boss hoss

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Helt OK for meg at noen liker amerikanske sykkler men på Tyrigrava gjør de alt for å holde avstand til de andre som kjører, akkurat som om de er en egen rase.... parkerer sammen osv.
Denne holdningen har jeg sett i flere land....
I Trondheim sto min sykkel som eneste ikke-Harley på torvet og flere Harley folk tok turen over for å studere sykkelen min.
For meg er en biker en biker, uansett hva han kjører. Jeg hilser på alle, også de som kjører 125.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Er litt enig med Indian her, men må si for min egen skyld at jeg parkerer vel ikke midt blant HD'ere eller for den saks skyld midt i mellom hissige italienske sykler.
Blander meg liksom med mengden, men skulle jeg se en gjeng med Shadow ryttere prøver jeg å kome meg blant dem.
Det er ikke for at jeg tilhører en egen rase, men for jeg synes det passer seg best slik.
Ser jo og at de som kommer til Grava med veteransykler prøver å parkere sammen. Har vel litt med interesse og gjøre.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Gjest

Legg inn av Gjest »

Jeg er litt enig i det du sier der, Indian. Er samtidig litt enig med Rogg også.

De fleste er vel lagd slik at de ønsker å føle tilhørighet til en eller annen gruppe?

Det værste tilfellet jeg har opplevd med sånt var Harley-Davidson butikken som var her i Kristiansand. De delte lokaler med Honda, og det var egentlig helt naturlig for meg som kjører (jada, ikke akkurat nå. Men etter 3. Mai... :mrgreen: ) Shadow, å stikke innom for å kikke på andre custom sykler og utstyr. Der ble jeg møtt med "furtne blikk" da de spurte meg om hva slags sykkel jeg kjørte. Slutt på servicen etter det :roll:

Det gikk konk etter et par år (kanskje ikke så rart?), så nå har vi hverken Honda eller HD forhandlere i Kristiansand.

Brukeravatar
Try
Innlegg: 14
Registrert: 20 des 2004, 14:47

Re: Boss Hoss

Legg inn av Try »

4lat skrev:Her er en side med bilder.
http://www.fossan.com/gallery/slideshow ... ame=bossv8

Måtte redigere litt for linken til å virke.....Indian
Flott at du linker siden min :lol:

Hei til alle sammen, et nytt medlem har signa inn.
Ser det var noen gamle kjente her også

Og nybegynner da gitt. 8)

GSXR

Legg inn av GSXR »

Velkommen Try :wink: .

Brukeravatar
Try
Innlegg: 14
Registrert: 20 des 2004, 14:47

Legg inn av Try »

GSXR skrev:Velkommen Try :wink: .
Takker og bukker, tror jeg har en link til denne siden på www.nakedgoldwings.com, hint-hint :lol:

Ser ut til å være et bra miljø her...

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Jasså, har du rota deg hit også nå Try!! Hehe... :lol:
Bilde

RB

BossHoss.540cid(8842ccm)

Legg inn av RB »

Fikk akkurat min julegave.Motoren kom akkurat tilbake fra motorverkstedet ferdig oppgradert.Føre oppgradering holt den 540Hk, med 921Nm tork, dette skal nå være 590Hk med litt mere tork. Skal bli spennnnende og få den på Dynoen.Har bestilt nye Felger og hjul,(De andre brant opp)så jeg får ikke brøvd den på dynoen føre etter nyttår.(Trist)Vi prøver også og få plass til Nos, men det er mulig det ikke er plass til å heise forgasseren de millimeterene det trengs for å få plass til dysene,får jeg det til har jeg 300Hk til når tommelen rører TUTEKNAPPEN.(Bare for å si det 890Hk)Jeg har også fått forsterket girkassa,(Denne har 2 gir + Rev.)så det skal bli jævlig med røyk rundt bakhjulet til sommer`n.
Vi har også modifisert tanken så jeg får nå RAM air inn i luftfilteret,jeg tror dette også vil hjelpe betraktelig når man passerer 200Km.(Håper Jeg)
Vil fortsatt ha problemer med trimma Bussaèr.(500Hestinger)Disse er jævlige og ta,må well neste gang putte inn en 633CiD Donovan motor.Det som er problemet her er å få lov av kona å betale 75000$US :? for en Motor.Finner hun ut det skal hun helt sikkert ha et nytt kjøkken :evil: eller BAD bare for å statuere et exempel.Sist hun fikk nyss om denne sykkelen måtte jeg spandere nytt bad, og det blir dyrt i lengden.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: BossHoss.540cid(8842ccm)

Legg inn av fireman »

RB skrev:..... Det som er problemet her er å få lov av kona å betale 75000$US :? for en Motor.Finner hun ut det skal hun helt sikkert ha et nytt kjøkken :evil: eller BAD bare for å statuere et exempel.Sist hun fikk nyss om denne sykkelen måtte jeg spandere nytt bad, og det blir dyrt i lengden.
Herrejeremias,.... kan du ikke si til fruen at hun kan trimme kjøkkenmaskinen sin så mye hun vil uten at DU blander deg inn,... hehehe

Vi får vel ta en tur inn til deg og lage en reportasje når du får dette monsteret (positivt ment) ditt ferdig. Hadde vært utrolig morsomt å se (og ikke minst teste) den.

Jeg har testa mye sprøtt på 2 hjul, men dette må da ta kaka,.. inviterer du meg og Ronny innover så tar vi oss helt sikkert en tur når det passer. Masse omtale kan påregnes!!! :)
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Gjest

Legg inn av Gjest »

Har sett en Busa med 499 gamp, og den er steike meg RÅ!!!

350 km/t og sykkelen går RETT på bakhjulet, bare man vrir litt på gassen...

Hossen din høres dog ikke ut som om den står så VEELDIG langt tilbake for en sånn da?!?

Det neste må vel bli en MC med Jet motor da? :lol:

Brukeravatar
Try
Innlegg: 14
Registrert: 20 des 2004, 14:47

Legg inn av Try »

NoName skrev:Jasså, har du rota deg hit også nå Try!! Hehe... :lol:
Jepp, oppdaget at du og "svensken" var her. Julenissen er på vei
til deg NoName :lol:

RB

Boss Hoss

Legg inn av RB »

ShadowMan skrev:Har sett en Busa med 499 gamp, og den er steike meg RÅ!!!

350 km/t og sykkelen går RETT på bakhjulet, bare man vrir litt på gassen...

Hossen din høres dog ikke ut som om den står så VEELDIG langt tilbake for en sånn da?!?

Det neste må vel bli en MC med Jet motor da? :lol:
DE Bussane vi kjører med i USA har 540Hk.De forlenger også baksvingen med 33Cm.De senker også sykkelen til 1`tomme over asfalten,dette for og få grep og større stabilitet i høye hastigheter.Bossèn trenger ikke det Pga den har 2 meter mellom jula, og legger vi den lenger ned så måèn løftes rundt svingene.Fikk foresten Gassern i dag Proform P/N 67202, Race Series 950 CFM, Mechanical Secondaries, håper`n slurper nok FUEL.Man skal jo fø på disse gutta ute i NordSjøen,som bare jobber 14Dg på fem uker.HuuHuu man skulle ha vært Olje slamp. (Yes,Jeg er missunelig)

RB

Jet

Legg inn av RB »

ShadowMan skrev:Har sett en Busa med 499 gamp, og den er steike meg RÅ!!!

350 km/t og sykkelen går RETT på bakhjulet, bare man vrir litt på gassen...

Hossen din høres dog ikke ut som om den står så VEELDIG langt tilbake for en sånn da?!?

Det neste må vel bli en MC med Jet motor da? :lol:
Jet JA!!!! Det har jeg tenkt på lenge.Skal snakke litt med svensken som lager rammene til Gotten(Gottenberg racing)Skal spørre han, om det går an å lave en ramme rundt en F5 Jetengine.Denne er ikke for stor, og den er laget i et stort antall, så det skulle være mulig og få tak i et brukt ex. som ikke er flybar.Har en god del kontakter i forsvaret og de har god SENS på disse motorene.De har jo vært brukt her i Norge i mange år.De sier at det er fult mulig, men de tviler på hvor rask den vil bli på banen, det er en liten motor med lav skyvekraft.Men for et show det skulle bli med flammer 10m bak sykkelen.....Bare se den i bilder for det gjør jeg :oops: :lol: :D

G-IV

Boss Hoss

Legg inn av G-IV »

ER SYKKELEN KOMMET TIL NORGE?
:?: :?: :o

Boss Hoss
Innlegg: 2
Registrert: 04 apr 2005, 19:31
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Gardermoen

Boss Hoss

Legg inn av Boss Hoss »

Sykkelen kommer til Oslo Lazy Boyz i slutten av Mai. Jeg har akkurat vært i USA og brøvekjørt. Fungerte bra,Ja. Har bilder men vet ikke hvordan man får lakt de inn. Sorry.
Har også en sykkel til der borte Canon V8 med 383Cid + Compresor Ca 650Hk.Skal selges for 45000$ US Ca.283500Kr + Mva.Har bilder av den også.Denne er dyp rød, og ser ut som en HD Copper(Hard Tail)Har vært avbildet i Biker.Dette er Garry`s Old Bike. Han bygger NY derfor fikk jeg denne. [/code]

Svar