Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Jeg hadde en CB 1100 F i '88 - '89, og har anskaffet nok en (annen) nylig.
Hvis det er andre på forumet som har interesse av disse syklene, og ønsker å
dele erfaringer, så ta gjerne kontakt. Dette kan også skje via personlig melding på
siden.
750, 900 og 1100-modellene har mye til felles, så 1100 er ikke nødvendigvis "et must"..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7101
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Jompa »

Har absolutt interresse, men sørgelig lite å bidra med.
Om du lager en tråd a'la dr greves vf-tråd kan æ love deg minst en fast leser, meg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Bosted: Andebu

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Bjønnavind »

Eide en Honda VF1000F2 Bol D'Or en gang! Gikk bra den, men helt feil sittestilling for meg, så måtte kvitte meg med den! :sk?

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 415
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av Flattop »

Hadde en 1100 Super Bol D'Or som begynnersykkel. Kjekk sak, men så kom familielykken og tok fra meg muligheten til både å køre sykkel (alene) og bedrive paragliding.

Det å bytte dette vekk har da vist seg å vere bra sålangt.....
Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av jhn »

Litt forvirret her ... i dag også, men en Bol D'Or ... er det CB eller VF?

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Den første som fikk den betegnelsen var vel CB900 og så CB1100 og til slutt VF1000F-2..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av jhn »

Javel, da blei æ litt klokere i dag også :prf

ZZR-Erling

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av ZZR-Erling »

Kjøpte en nesten ny CB1100F -85 var det vel? for mange år siden.
Den var rød og hvit, med gullfelger og uten noe av ekstraet som kunne leveres.
Jeg smugla Pichler helkåpe inn fra poste restante i Sverige med min gamle Opel Kadett for mange mange årsiden, (over Graddis for de som vet).

Jeg opplevde den som wobblete rundt 180, tørst og med noe dårlig markklaring med passasjer, men likte den i grunn godt!

Man skulle aldri solgt noen av syklene.. :roll

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av DrGreve »

Lommekjent i Graddisområdet etter å ha hatt campingvogn og snøscooter ved Junkerdal Turistsenter i mange år :)
Kjenner tollerne der også.. :roll
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av l-k-p »

:-) Ja,jeg liker og har fortsatt en 81mod cb 900f med gullfelger. Har nå gått ca 78 000km. Ruller noen hundre mil i løpet av sommern.
Og den koster meg ca.1000 kr årsavgift og kasko. Da gjør det ikke så mye, om den bruker 0,65 på min kjøring.

KawaKjetil

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Kjøpte en nesten ny CB1100F -85 var det vel? for mange år siden.
Den var rød og hvit, med gullfelger og uten noe av ekstraet som kunne leveres.
Jeg smugla Pichler helkåpe inn fra poste restante i Sverige med min gamle Opel Kadett for mange mange årsiden, (over Graddis for de som vet).

Jeg opplevde den som wobblete rundt 180, tørst og med noe dårlig markklaring med passasjer, men likte den i grunn godt!

Man skulle aldri solgt noen av syklene.. :roll
Hadde også en blå/hvit CB1100F i 87 med Pichlerkåpe. Tror det var kåpen jeg likte best med sykkelen. Blei mye utlegg på diverse maskinprobl. det året :-) Og kan underskrive at den wobblet. Altfor svak svingarm!! Men en grei sykkel til turkjøring.
Ble byttet inn i en GPZ1000RX... som jeg faktisk savner litt.

l-k-p
Innlegg: 169
Registrert: 01 apr 2009, 20:56
Motorsykkelen din: Flere

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av l-k-p »

:D Gamle mcer har jo selvfølgelig ikke samme kjøreegenskaper, som moderne mcer. Men mange har blitt forbauset, over min -87mod cbr1000,som forøvrig er oppdatert.

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

jhn skrev:Litt forvirret her ... i dag også, men en Bol D'Or ... er det CB eller VF?
Det er nok begge deler. Den jeg har anskaffet er en CB 1100 F.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:Kjøpte en nesten ny CB1100F -85 var det vel? for mange år siden.
Den var rød og hvit, med gullfelger og uten noe av ekstraet som kunne leveres.
Jeg smugla Pichler helkåpe inn fra poste restante i Sverige med min gamle Opel Kadett for mange mange årsiden, (over Graddis for de som vet).

Jeg opplevde den som wobblete rundt 180, tørst og med noe dårlig markklaring med passasjer, men likte den i grunn godt!

Man skulle aldri solgt noen av syklene.. :roll
Hadde også en blå/hvit CB1100F i 87 med Pichlerkåpe. Tror det var kåpen jeg likte best med sykkelen. Blei mye utlegg på diverse maskinprobl. det året :-) Og kan underskrive at den wobblet. Altfor svak svingarm!! Men en grei sykkel til turkjøring.
Ble byttet inn i en GPZ1000RX... som jeg faktisk savner litt.
Jeg har opplevd wobbling på framhjul, i relativt lav hastighet. Det ble verre, dvs større utslag,
jo mer jeg reduserte hastigheten. Fikk såvidt unngått velt. Det skjedde en gang i løpet
av ca 13 000 kjørte km. Slapp unna med den gangen, til tross for at fullt turtall på
gear (og tilsvarende hastigheter) jeg skal la være unevnt, var dagligdags.. ;-)
"diverse maskinprobl." ble nevnt. Det var muligens tidlig, med tanke på motorens levetid
og kilometerstand? Hmm..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Andre med interesse for Honda Bol D'Or syklene?

Legg inn av gsx750_80 »

l-k-p skrev::D Gamle mcer har jo selvfølgelig ikke samme kjøreegenskaper, som moderne mcer. Men mange har blitt forbauset, over min -87mod cbr1000,som forøvrig er oppdatert.
Det skal være sikkert.. Selv om CB 1100 nok er utdatert i så måte var den en fryd i forhold
til en 70-talls Z 1000 jeg prøvde - den hadde så smale hjul og så høyt tyngdepunkt at den
minne meg om min gamle DBS herresykkel hva kjøreegenskaper angikk.
Men, utseendemessig er det etter min mening knapt noe som kan måle seg med 70-talls
Kawa, spesielt Z 900 med 4 eksospotter.
Jeg har en Kawasaki 250R (2012). Det er den mest lettkjørte sykkelen jeg har vært borte i, men jeg er naturligvis fullstendig klar over at 250 kubikk antakelig er fullstendig uinteressant for de fleste.
mvh

-gsx750_80

Svar