Ok, drit i Sahara. Men det jeg ville påpeke er at da 1150GS kom på markedet så representerte den noe ekstremt, noe annerledes, noe nytt. Ett opprør mot det bestående. Og det var en av hovedgrunnene til at den ble så populær. Hadde den feks hatt en ordinær (ikke stygg) hovedlykt, så tror jeg ikke den ville oppnådd samme status. Selv om hovedlykten sånn sett ikke påvirker bruksverdien sånn sett.jhn skrev:
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen
I dag er alt snudd på hodet. GS er normalen. Det virker til tider som om annehver motorsykkel er en GS. Sjåførene er gjerne fra 25 år og opp til 85. Man trenger heller ikke helskjegg for å kjøre en GS. For meg så er den liksom blitt for snill, for ordinær, for uspennende. Derfor frembringer den ikke lenger mer enn ett gjesp. Men for all del, den er sikkert bra.