Rustee - Oppdatering!
Rustee - Oppdatering!
Hei.
Fant ut nå på morrakvisten at jeg skulle klusse ned en liten logg her på forumet :-) I første omgang får det handle om veien til førerkortet :-)
Hadde første kjøretime i går, 29/5. Har ikke kjørt så mye på 2 hjul før, annet enn lånt litt mopeder og sånn for 11 år siden og kjørt 10 meter på lettsykkel. Så det var med rimelig høy puls jeg satte meg i bilen og kjørte ned til kjøreskolen for å møte læreren.
Hadde en liten samtale om min tidligere erfaring og løpet videre de første 15 minuttene, før jeg satte meg bakpå og læreren kjørte opp til en bane.
Først var det å finne gripepunktet til clutchen, noe som gikk greit :-) Så var det på tide å kjøre et par runder, slik at han kunne få se en trestokk på sykkel Han er heldigvis at typen som er veldig rolig og behersket, så han fikk meg til å slappe litt mer av etterhvert.
Han satte opp litt kjegler og ville ha meg til å krypkjøre litt for å lære meg å bruke clutchen i første gir for å kontrollere farta, det var lettere sagt enn gjort Er ganske så sikker på at hvis vi ikke hadde hatt de gule vestene, så hadde politiet kommet rimelig fort, for det så rett og slett ut som fyllekjøring med 3 i promille til å begynne med! Stiv som en stokk ville jeg på død og liv bruke gassen til å justere farta, noe som resulterte i mange rare manøvreringer rundt de røde kjeglene.
Fikk roet meg litt ned, pustet i bakken og konsentrert meg litt på nytt om å holde blikket langt frem (ville se ned på kjeglene til å begynne med for å ikke velte de), og slappe av i skuldrene og armene.
Forbedret meg litt og da prøvde jeg litt på å kjøre i 8-tall etterfulgt av kjeglekjøring. Var mye knoting med 8-tallet til å begynne med også, med nestenvelter pga for lite gass og for mye clutch.
Tenkte der og da at dette her var jo litt flaut og at det kom til å bli vanskelig å klare å få tatt lappen (et par minutters negativitet er bra har jeg erfart er bra), men slo meg sjøl ut av dette og tenkte at nå har jeg mast i så mange år på å få kona med på at jeg skal ha førerkortet, at nå måtte jeg bare skjerpe meg og huske at det var første time.
Slappet litt av igjen og begynte å få litt mer tak i 8-tallet også etterhvert. Nå begynte det jo å bli knallmorro, selv om promillen ikke hadde kommet lengere ned enn 2
Var ganske så uheldig med været i tillegg til føret på banen etter regn absolutt hele dagen i tillegg til kontinuerlig regn under kjøretimen. Fikk hvertfall sjekket at alt det nye tøyet er vanntett
Uansett, kjørte noen runder for meg selv mens kjørelæreren pakket sammen kjeglene da timen nesten var over. Sto og pratet i et par minutter om at det var synd været var såpass dårlig på første time, før han sa at vi fikk kjøre ned til skolen igjen. Var på vei til å hoppe av sykkelen, da han sa at han ikke hadde planer om å sitte noe annet sted enn bakpå ned igjen til skolen. Følte jo at han hadde tillitt til at det skulle gå bra, så da fikk jeg kjørt ned igjen til skolen med litt rundkjøringer, gangfelt osv
Avsluttet det hele med å prate litt om målene fremover, som f.eks å satse på en oppkjøring i juli Det flotte med det er at kona har sagt at om førerprøven blir bestått såpass 'tidlig', så blir det jaggu kjøp sykkel i år også
Jobber turnus, så jeg har muligheten til kjøretimer 2 dager i uka når som helst på dagen, og de andre har jeg mulighet til å kjøre etter 1800, så skal få unnagjort mange nok timer hvis han har tid
Så nå sitter jeg her og deler litt med dere og gleder meg som et lite barn på julaften til kjøretimen senere i dag
Kjører forresten en KTM 690 Duke om noen lurer :-)
Fant ut nå på morrakvisten at jeg skulle klusse ned en liten logg her på forumet :-) I første omgang får det handle om veien til førerkortet :-)
Hadde første kjøretime i går, 29/5. Har ikke kjørt så mye på 2 hjul før, annet enn lånt litt mopeder og sånn for 11 år siden og kjørt 10 meter på lettsykkel. Så det var med rimelig høy puls jeg satte meg i bilen og kjørte ned til kjøreskolen for å møte læreren.
Hadde en liten samtale om min tidligere erfaring og løpet videre de første 15 minuttene, før jeg satte meg bakpå og læreren kjørte opp til en bane.
Først var det å finne gripepunktet til clutchen, noe som gikk greit :-) Så var det på tide å kjøre et par runder, slik at han kunne få se en trestokk på sykkel Han er heldigvis at typen som er veldig rolig og behersket, så han fikk meg til å slappe litt mer av etterhvert.
Han satte opp litt kjegler og ville ha meg til å krypkjøre litt for å lære meg å bruke clutchen i første gir for å kontrollere farta, det var lettere sagt enn gjort Er ganske så sikker på at hvis vi ikke hadde hatt de gule vestene, så hadde politiet kommet rimelig fort, for det så rett og slett ut som fyllekjøring med 3 i promille til å begynne med! Stiv som en stokk ville jeg på død og liv bruke gassen til å justere farta, noe som resulterte i mange rare manøvreringer rundt de røde kjeglene.
Fikk roet meg litt ned, pustet i bakken og konsentrert meg litt på nytt om å holde blikket langt frem (ville se ned på kjeglene til å begynne med for å ikke velte de), og slappe av i skuldrene og armene.
Forbedret meg litt og da prøvde jeg litt på å kjøre i 8-tall etterfulgt av kjeglekjøring. Var mye knoting med 8-tallet til å begynne med også, med nestenvelter pga for lite gass og for mye clutch.
Tenkte der og da at dette her var jo litt flaut og at det kom til å bli vanskelig å klare å få tatt lappen (et par minutters negativitet er bra har jeg erfart er bra), men slo meg sjøl ut av dette og tenkte at nå har jeg mast i så mange år på å få kona med på at jeg skal ha førerkortet, at nå måtte jeg bare skjerpe meg og huske at det var første time.
Slappet litt av igjen og begynte å få litt mer tak i 8-tallet også etterhvert. Nå begynte det jo å bli knallmorro, selv om promillen ikke hadde kommet lengere ned enn 2
Var ganske så uheldig med været i tillegg til føret på banen etter regn absolutt hele dagen i tillegg til kontinuerlig regn under kjøretimen. Fikk hvertfall sjekket at alt det nye tøyet er vanntett
Uansett, kjørte noen runder for meg selv mens kjørelæreren pakket sammen kjeglene da timen nesten var over. Sto og pratet i et par minutter om at det var synd været var såpass dårlig på første time, før han sa at vi fikk kjøre ned til skolen igjen. Var på vei til å hoppe av sykkelen, da han sa at han ikke hadde planer om å sitte noe annet sted enn bakpå ned igjen til skolen. Følte jo at han hadde tillitt til at det skulle gå bra, så da fikk jeg kjørt ned igjen til skolen med litt rundkjøringer, gangfelt osv
Avsluttet det hele med å prate litt om målene fremover, som f.eks å satse på en oppkjøring i juli Det flotte med det er at kona har sagt at om førerprøven blir bestått såpass 'tidlig', så blir det jaggu kjøp sykkel i år også
Jobber turnus, så jeg har muligheten til kjøretimer 2 dager i uka når som helst på dagen, og de andre har jeg mulighet til å kjøre etter 1800, så skal få unnagjort mange nok timer hvis han har tid
Så nå sitter jeg her og deler litt med dere og gleder meg som et lite barn på julaften til kjøretimen senere i dag
Kjører forresten en KTM 690 Duke om noen lurer :-)
Sist redigert av rustee den 25 mar 2014, 20:11, redigert 1 gang totalt.
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Velkommen.
Høres kjent ut dette, bortsett fra at jeg brukte endel mer tid i kjøregården før jeg hadde første time i trafikk. Ser det er litt forskjellig praksis der.
Å "løsne opp" er helt essensielt, det meste blir enklere da :-) Kommer nok etterhvert - høres jo ut som bra progresjon på bare en time
Et par (dobbelt)timer i uka er passe - da rekker du å lese lærebøker og sjekke youtube videoer om kjøreteknikk - jeg gjorde det mye. Men så var det å omsette teori til praksis da... ikke alltid like enkelt... men hold ut, det meste av læring går litt sånn i "trappetrinn", plutselig er du på et nytt nivå og skjønner ikke hva du strevde med tidligere
Høres kjent ut dette, bortsett fra at jeg brukte endel mer tid i kjøregården før jeg hadde første time i trafikk. Ser det er litt forskjellig praksis der.
Å "løsne opp" er helt essensielt, det meste blir enklere da :-) Kommer nok etterhvert - høres jo ut som bra progresjon på bare en time
Et par (dobbelt)timer i uka er passe - da rekker du å lese lærebøker og sjekke youtube videoer om kjøreteknikk - jeg gjorde det mye. Men så var det å omsette teori til praksis da... ikke alltid like enkelt... men hold ut, det meste av læring går litt sånn i "trappetrinn", plutselig er du på et nytt nivå og skjønner ikke hva du strevde med tidligere
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Ser ufattelig mye på "lærevideoer" på youtube, men det er det å dra det fram når man faktisk sitter der selv
Er heldigvis ferdig med teoriprøven, så kan konsentrere meg fullt og helt om kjøring. Tror det kan være ganske greit, mye å sette seg inn i for en uerfaren skrott :-)
Får ta det som et kompliment fra kjørelæreren sin side at han turte å slippe meg ut i trafikken såpass tidlig da, selv om det er veldig lite trafikk (både gående og kjørende) den veien vi kjørte ned igjen til skolen Kjører en god del mil de tre dagene jeg er på jobb (jobber i tillegg 12 timer), så har heldigvis litt erfaring med selve trafikkbildet :-)
Er heldigvis ferdig med teoriprøven, så kan konsentrere meg fullt og helt om kjøring. Tror det kan være ganske greit, mye å sette seg inn i for en uerfaren skrott :-)
Får ta det som et kompliment fra kjørelæreren sin side at han turte å slippe meg ut i trafikken såpass tidlig da, selv om det er veldig lite trafikk (både gående og kjørende) den veien vi kjørte ned igjen til skolen Kjører en god del mil de tre dagene jeg er på jobb (jobber i tillegg 12 timer), så har heldigvis litt erfaring med selve trafikkbildet :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Gratulerer med ny Blogg, den skal bli artig å følge.
Jeg laget meg også en blogg da jeg begynte å øvelseskjøre i fjor. For et par dager siden leste jeg igjennom den og det var ganske artig
Det var nok tøft å bli hivd rett ut i krypkjøring men på den andre siden så får du jo fort kontroll på sykkelen
Min kjørelærer begynte med slalomkjøring så det er nok litt forskjellig praksis.
Lykke til videre
Edit: og siden du er ferdig med teoriprøven så kan det være lurt å melde seg opp til førerprøven nå med en gang
Jeg laget meg også en blogg da jeg begynte å øvelseskjøre i fjor. For et par dager siden leste jeg igjennom den og det var ganske artig
Det var nok tøft å bli hivd rett ut i krypkjøring men på den andre siden så får du jo fort kontroll på sykkelen
Min kjørelærer begynte med slalomkjøring så det er nok litt forskjellig praksis.
Lykke til videre
Edit: og siden du er ferdig med teoriprøven så kan det være lurt å melde seg opp til førerprøven nå med en gang
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Har lest igjennom store deler av din logg Carpa, og fått litt innsikt i hvordan det opereres der du kjørte også :-) Hadde slalomkjøring i går selv, men rakk ikke så alt for mye pga tiden.
Fikk akkurat sms fra kjøreskolen, der neste ledige prøve er i august, selv om det er ledig i juli også i følge vegvesen.no. Får høre med læreren når jeg skal ha time senere i dag :-)
Men dæven så morro det er å være i gang! Kan ikke forestille meg din lykke over å være ferdig, Carpa
Fikk akkurat sms fra kjøreskolen, der neste ledige prøve er i august, selv om det er ledig i juli også i følge vegvesen.no. Får høre med læreren når jeg skal ha time senere i dag :-)
Men dæven så morro det er å være i gang! Kan ikke forestille meg din lykke over å være ferdig, Carpa
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Gratla med Blogg rustee.
Kjenner meg igjen ang. kjøregården her hehe det var spennende for hver kjøretime og jeg ble alltid high on life etter hver kjøretime var over og det nærmet seg gradvis mot lappen var i boks.
Hvor holder du til?
uannsett lykke til videre
Yamaha FZ8 11`
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------
Triumph Speedmaster 12` (til salgs)
----------------------------------
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Takk for det Merker at man lever når man er ferdig, ja! Hvertfall hittil :-) Holder til i Larvik :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Det er ubeskrivelig deilig å være ferdigrustee skrev:Har lest igjennom store deler av din logg Carpa, og fått litt innsikt i hvordan det opereres der du kjørte også :-) Hadde slalomkjøring i går selv, men rakk ikke så alt for mye pga tiden.
Fikk akkurat sms fra kjøreskolen, der neste ledige prøve er i august, selv om det er ledig i juli også i følge vegvesen.no. Får høre med læreren når jeg skal ha time senere i dag :-)
Men dæven så morro det er å være i gang! Kan ikke forestille meg din lykke over å være ferdig, Carpa
Du kan melde deg opp på to måter. Enten via kjøreskolen som har fått tildelt timer fra vegvesenet eller direkte på vegvesen.no.
Jeg meldte meg opp via vegvesen.no og fortalte bare min kjørelærer når jeg hadde fått oppkjøring. Men det kan jo være mulig at kjørelæren ikke ønsker at elevene skal gjøre det, kan være vanskelig for dem med logistikken. Min kjørelærer stresset voldsomt mellom to trafikkstasjoner den dagen jeg hadde oppkjøring
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Før jeg var helt bestemt på å ta lappen så hadde jeg en liten "pre-logg" her på forumet.
Ser at det kan finnes en del nyttig informasjon og erfaringsdeling i denne
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... n+jentunge
Ser at det kan finnes en del nyttig informasjon og erfaringsdeling i denne
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... n+jentunge
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsene dinerustee skrev:Hei.
Fant ut nå på morrakvisten at jeg skulle klusse ned en liten logg her på forumet :-) I første omgang får det handle om veien til førerkortet :-)
Hadde første kjøretime i går, 29/5. Har ikke kjørt så mye på 2 hjul før, annet enn lånt litt mopeder og sånn for 11 år siden og kjørt 10 meter på lettsykkel. Så det var med rimelig høy puls jeg satte meg i bilen og kjørte ned til kjøreskolen for å møte læreren.
Hadde en liten samtale om min tidligere erfaring og løpet videre de første 15 minuttene, før jeg satte meg bakpå og læreren kjørte opp til en bane.
Først var det å finne gripepunktet til clutchen, noe som gikk greit :-) Så var det på tide å kjøre et par runder, slik at han kunne få se en trestokk på sykkel Han er heldigvis at typen som er veldig rolig og behersket, så han fikk meg til å slappe litt mer av etterhvert.
Han satte opp litt kjegler og ville ha meg til å krypkjøre litt for å lære meg å bruke clutchen i første gir for å kontrollere farta, det var lettere sagt enn gjort Er ganske så sikker på at hvis vi ikke hadde hatt de gule vestene, så hadde politiet kommet rimelig fort, for det så rett og slett ut som fyllekjøring med 3 i promille til å begynne med! Stiv som en stokk ville jeg på død og liv bruke gassen til å justere farta, noe som resulterte i mange rare manøvreringer rundt de røde kjeglene.
Fikk roet meg litt ned, pustet i bakken og konsentrert meg litt på nytt om å holde blikket langt frem (ville se ned på kjeglene til å begynne med for å ikke velte de), og slappe av i skuldrene og armene.
Forbedret meg litt og da prøvde jeg litt på å kjøre i 8-tall etterfulgt av kjeglekjøring. Var mye knoting med 8-tallet til å begynne med også, med nestenvelter pga for lite gass og for mye clutch.
Tenkte der og da at dette her var jo litt flaut og at det kom til å bli vanskelig å klare å få tatt lappen (et par minutters negativitet er bra har jeg erfart er bra), men slo meg sjøl ut av dette og tenkte at nå har jeg mast i så mange år på å få kona med på at jeg skal ha førerkortet, at nå måtte jeg bare skjerpe meg og huske at det var første time.
Slappet litt av igjen og begynte å få litt mer tak i 8-tallet også etterhvert. Nå begynte det jo å bli knallmorro, selv om promillen ikke hadde kommet lengere ned enn 2
Var ganske så uheldig med været i tillegg til føret på banen etter regn absolutt hele dagen i tillegg til kontinuerlig regn under kjøretimen. Fikk hvertfall sjekket at alt det nye tøyet er vanntett
Uansett, kjørte noen runder for meg selv mens kjørelæreren pakket sammen kjeglene da timen nesten var over. Sto og pratet i et par minutter om at det var synd været var såpass dårlig på første time, før han sa at vi fikk kjøre ned til skolen igjen. Var på vei til å hoppe av sykkelen, da han sa at han ikke hadde planer om å sitte noe annet sted enn bakpå ned igjen til skolen. Følte jo at han hadde tillitt til at det skulle gå bra, så da fikk jeg kjørt ned igjen til skolen med litt rundkjøringer, gangfelt osv
Avsluttet det hele med å prate litt om målene fremover, som f.eks å satse på en oppkjøring i juli Det flotte med det er at kona har sagt at om førerprøven blir bestått såpass 'tidlig', så blir det jaggu kjøp sykkel i år også
Jobber turnus, så jeg har muligheten til kjøretimer 2 dager i uka når som helst på dagen, og de andre har jeg mulighet til å kjøre etter 1800, så skal få unnagjort mange nok timer hvis han har tid
Så nå sitter jeg her og deler litt med dere og gleder meg som et lite barn på julaften til kjøretimen senere i dag
Kjører forresten en KTM 690 Duke om noen lurer :-)
Heldig med tanke på sykkel, ikke mange som er så lettkjørte som Duken. Jeg startet med en Bandit på kjøreskolen, mot slutten byttet jeg til en helt ny 690 Duke - og det var det som gjorde at jeg bare måtte ha en slik sykkel selv.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Spennende lesing, den må jeg lese videre på litt senere :-)Carpa skrev:Før jeg var helt bestemt på å ta lappen så hadde jeg en liten "pre-logg" her på forumet.
Ser at det kan finnes en del nyttig informasjon og erfaringsdeling i denne
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=46&t= ... n+jentunge
Syns den var knallgod å kjøre selv, ble bare sinnsyk varm ved knærne! Sikker siden det blir rimelig grei temperatur på motoren og ikke stort med fart som kan kjøle meg ned? :-)TheHaughom skrev: Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsene dine
Heldig med tanke på sykkel, ikke mange som er så lettkjørte som Duken. Jeg startet med en Bandit på kjøreskolen, mot slutten byttet jeg til en helt ny 690 Duke - og det var det som gjorde at jeg bare måtte ha en slik sykkel selv.
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Du merker ikke noe til varmen når du får opp tempoet - vanlig bykjøring osv. kjenner du ingenting.
Vent til vifta kicker inn når du står stille, den blåser varm luft rett i venstre kne - dét blir varmt det!
Vent til vifta kicker inn når du står stille, den blåser varm luft rett i venstre kne - dét blir varmt det!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Var vel den som kicka inn i går når det kjentes ut som om hele kneet hadde tenkt til å smelte Kjente forøvrig ingenting når vi kjørte ned igjen til skolen, så det stemmer greit med det at det ikke merkes under fart :-)
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Nok en kjøretime overstått! I dag var fokuset på det samme som slutten i går (8-tall og kjeglekjøring i gangfart), noe som gikk litt bedre i dag. Sliter fortsatt med den krypinga i gangfart altså Skal visst kjøre litt i boligfelt neste gang, sånn at jeg kan få litt bedre forståelse for krypkjøringa i praksis
Fikk også øvd litt på bremsing i 30, 40 og 50, som i og for seg gikk ganske greit etterhvert. Var litt tregt med blikk og at jeg bremsa alt for dårlig til å begynne med, mye fordi jeg var livredd for å bremse såpass hardt at jeg skulle gå på trynet! Men det gikk seg heldigvis til etterhvert, og læreren var fornøyd
Gikk over til unnamanøver, husker ikke helt hva han kalte det, som var latterlig morro! Trodde ikke det skulle være så morro å svinge unna noen røde kjegler som det faktisk var. Selv om dette også gikk litt halvt om halvt, så ordnet det seg allikevel sånn ca etterhvert :) Må være litt senere med første manøvrering i forhold til i dag, så sitter det som et skudd! Lengden på banen er ikke så aaalt for lang, så fikk virkelig merke Dukens vrede når jeg trodde jeg tømte første gir (men så etterhvert at jeg ikke var lengere oppe enn 5-6000 omdreininger) Var ihvertfall utrolig morro å få dra på litt!!
Fikk trent et par runder med svingteknikk også, sånn venstrekurve med jevn fart forbi kjeglen i midten, som også var gøy. Men selvsagt; hva er vel ikke gøy, når man vet at fremover i tid så er det på tide å øvelseskjøre aleine!?
Fikk ikke tid til så veldig mye mer enn det pga den fordømte tida, så da avsluttet vi selve timen med å kjøre tilbake til kjøreskolen. Fikk kjøre i dag også, og måtte stoppe for både fotgjengere og passe på masse biler osv Det var utrolig morro! Clutch/gass funket også mye bedre i dag, så det var litt stas at giring og alt fungerte helt knall!
Utover det fikk jeg bare ordnet 4 timer til, som er fantastisk! Så skal kontordama ordne de obligatoriske tingene i morgen, sånn at resten av løpet forhåpentligvis er satt! Pga min jobb og hans timeplan, så er det 2 hele uker til neste kjøretime Blir heller ikke oppkjøring før slutten av juli/begynnelsen av august Det betyr bare at jeg mest sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe meg sykkel i år, noe som kanskje kan være greit da jeg blir pappa i løpet av vinteren. Har hørt noen rykter om at da må sykkel nedprioriteres litt da uansett Får heller ordne med svigerfar sånn at jeg kan hjelpe han å få litt km på sykkel hans, siden han ikke får kjørt så mye uansett
Det var vel hele dagens fantastiske opplevelser, så får jeg vente på de neste morsomhetene!
Fikk også øvd litt på bremsing i 30, 40 og 50, som i og for seg gikk ganske greit etterhvert. Var litt tregt med blikk og at jeg bremsa alt for dårlig til å begynne med, mye fordi jeg var livredd for å bremse såpass hardt at jeg skulle gå på trynet! Men det gikk seg heldigvis til etterhvert, og læreren var fornøyd
Gikk over til unnamanøver, husker ikke helt hva han kalte det, som var latterlig morro! Trodde ikke det skulle være så morro å svinge unna noen røde kjegler som det faktisk var. Selv om dette også gikk litt halvt om halvt, så ordnet det seg allikevel sånn ca etterhvert :) Må være litt senere med første manøvrering i forhold til i dag, så sitter det som et skudd! Lengden på banen er ikke så aaalt for lang, så fikk virkelig merke Dukens vrede når jeg trodde jeg tømte første gir (men så etterhvert at jeg ikke var lengere oppe enn 5-6000 omdreininger) Var ihvertfall utrolig morro å få dra på litt!!
Fikk trent et par runder med svingteknikk også, sånn venstrekurve med jevn fart forbi kjeglen i midten, som også var gøy. Men selvsagt; hva er vel ikke gøy, når man vet at fremover i tid så er det på tide å øvelseskjøre aleine!?
Fikk ikke tid til så veldig mye mer enn det pga den fordømte tida, så da avsluttet vi selve timen med å kjøre tilbake til kjøreskolen. Fikk kjøre i dag også, og måtte stoppe for både fotgjengere og passe på masse biler osv Det var utrolig morro! Clutch/gass funket også mye bedre i dag, så det var litt stas at giring og alt fungerte helt knall!
Utover det fikk jeg bare ordnet 4 timer til, som er fantastisk! Så skal kontordama ordne de obligatoriske tingene i morgen, sånn at resten av løpet forhåpentligvis er satt! Pga min jobb og hans timeplan, så er det 2 hele uker til neste kjøretime Blir heller ikke oppkjøring før slutten av juli/begynnelsen av august Det betyr bare at jeg mest sannsynligvis ikke kommer til å kjøpe meg sykkel i år, noe som kanskje kan være greit da jeg blir pappa i løpet av vinteren. Har hørt noen rykter om at da må sykkel nedprioriteres litt da uansett Får heller ordne med svigerfar sånn at jeg kan hjelpe han å få litt km på sykkel hans, siden han ikke får kjørt så mye uansett
Det var vel hele dagens fantastiske opplevelser, så får jeg vente på de neste morsomhetene!
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Rustee - Veien til førerkortet
Høres ut som du har god fremgang i alle fall, Rustee. Synd oppkjøring blir litt senere enn forventet!
Tror du bør kjøpe MC før kiden kommer, ellers blir det fort lagt ned veto mot å kjøpe.
Tror du bør kjøpe MC før kiden kommer, ellers blir det fort lagt ned veto mot å kjøpe.
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!