Puster ut etter å ha hjulpet gamlefar i nabohuset med å plugge bakdekk på bilen. Fant nemlig at det satt en saftig skrue i dekket da jeg fylte det med luft fra min Biltema luftkompressor - så da spanderte jeg litt assistanse, fagkunnskap og en brun lisse til plugging av dekket.
Han har jo visst i lengre tid at det har vært noe siden det har mistet luft, så skulle egentlig fått byttet det idag, men dekkverkstedet hadde klart å bestille feil... Hvordan er det mulig på en av landets mest vanlige biler, en VW Passat ?! Amatører! Og attpåtil visste de ikke når de fikk inn riktige dekk...
Uansett nå er han hjulpen til de får inn dekkene
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC skrev:Puster ut etter å ha hjulpet gamlefar i nabohuset med å plugge bakdekk på bilen. Fant nemlig at det satt en saftig skrue i dekket da jeg fylte det med luft fra min Biltema luftkompressor - så da spanderte jeg litt assistanse, fagkunnskap og en brun lisse til plugging av dekket.
Han har jo visst i lengre tid at det har vært noe siden det har mistet luft, så skulle egentlig fått byttet det idag, men dekkverkstedet hadde klart å bestille feil... Hvordan er det mulig på en av landets mest vanlige biler, en VW Passat ?! Amatører! Og attpåtil visste de ikke når de fikk inn riktige dekk...
Uansett nå er han hjulpen til de får inn dekkene
Du får be han bruke Vianor på Lierstranda, kort ventetid og hyggelige priser
Men si meg en ting, bor dere på en byggeplass eller er det Biltema sin kompressor som spytter ut skruer og spikre?
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Nei, bor ikke akkurat på noen byggeplass, men det er noen nye byggefelt ikke langt unna...
Og jammen kom ikke "gamlefar", som har drevet endel med trearbeid, over med en egenprodusert kaketine som takk.
Prøvde å si at det var altfor mye, men han ville ikke høre på det øret...
Og Biltema kompressor'n er vel til nå beste kjøpet jeg har gjort. Ga forresten luft til en annen nabo's slunkne trillebårdekk, så dette er kvalitetsluft som får gamle eller punkterte dekk til å bli som nye
Sist redigert av RuneMC den 15 mai 2013, 08:39, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Elolz skrev:Irriterer meg over en fjomp av en bilist som lå og sperret venstre feltet på vei hjem fra jobb.. han kjørte i 70-75, så holdt såvidt lavere fart enn bilene i høyre felt... Lå kø bak idioten med meg og biler som ville forbi. Til slutt fikk jeg en åpning i høyre felt, da ga jeg faen og kjørte opp på siden av idioten og ga tydelig tegn hva jeg mente om kjøringen før jeg forsvant... Skal vel egentlig ikke kjøre forbi på høyre, men nok var nok. Virket som han var mest opptatt av mobilen sin, og slapp ikke de andre bak seg forbi heller så lenge jeg så han i speilet
Skal vel innrømme at jeg har gjort det samme et par ganger... Jeg tror det er noe politiet hadde sett litt gjennom fingrene på, de burde heller stoppe han som lager kø i forbikjøringsfeltet....
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Nå sitter vi på decket i 24 grader C og lettskyet vær, og tar oss en ettermiddags-øl, etter å ha vært på gårdsbesøk til de gårdene Fruens slektninger immigrerte til her i Iola, Wisconsin, USA i perioden 1893-1902. Gårdene er fremdeles i slektas eie, og overdras snart til 5. generasjon norskætta amerikanere.
Akkurat fått satt meg ned etter søvnløs natt og kjøretur fra Larvik, opp lågendalen og over Siljan, uti skauen hvor jeg ikke aner hva det heter mellom geiteryggen og Herre, også gamle veien fra porsgrunn via langangen til tvedalen, helgeroa, stavern og hjem igjen. Det hjalp på rastløshet og kjærlighetssorg gitt. :)
Slo nettopp på PC'en etter å ha kommet velberget hjem fra årets pinsetur, som i korthet bare kan beskrives med to ord, nemlig fantastisk tur!!
Været kunne ikke vært bedre!
Eneste skår i gleden er begredelig veistandard her og der...
Uansett ble det en utmerket tur for Bakpå og meg langs vestsiden av Randsfjorden til Dokka og Fagernes, deretter over Valdresflye med overnatting i enkel hytte, men med gode felles sanitæranlegg og flott uteområde! på Jotunheimen Feriesenter i Heidal.
Idag gikk turen til Geiranger, deretter tilbake til Lom og Solsideveien (hvor vi også fikk mulighet til litt grusveikjøring :-)) til rv. 15 til Otta, videre nedover Vinstra, derfra 255 til Skåbu og "Helvete" til vi havnet i Lillehammer og tok straka vegen hjem på E-6 og rv. 4.
Ble noen mil tilsammen, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
dag-zzr skrev:
.@AJ. Trodde at jo dårligere vei, jo bedre for dere med adv sykler?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Han savner nok den leikne, sprettne, lettbedde, hendige, svingvillige Triumph 1050 Tigern, den dere vet med den vibrasjonsfrie, silke myke Triple-mottorn med det breeeeeiiiie efffekt- og dreeeeiiiiiemoment-registeret
dag-zzr skrev:
.@AJ. Trodde at jo dårligere vei, jo bedre for dere med adv sykler?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Stelvio takler denne veistandarden helt utmerket selvfølgelig. Noe også Tiger 1050'en gjorde. Men det i seg selv er uten betydning når jeg kommenterer veistandarden.
Det finnes tross alt andre trafikanter (også motorsykkelfolk...) som plages med denne stedvis svært dårlige standarden. Bakpå og jeg kjørte flere hundre km. i dag på mye teleskadet og manglende vedlikeholdt vei i dag, vi. Og hadde en strålende dag på tross av dette.
Men fant altså grunn til å påpeke veistandarden selv om ikke vi plages spesielt med at den er dårlig. Men det betyr ikke at man behøver å unnlate å nevne at kvaliteten på norske veier er blitt ikke ubetydelig dårligere de siste årene.
Uansett så mener jeg det er betenkelig med dette forfallet, ikke minst med tanke på trafikksikkerheten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering