Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av L-NA »

Intruder skrev:Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå..... :mk
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
:mc7

men så æ je tullete å je da... :prop:
En gang leverte jeg inn to sykler for service hos Motorsykkelisten på Stord (ingen av disse var mine). Da mekanikeren som skulle gjøre jobben sto og så på syklene sa han." Vet du hva?...disse to syklene du kommer med her - er to av verdens beste sykler". Det var da en Honda VFR 750 (98 mod), og en 700 Intruder (86 mod).
Dette er vel ca 6-7 år siden, og han tok meg med inn i butikken for å vise meg en helt ny 750 Intruder som sto til salgs. Han sa da videre. "Se. Dette er enste forskjellen på en ny intruder og 86 modellen du kommer med". Han pekte da på låsen på styret, før han fortsatte. " og tror du Suzuki ville laget denne sykkel i så mage år om det ikke var bra greier"?.....Nei, og det trur jeg fortsatt ikke de hadde .... :-) :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

MotoGP-sirkuset har så vidt jeg vet, ganske mye penger til rådighet, og jeg vil tro at de fleste der mener de har den beste sykkelen. Her er det flere merker. Når en eller annen eventyrer skal reise verden rundt, med mer eller mindre ubegrenset sponsorbudsjett, ville jeg tro de her også gikk for den beste sykkelen, men de velger en helt annen sykkel enn i MotoGP sirkuset..

Derfor tror jeg vi kan fortsette diskusjonen om hva som er den beste sykkelen, og jeg tror alle svar er mulige. Alle sykler som hittil har vært produserte er verdens beste, for en eller annen.. :prop:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev:
Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Nei, hvem gjør vel det. :scratch
Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt
Ok, da beklager jeg litt om jeg virket ufin :vs

Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

L-NA skrev:
Intruder skrev:Vidar Sandbeck sang at den beste bilen i verda er den som jeg har nå...du skulle bare høre hvis motòrn ville gå..... :mk
da vil jeg påstå at
beste sykkelen i verda er Intruderen jeg har nå....og der skal jeg love deg at motoren den gå`..
:mc7

men så æ je tullete å je da... :prop:
En gang leverte jeg inn to sykler for service hos Motorsykkelisten på Stord (ingen av disse var mine). Da mekanikeren som skulle gjøre jobben sto og så på syklene sa han." Vet du hva?...disse to syklene du kommer med her - er to av verdens beste sykler". Det var da en Honda VFR 750 (98 mod), og en 700 Intruder (86 mod).
Dette er vel ca 6-7 år siden, og han tok meg med inn i butikken for å vise meg en helt ny 750 Intruder som sto til salgs. Han sa da videre. "Se. Dette er enste forskjellen på en ny intruder og 86 modellen du kommer med". Han pekte da på låsen på styret, før han fortsatte. " og tror du Suzuki ville laget denne sykkel i så mage år om det ikke var bra greier"?.....Nei, og det trur jeg fortsatt ikke de hadde .... :-) :thumleft
Slik er det vel med noen produsenter, dette har vel jeg sagt før også. Noen produsenter kjører på med velbrukte produkter og systemer, det er safe og man slipper eventuelle misfornøyde forbrukere. Men jeg mener verden stopper opp om man ikke skal være innovative og forsøke nye ting som kan komme mange til glede.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
jhn skrev:
Bringisen skrev:
Kawagutten skrev:Hvis du hadde synes din mc var veldig stygg hadde du nok ikke kjøpt den enig?
Nei, hvem gjør vel det. :scratch
Jeg gjorde det ... jeg syntes den var stygg da jeg kjøpte den for 6-7 år siden, og synes fremdeles det samme. Men jeg er godt fornøyd.
Den fungerer utmerket som motorsykkel, men ikke såå godt som pynt
Ok, da beklager jeg litt om jeg virket ufin :vs

Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Neida, ingenting å beklage :vs
Jeg er ikke så lidenskapelig opptatt av utstyrsnivå, ytelser, merke og utseende ... men jeg liker følelsen av å være på mc-tur.
:prf
Jeg hadde vel bare et par krav til sykkelen da jeg kjøpte den, god sittestilling og ikke noe særlig under 100 hk og 100 Nm, og da var det V-Strom som var lettest tilgjengelig den dagen. Dagen før/etter hadde det kanskje blitt en annen sykkel.

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Nostalgic »

Jeg mener den beste sykkelen kan være hvilken som helst sykkel som finnes. Alle motorsyklister er forskjellige og unike, derfor vil også syklene som går for å være best variere. Den beste måten man kan finne ut hvilken sykkel som er best for deg, må være å se på hvor morsomt man har den mens man kjører og selvfølgelig ta med andre faktorer om det skulle trengs (praktisk, fysikk etc.) :prf
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Icetwins »

Er vel ikke noe fasitsvar på det? :-k

Er vel smak og behag etter min mening. :D

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.
Bilde

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Enig i mye her. Instrumentering er viktig for meg at er tiltalnde og fuksjonabelt. Selv liker jeg best analogt speedometer og turteller, så kan resten godt være digitalt. Sykkelen min har dette slik og jeg er godt fornøyd med det. Instumenteringen på K1600gt som er den sykkelen jeg har hatt mest lyst på, ser ut som den er hentet fra en sekstitalls Peugeot og ser helt for jæ@$%#$£ ut for meg. Men kunne sikkert vennet meg til det og.
Bilde

Bilde
Ikke helt den modellen Peugeot min far hadde, men ser du skjønner hva jeg mener.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Må innrømme at det så litt bedre ut med den mørke dekoren. Er det en nyere modell? Tror jeg skulle lært meg å like den endel fortere enn de jeg har sett.

Er disse instrumentene jeg har sett på de jeg har sett på.
Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
Jeg hadde aldri klart å eie en motorsykkel som jeg synes var stygg, derfor var jeg så skråsikker på min uttalelse ;-)
Hæ? du har jo en GS :lol

Neida bare mobber. GS er jo stilig fordi den er så stygg :-) Som engelskmenene sier; it looks purposeful-
Det går bra Johnny, jeg takler det....så vidt :P :p

Men fra spøk til revolver, så synes jeg langt fra at en GS er stygg jeg. Og med det så viser det at man har forskjellig oppfatning av hva som er stygt. Uten å være eplekjekk så føler jeg å ha evnen til å se detaljer i stedet for å nødvendigvis se hele enheten i ett. Vanskelig å forklare, og jeg har vel gjort et hederlig forsøk før. :-)å
Tar man et raskt blikk på enkelte racere eller sport tourere så kan mange av disse virke pen i det man ser som helhet, men de skjuler ofte detaljer som etter min mening bør vises. Vitale detaljer som er helt nødvendig for at kjøretøyet skal kunne kalles en motorsykkel.
Man legger heller ikke merke til detaljer som brytere, knapper og instrumentering. Ofte kan dette være virkelig ulekkert og lite gjennomtenkt selv om diverse plastdeksler ser smekre ut. De vakre plastdelene sørger ofte også for å diskre pakke inn diverse "upolerte" detaljer.
Og da er man tilbake til poseringen som en annen her nevnte. Jeg er sikker på at mange sitter å ser på et kjedelig og "ubrukelig" instrumentpanel, og trykker på brytere som ser ut som om de er hentet fra et overskuddslager fra tidligere DDR. Men likevel er de mest opptatt av hva en forbipasserende fotgjenger synes om utseende på plastdelene som fyker forbi.
Sist men ikke minst har etter min mening alt for mange designere fått fritt spillerom uten tanke på funksjonalitet, sikkerhet eller brukervennlighet.
Da er det jammen mange på to hjul som ikke er motorsykler!
Det har du rett i at det har blitt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar