Første lengre tur med TDMen

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Første lengre tur med TDMen

Legg inn av kjellv »

Livet er herlig :prf

Det er ferie, og er ute på min første skikkelige MC-tur. Jazzfestivalen med tradisjonell slitsom fyll og fanteri er over. Vi dro fra Molde på mandag akkurat da sola dukka opp etter en søkkvåt forsommer. En utrolig mengde MC møtte vi på første dag, tydelig at mange var på vei mot vestlandet nå som værmeldingene lovte finvær i mange dager. Vi dro motsatt vei, østover. Sunndal, Oppdal, Ulsberg, Tynset og til Rendalen ble første dag. Min kjære fikk noe problemer på slutten. Baksetet på TDMen visstnok ikke veldig godt. Jeg vet ikke, har ikke prøvd baksetet. På MC-tur har jeg funnet ut at det dreier seg om å kjøre til man har tresmak i ræva, og så stoppe å kvile på en trebenk. Slik er det bare.

I går fikk sykkelen stå i ro. Turbobytte på en KIA tok dagen i går. Hva gjør man ikke for slekt og venner, selv i ferien?

Men i dag bærer det videre. Røros er første delmål, siden Støren. Vi ender opp i Rindal i kveld, på et av landets mest spesielle hotell. Saga Trollheimen Hotell har jeg overnattet på før, et fantastisk sted.

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Første lengre tur med TDMen

Legg inn av FJZZR »

Noen voldsomme dagsetapper du tar, med tanke på at passasjeren trenger gradvis å vende seg til baksetet. Dette er mindre komfortabelt enn foran på så og si alle sykler.

Dessuten er verdensarvbyen Røros verdt en mye lengre stopp!!!!! (Skal dit selv i løpet av helga, hvis alt går etter planen)

Med de temperaturene som har vært kan du tilogmed bade der.
Massevis av fine grusveier rundtomkring som er som skapt for en TDM.

Vedrørende baksetet: Gel-pute anbefales!

God tur!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Første lengre tur med TDMen

Legg inn av kjellv »

Ja FJZZR, jeg ser du har rett. Min kjære er lang, og sitter ikke godt. Her må tilpassninger gjøres! Sidekoffertene gjør også at hun ikke får flyttet noe særlig på føttene underveis. Etappene har vært korte i dag, men er framme i Rindal nå og venter på middag. Det blir ikke lagt opp til slike dagsetapper heretter.

Svar