Skinndress

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Skinndress

Legg inn av Nostalgic »

Jeg har vært på utkikk etter en skinndress en god stund nå, men jeg er veldig i tvil når det kommer til hvem jeg skal kjøpe.

Jeg har sett litt på noen forskjellige fra Dainese, Berik, Alpinestars og Vanucci.

Er det noen som vil anbefale meg noen? Noen som har meninger om de forskjellige som er å velge mellom? Jeg kunne tenke meg og holdt budsjettet under 7000.

Om noen skulle lure så må jeg har str. 58 og helst i svart og hvitt.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
Nostalgic
Innlegg: 205
Registrert: 11 okt 2013, 10:00
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R125 2013
Sted: Fredrikstad

Re: Skinndress

Legg inn av Nostalgic »

Elolz skrev:Har hatt Berik to-delt dress før som jeg solgte da jeg byttet sykkel. Godt fornøyd med den. Kostet 8000, prutet den ned til 7000.

Kjøpte så en Alpinestars Motegi heldress, var på tilbud til 5790, men syntes jeg ikke var noe i det hele tatt. Tynt skinn og dårlig lining inni ga en billig og dårlig kvalitetsfølelse, den gikk rett i retur. Denne var i tillegg perforert, altså små luftehull over alt, det er også noe du bør tenke på, det blir fort veldig kaldt og enda verre om det regner.

Istedenfor kjøpte jeg en Dainese Avro to-delt dress på tilbud til 4990 som jeg har nå, og den var noe helt annet kvalitetsmessig! Ser de har en igjen i str 60: Dainese Avro to-delt dress

Prøvde i tillegg mye i butikkene, og syntes at Dainese rett og slett ga en bedre kvalitetsfølelse i samtlige modeller jeg prøvde (dresser til under 8000).
Berik dressen jeg hadde syns jeg var nesten like god.
Men som sagt, tenk på om du vil ha perforert eller ikke, og sjekk at du ikke bestiller feil om du kjøper på nettet. Er ikke alltid det står tydelig om den er perforert. I tillegg er det valget mellom hel og to-delt. Størrelsene varierer litt mellom de forskjellige merkene også! Lykke til :thumleft

Er det aktuelt for deg med 2-delt slenger jeg ved link til en jakke som du kan kjøpe bukse til. Regner med disse har glidelås du kan feste de sammen med de fleste Dainese bukser. Dainese Avro skinnjakke 2790,-

Takk for bra og utdypende svar! Ja, glemte helt å nevne at det var hel dress jeg var ute etter :-) Har faktisk idag noe ala den Dainese jakka du la ved link til som man kan feste ved gliselås til bukse, fra Dainese men ikke skinn.

Jeg var innom Alf Graarud Motor her om dagen og så på tilbudene de hadde der på skinndresser og fikk prøvd noen av de også (da ikke på en motorsykkel). Jeg likte godt kvaliteten og følelsen på Dainese sine, litt skeptisk til Alpinestars som du nevte. De hadde ingenting fra Berik inne, men jeg skal se om jeg får prøvd en Berik dress denne uka :-)

Kan egentlig tenke meg en perforert da jeg mest sannsynelig kun kommer til å bruke skinndressen om sommeren og i fint vær og helle bruke den nåværende dressen min om våren, høsten og i dårlig vær.
Bilde
Nostalgic's Logg

Kjørelengde 2013 (14. Juli - 20. November) 7500km + ca. 1000km på skolesykkelen.
Kjørelengde 2014 (25. Februar - 28 November ) 8700km

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Skinndress

Legg inn av MH434 »

Jeg kjøpte en alpinstars dress som koster veil. 13900,- i Norge, men bestilte den fra fcmoto og betalte da 6500,- ferdig inn!
Tenk på det når du skal handle :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Skinndress

Legg inn av TBI81 »

Apropos skinndress - noen som har prøvd Roleff?

Blindern
Innlegg: 25
Registrert: 01 sep 2013, 13:51
Motorsykkelen din: Honda

Re: Skinndress

Legg inn av Blindern »

I motsetning til mange andre her på forumet så kjøpte jeg en billig dress på ebay. Var jo ekstremt tvilsom til både kvalitet og finish på denne saken som ble bestillt fra Pakistan i sommer. Men jeg ble overrasket! Har brukt den siden August og er kjempe fornyød til tross prisen. Den har ikke noe spessielt navn, firmaet heter bare Leatherslink. De hadde god kommunikasjon ang. størrelse, vekt og tid på produksjon. Jeg kjøpte den minste størrelsen. Som var 48. Sitter som støpt og er helt lik i størrelsen i forhold til andre dyre merker. Den har også alt av beskyttelseputer rundt i drakten. Eneste jeg angrer litt på, var at jeg kjøpte hvit. Og med Yamaha over hele drakta. Må enten holde meg til Yamaha en stund framover eller kjøpe ny drakt. Haha ;-)

Her har du link til akkurat den jeg kjøpte: http://www.ebay.ca/itm/Racing-Motorbike ... AQ:CA:1123" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Skinndress

Legg inn av LordShaft »

Kjøper du helt i øverste sjiktet av de mest kjente merkene....
Spidi, Dianese, Alpinestar, Berik, Arlen Ness, Spyke, OSV... vil du få dresser med stort sett god kvalitet på beskyttere, innerfor osv... Men det er ikke nødvendigvis de som er best i forhold til slitestyrke. Skulle uhellet være ute, er det store forskjeller. Selv om du kjøper en dress til 15.000,-

Halvarsson har en dress som vant "best i test" i Bike 2011.... denne koster 6.990,- og er veldig gode utførelser på. De har både 2 delt og heldress.
Har selv denne heldressen og har vært langt mere fornøyd enn med min spyke dress til over det dobbelte av prisen.

Med tanke på ditt prisnivå, og om du ikke er veldig kresen på hvordan det skal se ut så ville jeg helt klart gått for halvorssen :thumleft
Da er du hvertfall garantert en god dress!

Svar