MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- MysteryShadow
- Innlegg: 227
- Registrert: 09 jul 2013, 22:09
- Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vises ikke så godt, men det er altså vasking på gang. Strålende solskinn over Trøndelag i dag, og sykkelen har vært støvete, så da måtte det en vask til.
Har planer om å fjerne litt klistremerker også, men finner aldri tid
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vasket sykkelen, og montert noe jeg håper jeg ikke kommer til å få bruk for... (Velteklosser..)
Ingen som kan komme her og si at jeg har en kjedelig original sykkel lenger nå!
Ingen som kan komme her og si at jeg har en kjedelig original sykkel lenger nå!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vasket og spylt (med hageslange-trykk, ikke høytrykk ) den hvite italieneren som skal inn til 20K service og dekkbytte i morgen. Er spent på de nye Michelin Anake III dekkene.
Bridgestone Battlewing gummien som jeg har kjørt nesten 11K med denne sommeren har vært en stor positiv overraskelse, for øvrig!
Er en god del mønster i disse fortsatt, men det frister ikke å kjøre med mønsterdybde ned mot TWI merkene resten av sesongen...
Bridgestone Battlewing gummien som jeg har kjørt nesten 11K med denne sommeren har vært en stor positiv overraskelse, for øvrig!
Er en god del mønster i disse fortsatt, men det frister ikke å kjøre med mønsterdybde ned mot TWI merkene resten av sesongen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skal kanskje vaske i morgen,kanskje på MChuset Nydal,de gjør dette billig for de som handler og får utført nødvendig service på sykkelen der...
Så slipper jeg å reise til Sverige.....
Så slipper jeg å reise til Sverige.....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
I dag gjorde jeg ikke stort annet med Stelvio'en enn å kjøre den til verkstedet for 20K service og fikk mekaniker Reimar til å lage et hull og en utsparing i plastikkbukspoileren for å få lettest mulig tilgang til oljefiler og tappeplugg:
Er no' herk å måtte skru av denne greia hver gang det skal byttes olje (selv om dette trengt tatt kun skjer hver 10000 kjørte km...) og filter.
Mer jobb også etter at veltebøylene ble montert.
Guzzi-italienerne har i sin forunderlige visdom funnet ut at det er lurt å montere bøylene utenpå bukspoilerfestene istedet for innenfor slik at alle festeskruene til disse må løsnes; de fleste må også fjernes, før plastikkbetan kan tas av :-)å
Nå slipper jeg det... :-)
Om det ble spesielt pent med dette hullet? Nja... syns ikke det akkurat, men litt ofrer man for lettvinthetens skyld. Dessuten har ikke denne bukspoileren noen stor betydning som motorbeskyttelse. I hvert fall ikke i forhold til min daglige kjøring...
Er no' herk å måtte skru av denne greia hver gang det skal byttes olje (selv om dette trengt tatt kun skjer hver 10000 kjørte km...) og filter.
Mer jobb også etter at veltebøylene ble montert.
Guzzi-italienerne har i sin forunderlige visdom funnet ut at det er lurt å montere bøylene utenpå bukspoilerfestene istedet for innenfor slik at alle festeskruene til disse må løsnes; de fleste må også fjernes, før plastikkbetan kan tas av :-)å
Nå slipper jeg det... :-)
Om det ble spesielt pent med dette hullet? Nja... syns ikke det akkurat, men litt ofrer man for lettvinthetens skyld. Dessuten har ikke denne bukspoileren noen stor betydning som motorbeskyttelse. I hvert fall ikke i forhold til min daglige kjøring...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- schnellfahrer
- Innlegg: 139
- Registrert: 13 jul 2012, 18:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
- Sted: Skien
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Jeg har byttet spenningsregulator, så nå kan jeg faktisk kjøre sykkel igjen
Krysser fingrene for at jeg nå slipper unna med kun 2 kokte batterier i år
Krysser fingrene for at jeg nå slipper unna med kun 2 kokte batterier i år
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
AJ skrev:I kveld koblet jeg PC'en med programvaren som skulle til for å sjekke TPS'en på Stelvio'en og fikk gjort en resetting av denne. Var 0,2 grader ute av stilling. Spjeldhusene (throttle bodies...) ble for øvrig synkronisert før Europa-turen...
Testkjøring etter TPS re-settinga og syns sykkelen gikk med jevnere 'puls', bedre gassrespons og mindre tendens til rykkete kjøring på lavturtall etter justeringen.
Eller kan det ha vært ren og skjær innbildning...
Ka du styra med de spjellan
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skifta dekk på "Gromgutten"!
Metzeler Roadtech Z8(M) foran og bak, samt testa dekktrykkovervåkingssytemet. Dvs slapp ut luft for å se om alarmen gikk, og det gjorde den, rød hurtigblinkende trekant og blinkende lufttrykksverdi. Gikk vel alarm ca ved 1,5 bar.
Metzeler Roadtech Z8(M) foran og bak, samt testa dekktrykkovervåkingssytemet. Dvs slapp ut luft for å se om alarmen gikk, og det gjorde den, rød hurtigblinkende trekant og blinkende lufttrykksverdi. Gikk vel alarm ca ved 1,5 bar.
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Skiftet olje og oljefilter - tror nok dette blir siste oljeskift for sesongen.
Originalt oljefilter fra MCOslo pluss denne gangen også en detalj jeg har hoppet over tidligere - ny pakning (såkalt "crush washer", delenr 09168-12002) til oljetappeskruen. Pakningen er en hul "smultring" av metall og klemmes sammen sånn passelig med riktig moment på skruen. Den gamle var relativt flatklemt... men ikke så rart med sånn ca 9 oljeskift på samvittigheten.
Originalt oljefilter fra MCOslo pluss denne gangen også en detalj jeg har hoppet over tidligere - ny pakning (såkalt "crush washer", delenr 09168-12002) til oljetappeskruen. Pakningen er en hul "smultring" av metall og klemmes sammen sånn passelig med riktig moment på skruen. Den gamle var relativt flatklemt... men ikke så rart med sånn ca 9 oljeskift på samvittigheten.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Sted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vask og polish etter en nydelig søndagstur.
Politisk ukorrekt, men kanskje global oppvarming itte er så ille. 18 varmegrader i skyggen.
Politisk ukorrekt, men kanskje global oppvarming itte er så ille. 18 varmegrader i skyggen.
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Fyra opp "den sorte fare" og trilla 4-5 mil i moderat tempo. Mye søndagstrafikk så vanskelig å få god flyt.
Er veldig fornøyd med den nye tankpaden samt folien fra the tankslapper.
Memento mori
Er veldig fornøyd med den nye tankpaden samt folien fra the tankslapper.
Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Fikk satt på Michelin Anakee3 foran og bak på Stelvio'en i dag. Kjøpt på verkstedet som gjorde jobben med å bytte. Pris?
Kr. 2812,- ferdig pålagt.
Det lever jeg godt med
For øvrig positivt overrasket over Bridgestone Battlewing dekkene som jeg ville kjørte et par tusen til med - om det ikke hadde vært høst...
Battlewing bakdekket byttet ut etter ca. 12500 kjørte km. med mønsterdybde som ikke er slitt ned til TWI merkene enda.
Fordekket kjørt ca. 1000 km. mindre og med god margin til TWI merkene.
Solide dekk, dette, som slites jevnt uten å få den karakteristiske firkantprofilen og trappetendensen som en del dekktyper preges av mot slutten av levetiden.
Så får vi se hvordan erfaringen med de nye Michelin-dekkene blir...
Kr. 2812,- ferdig pålagt.
Det lever jeg godt med
For øvrig positivt overrasket over Bridgestone Battlewing dekkene som jeg ville kjørte et par tusen til med - om det ikke hadde vært høst...
Battlewing bakdekket byttet ut etter ca. 12500 kjørte km. med mønsterdybde som ikke er slitt ned til TWI merkene enda.
Fordekket kjørt ca. 1000 km. mindre og med god margin til TWI merkene.
Solide dekk, dette, som slites jevnt uten å få den karakteristiske firkantprofilen og trappetendensen som en del dekktyper preges av mot slutten av levetiden.
Så får vi se hvordan erfaringen med de nye Michelin-dekkene blir...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Var ikke mye å klage på den prisenAJ skrev:Fikk satt på Michelin Anakee3 foran og bak på Stelvio'en i dag. Kjøpt på verkstedet som gjorde jobben med å bytte. Pris?
Kr. 2812,- ferdig pålagt.
Det lever jeg godt med
For øvrig positivt overrasket over Bridgestone Battlewing dekkene som jeg ville kjørte et par tusen til med - om det ikke hadde vært høst...
Battlewing bakdekket byttet ut etter ca. 12500 kjørte km. med mønsterdybde som ikke er slitt ned til TWI merkene enda.
Fordekket kjørt ca. 1000 km. mindre og med god margin til TWI merkene.
Solide dekk, dette, som slites jevnt uten å få den karakteristiske firkantprofilen og trappetendensen som en del dekktyper preges av mot slutten av levetiden.
Så får vi se hvordan erfaringen med de nye Michelin-dekkene blir...
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
30/9-2014 ER-6F Solgt
2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476
2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 )
2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt )
2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Medlem av: NMCU
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
Vil du avsløre hvor dette var AJ?AJ skrev:Fikk satt på Michelin Anakee3 foran og bak på Stelvio'en i dag. Kjøpt på verkstedet som gjorde jobben med å bytte. Pris?
Kr. 2812,- ferdig pålagt.
Det lever jeg godt med
Nye dekk foran og bak samtidig er jo forøvrig en velsignelse for kjøreegenskapene.
(Så da kan du kanskje endelig bli litt fornøyd med Stelvio'en nå! )
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd
He-he...PCP skrev:Vil du avsløre hvor dette var AJ?AJ skrev:Fikk satt på Michelin Anakee3 foran og bak på Stelvio'en i dag. Kjøpt på verkstedet som gjorde jobben med å bytte. Pris?
Kr. 2812,- ferdig pålagt.
Det lever jeg godt med
Nye dekk foran og bak samtidig er jo forøvrig en velsignelse for kjøreegenskapene.
(Så da kan du kanskje endelig bli litt fornøyd med Stelvio'en nå! )
Fornøyd med Stelvio'en, ja. Snaue 22000 kjørte km. siden sept. i fjor sitt klare språk i så måte... Selv om det har vært litt småtull med bla. tennkabler og feste til ene styrevekten på sykkelen. Men alt er ordnet på garantien og deleleveransen har vært kort.
Dekk ble kjøpt og montert hos Hadeland MC og Fritid.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering