MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av katana_king »

AJ skrev:
katana_king skrev: Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.
Hey og velkommen hit til MCsiden.no, katana_king :vs

Ser ut til at du ikke bor så altfor langt unna det verkstedet jeg gjerne anbefaler, nemlig Hadeland MC og Fritid.
Reimar (dyktig dansk MC-mekaniker :thumleft )) og Tor (eieren med lang MC-erfaring) er serviceinnstilte og flinke med de aller fleste MC-merker.
Takk for det, da skal jeg følge opp rådet ditt og sjekke ut verkstedet!

Brukeravatar
phantom
Innlegg: 82
Registrert: 13 mai 2011, 10:35
Motorsykkelen din: yamaha xvs 1100a

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av phantom »

Innsett at sesongen er over for meg, og trillet Drag Star`n fra garasjen og inn i oppvarmet mcbu. Der står den oppjekka slik at hjula er klar av gulvet, og venter på olje og filterskift, samt nytt framdekk, og neste sesong selvfølgelig. :vs

safari
Innlegg: 25
Registrert: 01 okt 2013, 18:11
Motorsykkelen din: 85 Yamaha fz750 /95 virago750
Sted: Tromsø

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av safari »

Kjørt en liten runde rundt Tromsøya med begge syklene, med tilhørende stopp i Statoils selvvaskehall, fikk spylt vekk det verste av sand og skitt. Fredag er siste dag for min del i år, da flytter syklene inn i verkstedet (Låven) på hytta for vinterlagring, og div forefallende arbeid.. :mc7

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av katana_king »

katana_king skrev:
AJ skrev:
katana_king skrev: Kjøpte en rimelig GS 650 (1985) som hadde lekkasje fra demperne foran (må sikkert bytte simringer eller hele innerbenet). Mer er det ikke, som jeg har sett / vet om på sykkelen som må gjøres. Utrolig facinerende å kjøre en sånn flott doning. Skal ha den på verksted (et eller annet sted på østlandet, noen anbefaling - ikke MC Oslo kanskje?) så jeg får sjekket hele sykkelen.
Hey og velkommen hit til MCsiden.no, katana_king :vs

Ser ut til at du ikke bor så altfor langt unna det verkstedet jeg gjerne anbefaler, nemlig Hadeland MC og Fritid.
Reimar (dyktig dansk MC-mekaniker :thumleft )) og Tor (eieren med lang MC-erfaring) er serviceinnstilte og flinke med de aller fleste MC-merker.
Takk for det, da skal jeg følge opp rådet ditt og sjekke ut verkstedet!

Da tok jeg tipset til etteretning og det viste seg å hittil se ut som et bra tips! Kjørte fra Oslo til Jaren idag i +5 grader, noe som skulle vise seg å være en kald fornøyelse for hendene i alle fall! Måtte innom både Åneby og Gran for å varme meg (tror hanskene var litt fuktige til å begynne med, dårlig utgangspunkt, hehe)

Kom da frem til slutt. Snakket med begge to, dansken Reimar tok en tilstandsrapport av sykkelen. Omtrent bare 1`ere på rapporten - foruten gaffel - som må sjekkes nærmere. Antakeligvis bare ringer og foringer som må byttes. Tar bremsene med det samme, klossene er jo gjennomtrukkene av olje og bremseskiva var 0,1 mm under minstegrensa (som er 4,5 på denne sykkelen). Ellers viste det seg å være en sykkel som var i teknisk bra stand - og det sparer jo meg for mange kjedelige utgifter i første gang. Veldig hyggelige og service innstillte folk!

Lar den stå der over vinteren, så fikser de opp, tar service og bytter dekk med det samme! Topppers! (Herligheten kom på ca 10 lapper)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Banditmannen »

I dag har jeg vaska sykkelen for første og siste gang i år... :eh
Vinterlagring(med service) i morra.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av hakhap »

Parkert kone sykkelen for i år :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av lasse_hansen »

Idag har jeg rett og slett bestemt meg for å bli fast inventar på mc-siden igjen.. Men det var kanskje ikke det tråden handlet om, den handler vel om hva man har gjort med mcèn.. Og da har jeg rett og slett byttet den ut med en triumph :P :p

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av SuperMorten »

Gratulerer Lasse :prf

Jeg har bare vasket, og så ble det et par timers tur i solen for å tørke. Er jo så dårlig tørk i denne høstsola.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Epylypzon »

"vasket" sykkelen i går. Måtte prøve det nye vaskeanlegget her. Da passet det godt å bruke gs'en ettersom den ikke har sett såpe siden ? August engang tror jeg.

Sent from my HTC One now Free
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Tomgsx-r »

Nettopp bestilt nye hantler fra Pazzo Racing. Lei av de lange stygge originale ;-)

ZZR-Erling

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Vel igår da: løsnet forgasseren på YZ250F'en slik at jeg fikk vridd den. Skrudd ut main jet, pilot jet og air/mix-skru.
Satt i grovere main jet og en blandingsskrue for pilot jet som er lett å skru på uten å bruke verktøy. Oppdaget at pilot jet var fra før ett hakk grovere, dvs lik den jeg hadde bestilt, så jeg må ha ennå litt grovere.

Så var jeg i hjernen på K1300S'en med GS911 http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=& ... 3115,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false; en tur og sjekket om det fantes noen feilkoder, det var det ikke, (bare en sjekk, alt er iorden).
Prøvde da ABS-modulen i programmet, og kunne da avlese trykket i f/b-krets mens jeg aktiverte bremsene, kult :)

ZZR-Erling

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av ZZR-Erling »

Byttet pilot jet fra 45 til 50 og sjekket nålas posisjon, som sto til den feiteste, bra. Sjekket ventilklaringen. Alle 3 inn ok, men begge eksosventilene var for trange, så da må jeg av med kammene, måle shimsene og få tak i rette shims. Dette blir jo spennende, det er slikt jeg ikke har gjort før.

Etter det må styrelager byttes, svingarmens lager og stag fettes, hjullager foran byttes og gaffelen overhalles. Tipper jeg gjør alt selv, forutenom hjullagrene, det overlater jeg til Spinnin Wheel Hof.

Gjeder min YZ250F -09

Solo-rider
Innlegg: 786
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Solo-rider »

Idag har jeg målt mønsterdybden på dekka...

Har ikke satt helt bort sykkelen ennå... Men så leste jeg.. Mønsterdybde skal være minst 3 mm i tiden fra og med 1. november til og med mandag etter 2. påskedag...... Dette gjelder også MC...

http://www.dinside.no/924080/naa-maa-du ... sterdybden" onclick="window.open(this.href);return false;



Det var 4mm på fordekket og 7,5mm bak ... Har ikke planer om å kjøre på snøføre og gir meg vel når "saltdrøssa" kommer for fullt på veiene... Men ...
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Kawagutten »

Har vært å levert toppen til xt350`n til overhaling.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av DrGreve »

Da har jeg tappet av kjølevæsken for å sjekke hvor olja tar veien og kan fastslå at jeg har spart meg endel jobb. Ingen olje i kjølevæske og ingen kjølevæske i olja. Da er det bare en mulighet igjen og det er å sette på nye ventiltettinger.
Ny og fersk kjølevæske på den til venstre og gammel fra motoren til høyre.
20131107_211534 (150x113).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar