur eller 3 ja :redface

Takk for at du deler :prop:

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Kawagutten »

Flotte bilder og er litt misunnelig på dere som klarer å kjøre så langt :thumleft
Prøv to sitteunderlag neste gang hvis du får plass,det hjelper bra.Jeg bretter to dobbelt :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av ArcticTiger »

Tur for Ånnklie Mottor-sykkla dette.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Flanker »

Helt herlig turrapport. Jeg bøyer meg i hatten for den distansen dere tilbakela i løpet av et døgn!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av Bjerknez »

94 mil på en dag skal man ikke være flau over nei!! :-)å

Selv skal jeg snart ut på en 60 mils tur (på en dag) så da får jeg kjent litt på det hvordan det føles. Har kun kjørt ca. 20 mil i strekk på det meste (helt uten stopp) og det gikk jo som en lek, men det mangler nå 70 mil til da :lol

Flott turrapport! :thumleft

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av ojda »

Kawagutten skrev:Flotte bilder og er litt misunnelig på dere som klarer å kjøre så langt :thumleft
Prøv to sitteunderlag neste gang hvis du får plass,det hjelper bra.Jeg bretter to dobbelt :-)

Plastick catapultseat :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sv: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, de

Legg inn av Olav K »

Så var man på vei nordover igjen, slår ettpar fluer i en smekk og setter bajken på 10000 service mens jeg er borte.
kjenner det fortsatt i baken men skal klare å kjøre til Bikerstreet iallefall :-D


[attachment=-1]20140611_111121.jpg[/attachment]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg--- På langtur med BusaTrond, del 2

Legg inn av LordShaft »

Skiftende vær i dag, kan man si :lol

Hvor er det nå du skal? I havet igjen? Hvor lenge blir du?

Svar