Oslo -> Molde fredag 27. september??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

kjellv skrev:Har du kommet deg fram uten hjortehår på kåpa?
Hehe, det ble ikke ny pels på meg, gitt. Jeg er like glad! Så ikke snurten av de. Var nok for tidlig på dagen.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Bjerknez »

Skal du ta lappen neste år? Jeg tok den i sommer, kjørte opp 26. august. Kjøpte sykkel en måned før :-) er ikke helt drømmesykkelen, men den kjøper man ikke med det samme, mener nå jeg. Den var billig å forsikre og er god å kjøre. Det får duge noen sesonger :-)

Her kommer noen bilder, som jeg lovte. Kun mobilbilder, men jeg skal få tak i et hjelmkamera i løpet av vinteren!

Pakka ferdig sykkelen i 8-tida på mårran.
Jepp, jeg er ferdig med all kjøring untatt sikkerhetskurs på bane og oppkjøring. Dette ble jeg rådet til å ta nærmere oppkjøringen slik at jeg fikk tilbake "feelingen". En oppvarmingstime kan nok også være lurt vil jeg tro. Har ikke tenkt til å stryke første gangen fordi jeg vil spare noen kroner. :)

Jeg har allerede kjøpt meg motorsykkel og jeg klinte til med en ny Yamaha XVS 1300A (V-star). Om det er drømmesykkelen vet jeg ikke ennå, men den føles riktig så langt. Langt langt inne så har jeg nok lyst på en streetfighter ala Kawasaki Z800 etc. men da må det evt. bli denne i tillegg til den jeg har nå. Duke 690R er også et alternativ, sammens med Ducati Monster 796. Triumph Speed Triple er også i tankene. Jeg har t.o.m. sett litt på Yamaha XJR 1300...

Men først må lappen være i boks, så får jeg bygd meg opp litt erfaring med sykkelen jeg allerede har. Hvem vet.. om noen år kjører jeg kanskje rundt på en Hayabusa og kjeder meg... (jada.. sjansene er små for det... men dog..)

Ser ut til at du har hatt en veldig flott tur, og som sagt så misunte jeg deg den turen. Men nå slipper jeg å tenke mer på det, for nå har du mest sannsynlig pakket bort sykkelen din for vinteren, hehe.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

DrGreve skrev:Regner med at du har hatt en fantastisk tur og om to dager husker du ikke blåfrosne fingrer men kun det positive.
Og varmeholker begynner å bli rimelige etterhvert :)
Det var så fin tur. Første lengre turen på sykkel for meg. Utrolig artig. Varmeholker er på ønskelista :-) relativt enkel løsning på et relativt kjedelig irritasjonsmoment. Jeg var varm på hele kroppen, men det hjalp ikke med gore-tex vindtett-vanntett superhansker med the ultimate thinsulate fleece from outer space-fór en gang for å holde fingrene varme. Noen som har prøv muffer på styret? Har hørt at det funker.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
DrGreve skrev:Regner med at du har hatt en fantastisk tur og om to dager husker du ikke blåfrosne fingrer men kun det positive.
Og varmeholker begynner å bli rimelige etterhvert :)
Det var så fin tur. Første lengre turen på sykkel for meg. Utrolig artig. Varmeholker er på ønskelista :-) relativt enkel løsning på et relativt kjedelig irritasjonsmoment. Jeg var varm på hele kroppen, men det hjalp ikke med gore-tex vindtett-vanntett superhansker med the ultimate thinsulate fleece from outer space-fór en gang for å holde fingrene varme. Noen som har prøv muffer på styret? Har hørt at det funker.
Har varmeholker på min og det funker som bare det. Har kun prøvd dem på full guffe på en varm dag jeg da, men det ble såpass varmt at det ble ubehagelig...

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Da var sykkelen trygt plassert innendørs i varmen, klar for vinteren. Og jeg har reist ned igjen til Oslo med ny (pent brukt) Toyota Corolla...sukk - ikke fullt så klar for vinteren.

Bilde

magnele
Innlegg: 17
Registrert: 14 sep 2012, 21:05
Motorsykkelen din: Tiger1050/BMW K1100

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av magnele »

http://www.sledstore.no/handtaksvarmere" onclick="window.open(this.href);return false;

Beste ettermontering er disse, da kan du bruke originale håndtak, og håndtakene blir minimalt tjukkere. Enkelt og driftsikkert

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av kjellv »

xyvind skrev:
DrGreve skrev:Regner med at du har hatt en fantastisk tur og om to dager husker du ikke blåfrosne fingrer men kun det positive.
Og varmeholker begynner å bli rimelige etterhvert :)
Det var så fin tur. Første lengre turen på sykkel for meg. Utrolig artig. Varmeholker er på ønskelista :-) relativt enkel løsning på et relativt kjedelig irritasjonsmoment. Jeg var varm på hele kroppen, men det hjalp ikke med gore-tex vindtett-vanntett superhansker med the ultimate thinsulate fleece from outer space-fór en gang for å holde fingrene varme. Noen som har prøv muffer på styret? Har hørt at det funker.
Varmeholker er utrolig bra, det løser det meste. Du blir riktignok kald oppå hendene, men varmen innenfra gjør at fingrene ikke blir stive og trege. En kombinasjon med "handleguards" er vel den optimale løsningen for oss som ennå ikke har hatt sesongavslutning :thumleft

magnele
Innlegg: 17
Registrert: 14 sep 2012, 21:05
Motorsykkelen din: Tiger1050/BMW K1100

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av magnele »

Bruker å kjøre hele vinteren, og det du trenger er varmehåndtak og muffer fra Biltema :-)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av gbruaset »

xyvind skrev:Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.
Hehe! Har selv kjørt turen Oslo - Ålesund flere ganger. Fin tur. Mulig jeg slenger meg med når du skal hente sykkelen neste år :-)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

gbruaset skrev:
xyvind skrev:Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.
Hehe! Har selv kjørt turen Oslo - Ålesund flere ganger. Fin tur. Mulig jeg slenger meg med når du skal hente sykkelen neste år :-)
Hei! Har vært litt "off" her siden jeg parkerte sykkelen. Må begynne å sjekke innom her mye oftere! Hadde vært utrolig kjekt å kjøre samme med noen nedover igjen :-) men det spørs om jeg greier å vente til det blir bare veier hele veien ned. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg sikkert til å leie en varebil og kjøre oppover og hente sykkelen så jeg er klar så snart det blir bart i Oslo. Synes det har gått alt for lang tid allerede, og den første snøen falt først i natt i Oslo. Arrghh...huff.

Bilde

Toyota'n holder koken.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av gbruaset »

xyvind skrev:
gbruaset skrev:
xyvind skrev:Stemningsrapport: Litt sur kaffe, klumper i fløten. Ellers godt og varmt. Termingkast 3. Kjører videre.
Hehe! Har selv kjørt turen Oslo - Ålesund flere ganger. Fin tur. Mulig jeg slenger meg med når du skal hente sykkelen neste år :-)
Hei! Har vært litt "off" her siden jeg parkerte sykkelen. Må begynne å sjekke innom her mye oftere! Hadde vært utrolig kjekt å kjøre samme med noen nedover igjen :-) men det spørs om jeg greier å vente til det blir bare veier hele veien ned. Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg sikkert til å leie en varebil og kjøre oppover og hente sykkelen så jeg er klar så snart det blir bart i Oslo. Synes det har gått alt for lang tid allerede, og den første snøen falt først i natt i Oslo. Arrghh...huff.

Bilde

Toyota'n holder koken.
Ja, vinteren er lang og kald, for oss motorsyklister. Men snart er året omme, og da er det bare noen måneder igjen :-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av kjellv »

Vinteren er nok også noe lengre her oppe enn på sentrale østlandsområdet. Ny sesong er vel godt i gang på Østlandet før det regnes behagelig å kjøre Bjorli-Lillehammer vil jeg tro. Vil nok anta at du henter sykkelen med bil ja :-k

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Noen som har noen formening om når det er trygt å kjøre sykkelen nedover? Jeg har mulighet til å hente den enten søndag 23. mars eller helgen 5./6. april. Tenker i utgangspunktet å dra den ned til Oslo på tilhenger, evt leie en varebil. Men hvis det er snøfrie og fine veier går det jo an å kjøre den ned. Greier nemlig ikke vente helt til f.eks. påskeferien. Jeg må ha den ned snarest :-)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av DrGreve »

Veivesenet har jo webkamera på de fleste gjennomfartsveier i Norge og veitrafikksentralen har full kontroll over føreforhold landet rundt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Oslo -> Molde fredag 27. september??

Legg inn av xyvind »

Takk for tipset. Skal se litt på kameraene når det nærmer seg. Ser det meldes mye snø i slutten av uka, på Bjorli og Dombås ihvertfall. Blir vel til at jeg får den ned i bil eller på henger, tenker jeg.
Flytter nemlig ut av Oslo sentrum (til Holmlia) i slutten av måneden og skal begynne å pendle inn til sentrum på jobb hver dag. Da er motorsykkelen et must!

Svar