Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

ZZR-Erling skrev:Tror Bringisen holder på å "frykte seg ihjel" :lol

...men at enkelte har "GS frykt", ja det er nesten til å forstå :D

Hehe GS frykt er nok ikke det rette ordet,det går vist an å høre for mye om bmw også gitt :P :p
Det hjalp jo på at den har noen svakheter også :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svein1
Innlegg: 24
Registrert: 19 apr 2011, 00:41
Motorsykkelen din: Gixxer

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Svein1 »

Det var kanskje litt ambisiøst å lage en tråd for å finne ut hva som er den beste sykkelen. Men det bør vel være mulig å konkludere med hvilke motorsykler som har de største kranglefantene som eiere?

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Svein1 skrev:Det var kanskje litt ambisiøst å lage en tråd for å finne ut hva som er den beste sykkelen. Men det bør vel være mulig å konkludere med hvilke motorsykler som har de største kranglefantene som eiere?
Tviler på at det blir noe enklere :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

I så fall fosser GS og tildels enkelte VF-eiere forbi alle andre.
Jeg har vært en kranglefant, men sluttet med det for noen år siden, etter å ha holdt det gående med "Svingapen" på Bike.no en hel vinter, dårlig vær var det den vinteren. Han er også GS-fører
:mk

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:I så fall fosser GS og tildels enkelte VF-eiere forbi alle andre.
Jeg har vært en kranglefant, men sluttet med det for noen år siden, etter å ha holdt det gående med "Svingapen" på Bike.no en hel vinter, dårlig vær var det den vinteren. Han er også GS-fører
:mk
Men diskusjonen angående kranglefant eller ikke, kan nok bli lang den også. Det er vel like store variasjoner i hvordan man skiller "krangling" og "diskusjon/opplysning/forsvar/forklaring" etc. som hvilken sykkel man synes er best.
Noen kan sikkert til og med oppfatte uenighet som krangling. Hos noen går grensen kanskje ved ufine ord, noen har gjerne grensen enda høyrere.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Er det ingen som noen gang har diskutert noe i levende livet? Man må jo kunne være uenig om en sak uten at det skulle føre til krangling og drittslenging og uvennskap.
Jeg mener også at man burde klare å unngå påstander om hverandres psyke, og om noen skulle være uheldig å "glippe" litt, så kan man jo prøve å ikke ta det til seg og heller gå videre.

ZZR-Erling skrev:...da er det blitt slik jeg forventet :-) ..noen av forumistene ender opp med å kverulere om alt.
Dette er nok for å ikke få frem flere kandidater, men støye ned videre diskusjon. Dette i frykt for hvor tråden ender, nemlig at K1300S er den ultimale bike for de fleste!
:D
Jeg klarte jo til og med å få nominert V-stromen, av alle ting, til "verdens beste", så strategien om å avlede med krangling om alt mulig annet slo feil :-)å
Trur jaggu jeg skal se om klarer å få nominert Shadowen også. :knegg
ZZR-Erling skrev: Jeg har vært en kranglefant, men sluttet med det for noen år siden, etter å ha holdt det gående med "Svingapen" på Bike.no en hel vinter, dårlig vær var det den vinteren. Han er også GS-fører
Var ikke Svingapen en forholdsvis ivrig kranglefant? Tror du det er noen muligheter for å lokke han hit? Også kunne jo også du ta opp en gammel vinteraktivitet. Hadde ikke det vært artig?

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Er det ingen som noen gang har diskutert noe i levende livet? Man må jo kunne være uenig om en sak uten at det skulle føre til krangling og drittslenging og uvennskap.
Jeg mener også at man burde klare å unngå påstander om hverandres psyke, og om noen skulle være uheldig å "glippe" litt, så kan man jo prøve å ikke ta det til seg og heller gå videre.

ZZR-Erling skrev:...da er det blitt slik jeg forventet :-) ..noen av forumistene ender opp med å kverulere om alt.
Dette er nok for å ikke få frem flere kandidater, men støye ned videre diskusjon. Dette i frykt for hvor tråden ender, nemlig at K1300S er den ultimale bike for de fleste!
:D
Jeg klarte jo til og med å få nominert V-stromen, av alle ting, til "verdens beste", så strategien om å avlede med krangling om alt mulig annet slo feil :-)å
Trur jaggu jeg skal se om klarer å få nominert Shadowen også. :knegg
ZZR-Erling skrev: Jeg har vært en kranglefant, men sluttet med det for noen år siden, etter å ha holdt det gående med "Svingapen" på Bike.no en hel vinter, dårlig vær var det den vinteren. Han er også GS-fører
Var ikke Svingapen en forholdsvis ivrig kranglefant? Tror du det er noen muligheter for å lokke han hit? Også kunne jo også du ta opp en gammel vinteraktivitet. Hadde ikke det vært artig?

Joda, Svingapen var ivrig så det holdt han. Han er nok av den typen som ville kjørt sin GS selv om den hadde årlig havarert :knegg ...slik som han sto på sitt så...hehe...

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev: ... Du vil aldri oppleve at jeg tar på meg noen offer-rolle. Verken her eller in real life :)
Jeg har fått et bestemt inntrykk av at du har følt deg usaklig angrepet, ikke minst fordi du har sagt det selv, uten at jeg har sett noe av disse angrepene. .
Føler og føler, jeg vet å svare for meg, så det har ingenting med å ta på seg en offer-rolle. Så langt er det ingenting som er skrevet i denne tråden som har såret meg, og før det skjer, så har nok moderatorene reagert for lenge siden.
Det jeg har poengtert er bruk av åpenbare hersketeknikker i den hensikt å kue min mening. Det hjelper mot sin hensikt.
At du ikke har sett disse forsøkene på hersketeknikk er ikke min feil ;)
Problemet er bare at når du "svarer" for deg så får du det i allefall til å virke som bitterhet og irritasjon.
Hvorfor vet jeg ikke, men så er jo dette ikke et forum for psykisk utredelse.
Selv om noen har forsøkt å dreie tråden over i psykiske utredelser og stigmatisering , ser jeg ingen grunn til å fortsette med det.
Finnes sikkert andre forum for slikt.
Ha, ha, bitterhet og irritasjon?!? Du er faen ikke heil innmed beinet, som vi sier her nord :)
La meg minne deg på at du endret tekst i en sitering slik at det skulle se ut som om at jeg ba om unnskyldning for noe jeg har skrevet. Dette bedyret du at det ikke var gjort med hensikt og at det var apple sin autocorrect sin skyld. Jeg aksepterte unnskyldningen din.
4 måneder etterpå drar du frem denne insidensen igjen og du kaller meg bitter? Jeg ler snart brokk på meg :lol
Nei, det er så mye å glede seg over her i livet, så jeg lar ikke slike merkefjomper som deg påvirke mitt liv nevneverdig ;)
Så det eneste du har rett i, er at du av og til er en irriterende person. Hadde det vært uutholdelig, hadde jeg rømt dette forumet fort som f...
Da håper jeg at vi er ferdige med å diskutere hverandre.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Vil det si at du er litt misunnelig på meg siden jeg har en Yamaha XVS 1300 i garasjen?
Det stemmer det :prf


Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt med en inrømmelse :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

jhn skrev:
Er det ingen som noen gang har diskutert noe i levende livet? Man må jo kunne være uenig om en sak uten at det skulle føre til krangling og drittslenging og uvennskap.
Jeg mener også at man burde klare å unngå påstander om hverandres psyke, og om noen skulle være uheldig å "glippe" litt, så kan man jo prøve å ikke ta det til seg og heller gå videre.

Dette tror jeg de fleste har gjort i live før,jeg har gjort det mange ganger og vi har til og med vært ivrige i fylla uten at det har vært noe nærhet til krangling som jeg har lagt merke til før :-)
Enig her :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Vil det si at du er litt misunnelig på meg siden jeg har en Yamaha XVS 1300 i garasjen?
Det stemmer det :prf


Sent from my iPhone using Tapatalk
Godt med en inrømmelse :lol

Tror det har vært en liten feil i siteringen her.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

DrGreve skrev:
Bringisen skrev:
DrGreve skrev:
jhn skrev:
DrGreve skrev: ... Du vil aldri oppleve at jeg tar på meg noen offer-rolle. Verken her eller in real life :)
Jeg har fått et bestemt inntrykk av at du har følt deg usaklig angrepet, ikke minst fordi du har sagt det selv, uten at jeg har sett noe av disse angrepene. .
Føler og føler, jeg vet å svare for meg, så det har ingenting med å ta på seg en offer-rolle. Så langt er det ingenting som er skrevet i denne tråden som har såret meg, og før det skjer, så har nok moderatorene reagert for lenge siden.
Det jeg har poengtert er bruk av åpenbare hersketeknikker i den hensikt å kue min mening. Det hjelper mot sin hensikt.
At du ikke har sett disse forsøkene på hersketeknikk er ikke min feil ;)
Problemet er bare at når du "svarer" for deg så får du det i allefall til å virke som bitterhet og irritasjon.
Hvorfor vet jeg ikke, men så er jo dette ikke et forum for psykisk utredelse.
Selv om noen har forsøkt å dreie tråden over i psykiske utredelser og stigmatisering , ser jeg ingen grunn til å fortsette med det.
Finnes sikkert andre forum for slikt.
Ha, ha, bitterhet og irritasjon?!? Du er faen ikke heil innmed beinet, som vi sier her nord :)
La meg minne deg på at du endret tekst i en sitering slik at det skulle se ut som om at jeg ba om unnskyldning for noe jeg har skrevet. Dette bedyret du at det ikke var gjort med hensikt og at det var apple sin autocorrect sin skyld. Jeg aksepterte unnskyldningen din.
4 måneder etterpå drar du frem denne insidensen igjen og du kaller meg bitter? Jeg ler snart brokk på meg :lol
Nei, det er så mye å glede seg over her i livet, så jeg lar ikke slike merkefjomper som deg påvirke mitt liv nevneverdig ;)
Så det eneste du har rett i, er at du av og til er en irriterende person. Hadde det vært uutholdelig, hadde jeg rømt dette forumet fort som f...
Da håper jeg at vi er ferdige med å diskutere hverandre.
Du e fan ikke god din jævla jåsspeis .. som vi sier enda lengere nord :knegg ... neida, du e sikkert helt i orden ... du også.
Det kan jo hende at du tar dette så useriøst som du påstår med jevne mellomrom, men det du skriver i mellom disse påstandene gir meg et inntrykk av at du til stadighet blir både irritert og grinete.
Det er jo slett ikke sikkert det stemmer, men det er altså det inntrykket jeg har.
Slapp av .... og vær forsiktig med brokken :vs

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Det er lett å missforstå hverandre, og man kan vel nokså lett få en viss meing om noen, som kan være feil, men at Bringisen er en kranglefant og en som legger opp til jevnlig kverrulering, tolkning og ditt og datt i så henseende, det er klart!

Men, det holder nu liv i en tråd.. :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har du i værtfall lært noe av denne diskusjonen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

ZZR-Erling skrev:Det er lett å missforstå hverandre, og man kan vel nokså lett få en viss meing om noen, som kan være feil, men at Bringisen er en kranglefant og en som legger opp til jevnlig kverrulering, tolkning og ditt og datt i så henseende, det er klart!

Men, det holder nu liv i en tråd.. :knegg
Hvis ikke han har kraftig pms som sitter med ny sykkel uten å kjøre den så vet ikke jeg hva det kan være :-k
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar