Godt å høre, slik skal en god gammel Kawa fungereJompa skrev:Den siste ferieuka skal tilbringes hjemme, og jeg har etpar prosjekter som jeg skulle ha begynt på.
Ettersom god planlegging er halve jobben, kan man vel si at begge prosjektene er halvferdig ?
Det har blitt litt kjøring og mye skruing de siste dagene, TPSen er justert opp og ned hundre ganger,
og motstand og spenning målt flere ganger. Endte opp med samme posisjon som jeg hadde i utgangspunktet.
I dag fikk sykkeln ei overdose med dyserens. Ut å prøvekjøre.
Først ville den slett ikke gå på lave turtall, men etter noen kilometer løsna det mer og mer.
Turen endte selvsagt med "dragracing" og da var det forskjell
Kraftig røkk over 6000 omdr og strake veien til nærmere 9000.
Jompa, en mann i 50årene
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: GYLLENE TIDER, sommartider hei, hei
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Jess Tysnes, du har rette innstillnga.
Æ e ikke i mål enda, tok en prøvetur i kveld og det rare er at på 1. og 2. gear går nåla rett til topps,
men når æ kommer til 3. e det som om futten e gådd ut av motoren.
Passere lett 6000, men så vil den nøle og henge litt før den igjen klatrer oppover.
Da æ kom hjem etter "testturen" med påfølgende "cruising" skrudde æ ut alle pluggene.
Pluggan ser ok ut, så blandinga er nok omtrent riktig.
Tok likegodt ei kompresjonsmåling med det samme. 135, 130, 135, 140 psi med varm motor.
Det kan se ut som om bensintilførselen blir ujevn når motorn kjøres med maks åpning på klaffene.
Bensinfilteret ? Ganske spesielt filter med 90 grader både på innløp og utløp, og umulig å finne tak i nytt.
Eller trykkregulatoren ?
Æ har ikke mindre enn tre regulatorer liggende, men fikk riktig trykk da æ målte den som står på sykkelen.
Målinga ble gjort på tomgang, det kan jo finnes en mulighet for at trykket blir lavt med høyere bensinforbruk.
Og da kommer man tilbake til filteret igjen......
Hva er forresten forskjellen på en B og BR- plugg ?
Æ kjøre med Br 8 ES, boka sier B 8 ES.
Æ e ikke i mål enda, tok en prøvetur i kveld og det rare er at på 1. og 2. gear går nåla rett til topps,
men når æ kommer til 3. e det som om futten e gådd ut av motoren.
Passere lett 6000, men så vil den nøle og henge litt før den igjen klatrer oppover.
Da æ kom hjem etter "testturen" med påfølgende "cruising" skrudde æ ut alle pluggene.
Pluggan ser ok ut, så blandinga er nok omtrent riktig.
Tok likegodt ei kompresjonsmåling med det samme. 135, 130, 135, 140 psi med varm motor.
Det kan se ut som om bensintilførselen blir ujevn når motorn kjøres med maks åpning på klaffene.
Bensinfilteret ? Ganske spesielt filter med 90 grader både på innløp og utløp, og umulig å finne tak i nytt.
Eller trykkregulatoren ?
Æ har ikke mindre enn tre regulatorer liggende, men fikk riktig trykk da æ målte den som står på sykkelen.
Målinga ble gjort på tomgang, det kan jo finnes en mulighet for at trykket blir lavt med høyere bensinforbruk.
Og da kommer man tilbake til filteret igjen......
Hva er forresten forskjellen på en B og BR- plugg ?
Æ kjøre med Br 8 ES, boka sier B 8 ES.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
BR har resistor, B har ikke.
Hvis jeg leser sakene riktig. Sjekk selv: (Slettet, se ny link i neste post)
Hvis jeg leser sakene riktig. Sjekk selv: (Slettet, se ny link i neste post)
Sist redigert av joo den 01 aug 2013, 07:18, redigert 1 gang totalt.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Sorry, gal link. Prøv denne, og trykk på tabellen så kommer den opp i lesbar utførelse:
http://www.ngk.se/typbeteckning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngk.se/typbeteckning.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
De gamle motorene liker best plugger uten "R" da plugghettene også har motstand(tidligere krav om radiostøydempede plugghetter-ofte med "helvetesblekket" på).
når plugghettene blir litt signe i motstanden og får motstander i pluggen i tillegg får en feiltenninger..
Ellers liker Kawasaki også Denso plugger.
når plugghettene blir litt signe i motstanden og får motstander i pluggen i tillegg får en feiltenninger..
Ellers liker Kawasaki også Denso plugger.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
... og når jeg bytter ut R'en med en P (Powertip), går min enda bedre :)mekkern skrev:De gamle motorene liker best plugger uten "R" da plugghettene også har motstand(tidligere krav om radiostøydempede plugghetter-ofte med "helvetesblekket" på).
når plugghettene blir litt signe i motstanden og får motstander i pluggen i tillegg får en feiltenninger..
Ellers liker Kawasaki også Denso plugger.
Fordi man får gnisten lengre ut i forbrenningsrommet, noe som gir bedre forbrenning.
Jeg bruker Denso W16ES-U, som tilsvarer NGK BP7ES. Originalt på sykkelen er NGK B8ES. 7'ern er anbefalt under kalde forhold (og slitne forgassere/feit blanding...) hvis 8'ern soter litt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
P=protruded... ingen ting med "Power" å gjøre,hvor du har fått dette fra er uvisst
De fleste 4t er originalmontert med slike-dette er plugger som er utviklet for 4t motorer.for at de skal holde seg renere.
IKKE prøv dette på 2t motorer-glødetenner disse er det skjæring/hull i stemplet.
De fleste 4t er originalmontert med slike-dette er plugger som er utviklet for 4t motorer.for at de skal holde seg renere.
IKKE prøv dette på 2t motorer-glødetenner disse er det skjæring/hull i stemplet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Powertip var en betegnelse vi brukte da vi solgte NGK for rundt 20 år siden.mekkern skrev:P=protruded... ingen ting med "Power" å gjøre,hvor du har fått dette fra er uvisst
De fleste 4t er originalmontert med slike-dette er plugger som er utviklet for 4t motorer.for at de skal holde seg renere.
IKKE prøv dette på 2t motorer-glødetenner disse er det skjæring/hull i stemplet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
AHA!-salgsfremmende....Kjellrf skrev:Powertip var en betegnelse vi brukte da vi solgte NGK for rundt 20 år siden.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43105437" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Jepp, det stemmer.ArcticTiger skrev: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43105437" onclick="window.open(this.href);return false;
Får se om det blir noen respons, så langt er annonsen vist 170 ganger.
Om det blir salg eller ikke kommer an på om noen er villig til å betale det jeg vil ha.
Jeg syns sjøl at prisen er rett, men det er jo som kjent kunden som har det endelige ordet...
Så får jeg evt se utover høsten hva det blir til, nytt prosjekt kanskje ?
Jeg har allerede alt for mange hobbyer som jeg ikke har tid til, og skruing er ikke akkurat det som frister mest for tida, får mer enn nok av mekking i jobben.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Skal du forlate oss til fordel for 4 hjul, eller er det for å investere i noe nyere og mindre vedlikeholdskrevende?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, reaching the redline ?
Ja, jeg skal bygge meg en gatebil av en gammel Volvo 244.SuperMorten skrev:Skal du forlate oss til fordel for 4 hjul, eller er det for å investere i noe nyere og mindre vedlikeholdskrevende?
Neida, kjøretøy med fire hjul interreserer meg bare sånn passelig selv om jeg godt kan beundre,
og av og til ønske meg en strøken amerikaner.
Da jeg begynte på denn tråden for ca 2,5 år siden skrev jeg vel noe om at sykkel var en interresse og
drøm som hadde overlevd i omtrent 20 år fra jeg hadde sykkel som ungdom.
GPz,en ble kjøpt som "vinterprosjekt" i 2010 med målsetning om "visningsklar" sykkel til
motorsykkelens dag året etter.
Den blei etterhvert såpass bra at jeg kunne ha den som brukssykkel også, det har jo blitt etpar treff de siste årene, og en og annen ettermiddagstur.
Nå er det ikke noen hemmelighet at jeg er ganske avhengig av anerkjennelse og bekreftelse på at det jeg gjør er bra. Både privat og i jobbsammenheng.
Og det har jeg fått i massevis.
Jeg har gjenopplevd mc-kjøringa som var et savn i mange år, kommet meg på mc-treff igjen og
vært endel av det lokale mc-miljøet. Det siste mest som tilskuer eller outsider ?
Da jeg var ung hadde jeg en drøm og et mål om engang å kjøre sykkel til Roma, helst på en
Guzzi 850 LeMans.
Har forlengst innsedd at det ikke blir noe av.
Når jeg nå har kjørt sykkel igjen i tre sesonger, føler jeg vel at jeg er "i mål" på en måte.
Jeg har bevist for meg selv at jeg enda mestrer kjøringa sånn noenlunde, har greid å restaurere en gammel sykkel til "god bruksstand" og fått mye anerkjennelse for det.
Og når "livet på veien" ikke gir meg all verden, mangler jeg jo en vesentlig del for å være
en komplett motorsyklist ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: GYLLENE TIDER, ingenting varer evig
Hmm, det her trur jeg du må tenke litt grundigere igjenom Jompis
Og en Guzzi-tur til Roma burde da ikke være noen big deal, det eneste som trengs er bare at du vil det nok
Når du får solgt Kawan, så er du langt på vei til å finansiere en Guzzi......
Jeg har også hatt en ungdomsdrøm om å kjøre mc ned til Rivieraen, det var det de Store Gutta gjorde på -70tallet , men det lå utenfor min rekkevidde den gangen. Men nå når unga er voksne og det er mulig å få litt tid for seg sjøl, så åpner det seg muligheter......
Det blir dumt å sitte på Gamlehjemmet og angre på at du ikke fikk tatt den Guzzi-turen til Roma.......
Og en Guzzi-tur til Roma burde da ikke være noen big deal, det eneste som trengs er bare at du vil det nok
Når du får solgt Kawan, så er du langt på vei til å finansiere en Guzzi......
Jeg har også hatt en ungdomsdrøm om å kjøre mc ned til Rivieraen, det var det de Store Gutta gjorde på -70tallet , men det lå utenfor min rekkevidde den gangen. Men nå når unga er voksne og det er mulig å få litt tid for seg sjøl, så åpner det seg muligheter......
Det blir dumt å sitte på Gamlehjemmet og angre på at du ikke fikk tatt den Guzzi-turen til Roma.......
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, ingenting varer evig
Uansett hva som skjer, håper jeg du fortsetter å skrive litt. Og så synes jeg du skal ta den turen til Roma sammen med ArcticTiger
Sent from my GT-I9300
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km