Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Snikendeugle »

Hadde den vært litt mindre i helhet, så hadde den vært aktuell :)
Det er praktisk talt en bil på to hjul ^^

De har jo F800GSA som jeg liker ganske godt :-#
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Dette kan jo være en grunn for at noen skryter så hemningsløst av bmw her :lol

http://www.bike.se/nyheter/bmw-ger-inte ... rigt-stand" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svein1
Innlegg: 24
Registrert: 19 apr 2011, 00:41
Motorsykkelen din: Gixxer

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Svein1 »

Da 1150GS kom på markedet så lå den største apellen ikke i tekniske spesifikasjoner, men i at den var annerledes. Nå går det 100 1150 og 1200GS på dusinet, og den annerledesheten er helt borte. Syner derfor også at mye av apellen er borte. Blir liksom som om Landrover Defender skulle begynne å selge fler biler enn Volkswagen Passat.
Men er kanskje også påvirket av at de aller fleste GS på veiene slett ikke brukes til å krysse Sahara, men til å skli frem og tilbake på E6 på jakt etter enda ett mc-treff.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Relax »

LordShaft skrev:
Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde
Jeg forstår ikke hvordan folk kan mislike denne sykkelen? Den er kanskje ikke den fineste, men fy søren så rå den ser ut :thumbleft

Note 3
:eh :sk? ..... :-)å
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Relax skrev:
LordShaft skrev:
Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde
Jeg forstår ikke hvordan folk kan mislike denne sykkelen? Den er kanskje ikke den fineste, men fy søren så rå den ser ut :thumbleft

Note 3
:eh :sk? ..... :-)å
Er det mennene på bildet du lar deg opphisse av eller :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av L-NA »

Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs

Bilde

Det sies at enkelte har litt "tungt for det"....vet ikke om du forstår hva jeg mener etter 137 sider med snabel preik, hvor en gang på gang forsøker å meddele deg noe vesentlig i denne sammenhengen? Men skal hjelpe deg litt på vei. Nissan Leaf er mest solgt i Norge 2013, Min Nevø solgte sin etter bare en uke.....Neppe pga, den var beste bilen... "tog du an" ? Eller -det selges mange flere Berlingo i Norge en Rolls Roys.....Ferrari...lamborgini...osv.osv...tror du denne fransken er "den beste bilen" ?

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av hakhap »

Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

http://www.wired.com/autopia/2009/04/worlds-most-pop/" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

hakhap skrev:Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

http://www.wired.com/autopia/2009/04/worlds-most-pop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Over 60 millioner enheter frem til 2009 må være en knallsuksess :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

hakhap skrev:Dette må da vare den beste sykkelen om vi går etter solte enheter o.l.

http://www.wired.com/autopia/2009/04/worlds-most-pop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twist the throttle eller hva programmet heter, kåret dette til beste sykkelen. Skulle lett hatt en slik i garasjen her :thumleft

Note 3

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Svein1 skrev:Da 1150GS kom på markedet så lå den største apellen ikke i tekniske spesifikasjoner, men i at den var annerledes. Nå går det 100 1150 og 1200GS på dusinet, og den annerledesheten er helt borte. Syner derfor også at mye av apellen er borte. Blir liksom som om Landrover Defender skulle begynne å selge fler biler enn Volkswagen Passat.
Men er kanskje også påvirket av at de aller fleste GS på veiene slett ikke brukes til å krysse Sahara, men til å skli frem og tilbake på E6 på jakt etter enda ett mc-treff.
Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?

Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Relax »

L-NA skrev:
Bringisen skrev:Og 500.000 kan ikke ta feil.........her er den beste sykkelen :vs



Det sies at enkelte har litt "tungt for det"....vet ikke om du forstår hva jeg mener etter 137 sider med snabel preik, hvor en gang på gang forsøker å meddele deg noe vesentlig i denne sammenhengen? Men skal hjelpe deg litt på vei. Nissan Leaf er mest solgt i Norge 2013, Min Nevø solgte sin etter bare en uke.....Neppe pga, den var beste bilen... "tog du an" ? Eller -det selges mange flere Berlingo i Norge en Rolls Roys.....Ferrari...lamborgini...osv.osv...tror du denne fransken er "den beste bilen" ?
:thumleft
"Do the right thing"

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Skal jeg gjette så tror jeg pms har litt å si for noe av det som blir lagt ut i tråden her og ser litt humoristisk på det :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Kawagutten skrev:Skal jeg gjette så tror jeg pms har litt å si for noe av det som blir lagt ut i tråden her og ser litt humoristisk på det :-)
Joda, for så vidt enig, men når maset om Sahara og lignende steder kommer så ofte blir liksom humoren litt borte.

Svein1
Innlegg: 24
Registrert: 19 apr 2011, 00:41
Motorsykkelen din: Gixxer

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Svein1 »

jhn skrev: Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?

Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.

Sahara, Gobi, Kalahari, whatever, poenget var ikke hvilken ørken. For den som har problemer med Sahara så kan en fritt velge hvilken som helst annen.
Jeg er faktisk uenig med deg at de fleste kjøper sykkel ut ifra hvor god og komfortabel den er. Jeg vil påstå at kriterier som følelser, merkeidentitet, ett ønske om å fremstå på en bestemt måte, osv osv er langt viktigere: Jeg tror de fleste kjøper motorsykkel med hjertet, ikke med hjernen. Hadde motorsykkel vært kjøpt med hjernen ville nok de fleste endt opp med en Honda. Heldigvis kjører ikke alle Honda. Samme med bil egentlig. Skulle alle kjøpt bil med hjernen så ville vi endt opp med å kjøre en Toyota. Heldigvis finnes det gærninger som velger å ofre nattesøvnen med å kjøpe en Alfa Romeo.

Hva dette har med gixxer å gjøre er jeg usikker på. Men jeg er uansett uenig med deg i at en gixxer er en ren banesykkel. Som de fleste sprotssykler så kommer de ut fra fabrikken med lys, dekk, hjuloppheng og kåper som egner seg svært dårlig til banekjøring. Men det går jo alltids an å bygge dem om.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Svein1 skrev:
jhn skrev: Det blir alltid et jævla mas om Sahara når det snakkes om GS. Det er vel aldri noen som har påstått at man må krysse slike steder om man har en GS ... heller ikke at man må ha en GS for å gjøre det.
De fleste kjøper vel denne sykkelen for at den er god og komfortabel på alle typer vei, og har en brukbar kvalitet
Hvor vanskelig kan det være å forstå dette
En Gixxer, som du kaller det, er vel egentlig mere en ren banesykkel enn GS er en kamel ... er det det du bruker den til? Og alle andre som kjører den type sykkel? Og alle de tusenvis av mennesker som kjører rundt i gatene på cross-sykler?

Jeg påstår ikke at det er den beste sykkelen, men utelukker det ikke.

Sahara, Gobi, Kalahari, whatever, poenget var ikke hvilken ørken. For den som har problemer med Sahara så kan en fritt velge hvilken som helst annen.
Jeg er faktisk uenig med deg at de fleste kjøper sykkel ut ifra hvor god og komfortabel den er. Jeg vil påstå at kriterier som følelser, merkeidentitet, ett ønske om å fremstå på en bestemt måte, osv osv er langt viktigere: Jeg tror de fleste kjøper motorsykkel med hjertet, ikke med hjernen. Hadde motorsykkel vært kjøpt med hjernen ville nok de fleste endt opp med en Honda. Heldigvis kjører ikke alle Honda. Samme med bil egentlig. Skulle alle kjøpt bil med hjernen så ville vi endt opp med å kjøre en Toyota. Heldigvis finnes det gærninger som velger å ofre nattesøvnen med å kjøpe en Alfa Romeo.

Hva dette har med gixxer å gjøre er jeg usikker på. Men jeg er uansett uenig med deg i at en gixxer er en ren banesykkel. Som de fleste sprotssykler så kommer de ut fra fabrikken med lys, dekk, hjuloppheng og kåper som egner seg svært dårlig til banekjøring. Men det går jo alltids an å bygge dem om.
Poenget mitt var vel ikke Sahara spesielt, men du nevnte Sahara ... men de som ikke liker GS og lignende sykler ser ut til å mene og forvente at alle som har den type sykler må ut på en ekstremtur av et eller annet slag.
Jeg skulle selvfølgelig også sagt "hjertet" i tillegg til "god og komfortabel" ... mitt andre poeng var at det er et fåtall som kjøper GS for å dra på ekstremtur, selv om den også kan brukes til det.
Du skal heller ikke se bort fra at noen bruker litt fornuft når de velger sykkel. Det påståes at fornuften er jevnt fordelt, men det er ikke bevist, så inntil videre anser jeg den påstanden som tvilsom.
Strengt tatt ser jeg på en god allroader som et mere fornuftig sykkelvalg enn en R-sykkel.
Hvorfor du mener det er mest fornuftig med en Honda og Toyota skjønner jeg ikke.
Mitt tredje poeng var at en R-sykkel har mere til felles med en ren banesykkel enn en GS har med en offroader. (her kan det jo hende jeg møter litt motstand)
At jeg nevnte Gixxer var bare fordi du har en, men jeg kunne like godt sagt S 1000 eller R1 eller CBR eller hva som helst i den klassen

Svar