Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Ragnhild skrev:Ja, henger gladelig med sønn 2 når han øvelseskjører på lettknallerten, men mopedlappen var ikke noe alternativ for ham. Han fikk ultimatumet: "Du får kjøre så mye moped du vil. :nono ETTER at du har tatt lettlappen :nono ."

Ikke om jeg slipper ham alene ut i trafikken på no motorisert no, før han har et minimum av kjennskap til hva slags redskap han har mellom føttene. Og heller ikke vil jeg ha en ihjelskrudd moped stående som et utskjemme. Med 125-en får han fart så han holder trafikken, og kraft nok til å ta med seg kjæresten. Og han lærer å kle seg for et møte med asfalten.
Hva slags redskap en har mellom føttene bør en ha klart for seg... :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Intruder skrev:Hva slags redskap en har mellom føttene bør en ha klart for seg... :notlistening
Når redskapen står i sånn ca 143 grader med litt misvisning til venstre da MÅ Haus Gestapo til pers ! Det er godt den ikke er permanent jordet enda. :bananas

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Spørsmålet er vel hvor mange grader polltiet godtar
som velegnet i redskapsvinkel.
Og hva bota er på !!!!
Dessuten godtar de høy hastighet hvis du av en eller annen
grunn må på dass!!
Så dasså ! ](*,) Pollti er uberegnelig..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Når angrepsvinkelen er i orden så er alle tanker om dobesøk borte hos meg ? :knegg Nå tenker jeg Ragnhild er aktiv for å smøre opp moderatortastaturet sitt med CRC ? :notlistening

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Desmo »

Enten det, eller med WD-40 :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Jalmar »

Sikkert WD 40. Den er parfymert, og lukter bedre enn CRC 5-56. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Ragnhild »

Ikkeno annet en "Ruby lips" her i gården.
W40 er for pingler

Brukeravatar
Kjitta8648
Innlegg: 161
Registrert: 03 nov 2008, 18:35
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Bergen

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Kjitta8648 »

:-k =;
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno

Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Idag lurer jeg veldig på ostehøvler og stekepanner :-k Holder på å rydde ut av skuffer og skap for kjøkkenbytte. Og da fikk jeg svære øyne. Intet mindre enn 5 ostehøvler pluss en raring som ser ut som om tuppen er brukket av. Men den skal visst være sånn. Det dukket opp intet mindre enn 3 stekepanner også pluss en raring som ser ut som en parabol antenne bare mye dypere også er det lokk til den. :oh Etter reaksjonen fra Haus Gestapo er det ikke best å spørre mere om noe av dette kan dumpes. For det fikk jeg beskjed om at det kunne det nemlig ikke, jeg fikk meg nesten en midt i :orefk over det forslaget.
Jeg har nå trukket den konklusjonen at det ikke er verdt å åpne andre skapdører i huset. Gud vet hva jeg finner da ! Heretter får jeg holde meg kun til trusene mine i bæreposen i garasjen :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Intruder »

Er de trusene up to date,eller er de UPs nye kolleksjon ?

Her regner det så det høljer,gir forhåpninger om skiturer/MC-turer ! :scratch :terge
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Hvilke kolleksjon det er vet da ikke jeg. Er da ingen Jan Thomas heller ! Sånt sorterer under Haus Gestapos ansvars område, sikkert no Dressmann greier.
Det regner her også. Snart begynner nok Cheron å klage på været igjen. 8)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av cheron »

Pollti skrev:Hvilke kolleksjon det er vet da ikke jeg. Er da ingen Jan Thomas heller ! Sånt sorterer under Haus Gestapos ansvars område, sikkert no Dressmann greier.
Det regner her også. Snart begynner nok Cheron å klage på været igjen. 8)
Nei nei :) Ikke mer klaging nå! Regn er greit ;) Men ikke hele våren/sommeren da ;) Kommer du til Andebu på lørdag formiddag? :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

For tidlig å svare på. Det er så mye ØKH skal ha gjort.

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Nå står jeg her og klør meg i løken og lurer på visper,stekespader og suppesleiver. Både i tre og metall. :scratch De kunne sikkert klart serg med et par lange skrutrekkere til supperøring, en sparkel må være ypperlig som stekespade-eller en ostehøvel (det bruker jeg i båten og det virker fint). Og øsekar til suppeøsing.Men hvorfor i hule er det så viktig med både tre og metallvisper da ? Det er mye jeg ikke skjønner. :-k Hmmm. Ytterlige spørsmål vil påføre meg mere blind vold eller hull i bakhodet etter Haus Gestapos Røngten Blikk for Idiot spørrere. :knegg
Alle klager på mye verktøy i garasjen blir herved oversett ! Selv om jeg har overfres og ikke kan bruke den så trenger jeg jo den helt klart ! Ellers hadde jeg ikke kjøpt den. Det er jo klart som blekk. :terge Og en dag så finner jeg sikkert ut av fresen og da hun sitte der og glane. :bananas

Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Kawa Beiben meddelte i går at hun hadde lyst til å prøve å kjøre ordentlig motorsykkel så da lånte vi 600en til den nest yngste KBen. Litt sen kveldstrening på gearing og sånt på en svær parkeringsplass og i dag tidlig dro vi ut på landeveien forskriftsmessig antrukket i refleksvest og med rød L tapet fast på ryggen og Telenor familie i full sving.
Det gikk ikke så allerværst syntes jeg, hun kom nesten opp i 50 km da det gikk som værst :mk men var tydelig usikker i svinger og veldig redd for å bremse. Mest fordi hun tok feil av clutch og forbrems et par ganger tror jeg. :knegg Blinklys bruk og speil hadde hun ordre om ikke å tenke på.
Dette var altfor tidlig å kjøre på vei sett i lys av nesten 0 kjøretrening fra før, men tidlig en Skjærtorsdags morgen fikk hun et visst inntrykk ihvertfall. Ønsker hun å fortsette blir det trening på parkeringsplassen i en del timer til før det blir kjøring på vei igjen. Jeg syntes det er så moro at hun har lyst til å prøve dette.

Svar