Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Thor skrev:
MCsiden hørte jeg for første gang om på MC-messa for et par uker siden.
:thumleft
Velkommen hit, Thor!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvem er vi?

Legg inn av DrGreve »

Hei, kanskje det er på tide å fortelle litt av meg selv, siden Jompa gikk i den fellen å anta at jeg var søring :D Jeg er en 58 modell bosatt i Mo i Rana.
Jeg startet faktisk med "stor" sykkel før jeg fikk kjørt opp til maks 125cc som 16 åring. Startet med en Tempo Taifun 175cc når jeg var 14.
Når jeg ble "lovlig" ble det Tempo Swing og Sundapp 100 mellom 16 og 18 år til jeg byttet til storsykkel. Eller rettere sagt, en Suzuki 380 kan vel kanskje ikke kalles det i dag. Kjøpte deretter en Honda 550 Supersport. Den nærmest ga jeg bort til min yngre bror siden jeg da var sjømann(derav profilbildet) siden jeg ikke hadde lagringsplass til den når jeg reiste ut igjen etter en ferie. Senere har det blitt flere sykler av forskjellige katerogier, men ingen skal noen gang klare å få meg en customsykkel. Der går grensen :lol
Min yngre bror ble også hektet på motorsykkelkjøring og vi prøvde oss litt på roadracing her på en lokal bane. Den var forløperen til dagens ACR.
Det viste seg at min bror var ett bedre talent enn meg, så jeg og min far ble "mekanikere" for min bror. Han vant en del debutantløp og hadde gode muligheter til å utvikle seg videre som fører.
1 april 1989 var ulykken ute og min bror ble torpedert av en bil oppe ved Linderud utenfor Oslo hvor han da bodde. Han skulle bare ta en liten runde for å sjekke sykkelen sin, en GSXR som også ble brukt som racesykkel i standardklassen. Dette var etter vinterlagring og første tur når en bil, som fikk den lave kveldsolen i øynene krysset foran min bror som da kjørte på en forkjørsvei.
I respekt for min far og mor la jeg mc-kjøringen på hylla slik at de ikke skulle sitte å bekymre seg hele sommeren når jeg kjørte sykkel.
Min mor døde i 1998 og min far i 2002 og da følte jeg at den ikke uttalte overenskomsten mellom mine foreldre og meg var opphevet og jeg kjøpte meg en VF1000F-2, siden jeg helt siden 1985 hadde lyst på en VF1000R. Nå er det ikke enkelt å finne ett godt eksemplar av R-utgaven, så det ble ett kompromiss med en F-2. Som kanskje noen har fått med seg, så har jeg holdt på å renovere sykkelen til fordums prakt i vinter. Motoren er jeg ferdig med og kåpedelene er på yrkeskolen, lakkeringslinjen og venter spent på resultatet.
Det var meg :vs
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Honda600
Innlegg: 17
Registrert: 16 mar 2013, 19:43
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler

Honda CBR600

Legg inn av Honda600 »

Hei!

Helt ny på forumet, så en liten presentasjon er vel på sin plass.
29 år gammelt vesen med tilhold i Oslo. Har etter 7 år uten sykkel omsider tatt til fornuft og gått til anskaffelse av en Honda CBR600F4 99 mod.
Har lest rundt på forumet de siste par dagene og dere virker som en oppegående og kunnskapsrik gjeng, så her måtte jeg bare registrere meg :)

Jeg har dessverre begrenset med kunnskap om mekking og skruing, så jeg håper jeg kan lære litt av dere gjennom sesongen. Til å begynne med tenkte jeg å høre hvorvidt det er normalt at sykkelen er litt vrien å få til å gå stabilt på turtall nå i vinterkulden? Kjøpte sykkelen for en uke siden, og den startet og gikk som et sveitsisk urverk (etter å ha vært lagret inne i varm garasje) Etter å ha stått lagret den siste uken i kald garasje, så merket jeg idag at sykkelen starter greit med choken, men den dør ut etter en stund. Når jeg prøver å vri på gasshåndtaket, så dør motoren ut. Trenger jeg rett og slett bare å få kjørt den litt på vei slik at den blir god og varm?
Dere får tilgi novise-karakteren på spørsmålet :) Jeg skal nok komme opp og gå på mc-terminologien ganske raskt

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Honda CBR600

Legg inn av AJ »

Honda600 skrev:Hei!

Helt ny på forumet, så en liten presentasjon er vel på sin plass.
29 år gammelt vesen med tilhold i Oslo. Har etter 7 år uten sykkel omsider tatt til fornuft og gått til anskaffelse av en Honda CBR600F4 99 mod.
Har lest rundt på forumet de siste par dagene og dere virker som en oppegående og kunnskapsrik gjeng, så her måtte jeg bare registrere meg :)
Hyggelig det!
Velkommen hit, Honda600 :thumleft

Som du ser flyttet jeg posten din til "Hvem er vi?" - tråden.
Så da er det verste gjort, nemlig første post på nytt forum - for deg :-)
Heretter er det bare å hive seg uti det ;-) :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Honda CBR600

Legg inn av DrGreve »

Honda600 skrev:Hei!
Etter å ha stått lagret den siste uken i kald garasje, så merket jeg idag at sykkelen starter greit med choken, men den dør ut etter en stund. Når jeg prøver å vri på gasshåndtaket, så dør motoren ut. Trenger jeg rett og slett bare å få kjørt den litt på vei slik at den blir god og varm?
Dere får tilgi novise-karakteren på spørsmålet :) Jeg skal nok komme opp og gå på mc-terminologien ganske raskt
Velkommen, Honda600
Choken er et mekanisk stempel som brukes ved kaldstart. Den reduserer mengden luft og slipper inn fetere blanding i forbrenningskammerne. Normal startprosedyre er å aktivere choken og trykke inn startknappen uten å røre gassen. Åpner du gassen vil det ikke ha noen hensikt å bruke choken. Choke OG gass vil få sykkelen til å kveles av for fet blanding.
At den går ujevnt kan være at blandingen/choken ikke er helt finjustert men den vil ikke endre karakteristikk fra uke til uke selv om den lagres varmt eller kaldt. Vent til den blir litt varmere, senk choken og da tror jeg alt er normalt..
Lykke til :thumleft
Sist redigert av DrGreve den 16 mar 2013, 21:36, redigert 1 gang totalt.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Rottenikken »

Flott med nye, :thumleft
Men denne tråden sier mere om hvem vi ønsker å fremstå som, enn hvem vi egentlig er :-k
Ja, jeg har truffet noen forummedlemmer, og inntrykket var veldig annerledes enn det jeg fikk på Mc-siden.
Forumtroll, hehe! :mk
Det er bra om vi kan treffes av og til!
Slik at inntrykket blir riktig :roll
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Busa Trond »

Rottenikken skrev:...Forumtroll, hehe! :mk Det er bra om vi kan treffes av og til!
Slik at inntrykket blir riktig :roll
Troll som ble foreviget på en fellestur, bildet tatt ved Rjukan :D

Bilde


Her kan vi se at trollmor har bakt kakke til Trollet Dag, trollet Ojda, trollet Arctic, trollet Gielas og Busa trollet.
Det er som du sier, det er veldig bra når vi treffes :prf
Trollungan.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Alas »

Siden jeg ikke har presentert meg årntli, så får en gjøre det nå.

Jeg var en gang en ung og lovende mann, men nå er det snart bare "og" igjen. Jeg fyller, etter planen, 30 nå iår men har hatt boliglån noen år. Det er først da en blir voksen, eller det er da det får skikkelige konsekvenser av å be sjefen dra til he....

Bosatt i Bergen og jobber med design, bygging og testing av undervannsstasjoner og moduler. Trives veldig godt med det.

Tok lettlappen når jeg var 16, tung/mellom når jeg var 18, ventet til jeg var 23 med å kjøpe egen sykkel, en flott blå Suzuki SV650S. Etter et fall og litt betenkningstid fant jeg ut at jeg måtte ha noe som var litt roligere og ville ha noe som var mer egnet til jobbpendling. Kjøpte da en Suzuki DRZ-400 SM 2008 modell som jeg har enda, den er kjørt relativt kort da den ikke er noe og kjøre langt med. Men å kjøre til jobb og til å herje rundt i byen og på svingete vei er den helt konge!

Det ble lite, eller ingen, kjøring ifjor så nå gir jeg sykkelen masse TLC før jeg ser om det er noen andre som vil ha den. Driver og ser meg litt om etter noe nytt. Er ikke kommet så langt i prosessen enda, men driver og klarlegger litt hva jeg ønsker å bruke motorsykkel til framover. Om det bare er noen finværsturer og kanskje en dagstur eller helgetur i ny og ne, eller om jeg ønsker å reise på litt lengre turer, en uke eller tre. Jeg heller litt mot det siste da det har begynt å tiltale meg veldig å kjøre litt rundtomkring. Kunne det bare kommet en englandsbåt igjen...

Ellers så liker jeg litt musikk, film, serier, prøver å være i litt aktivitet hver dag (litt for mye musikk, film og serier til tider...) er også veldig glad i motorsport, spesielt F1, litt Nascar og selvsagt MotoGp, som jeg har vært på live en gang hvert av de tre siste årene.

Det var et langt introinnlegg, men skitt au, det er for kaldt å kjøre motorsykkel uansett.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Bra og passe lang intro det der, Alas :thumleft
All grunn til å ønske deg velkommen hit til MCsiden.no :vs
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LordShaft »

Velkommen skal du være Alas! Har savnet ditt blide nærvær siste sesongene!
Satser på du kommer deg mer ut på to hjul framover :thumleft

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AleksanderRH »

Heisann godtfolk. :-)

Jeg har 13 år på meg til å bli 35, anskaffet førerkort A1 da jeg var 16, kjørte Honda NSR til jeg tok førerkortet på bil. Morsom tid. Det gikk et par år, men dog ikke lenge mellom hver gang jeg luftet lettmotorsykkelen som da var gitt til lillebror i påvente av hans eget førerkort.

Kjørte opp til tung i september i fjor. Kjøpte for et par uker siden min første tungsykkel (litt lite kubikk sammenlignet med annet herrefolk her inne, men for meg duger det fint :-) ). Har kun kjørt BMW F650GS, Kawasaki ER6-N og mors Kawasaki ZZR 600 '94, så bedømmingsgrunnlaget for kjøp var noe tynt. :-k

Flyttet til Stjørdal for å studere, fant ut at det var fordelsmessig å kjøpe sykkel i nærheten. Valget falt på en Suzuki RF600R 1995-mod til den nette sum av 21 000,-. Forsikringen var billig også, så da var det duket for kjøp. Sykkelen er gått langt, 109 000 km, men jeg får ta like godt vare på den som de forrige eierene. Forelå mye dokumentasjon på sykkelen, skal se gjennom dette når jeg får tid til det. Blitt gjort en del med den med tanke på slitedeler med mer, føler ikke jeg kommer til å få problemer med det første, får ta det pent og pyntelig, krysse fingerene for at Murphys lov ikke inntreffer :D

Studerer for tiden til å bli trafikklærer ved HiNT.

Til informasjon hører jeg dårlig, jeg er strengt tatt medisinisk sett innenfor definisjonen "døv". Dette er noe jeg er veldig åpen om - som resultat av diverse grunner spesielt interesserte gjerne kan forhøre seg om. Dette er ikke et forsøk på selvopphøyelse på noen som helst måte, forstå meg rett. :-)

Håper på å treffe flest mulig av dere ute på veiene. Regner med å lage logg på forumet så fort jeg får hentet sykkelen. Den trønderske vinteren biter hardt fra seg :(
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Flott presentasjon her i "Hvem er vi?"-tråden, AleksanderRH :thumleft
Åpenhet er en god ting og finner du tid til å lese bloggene her inne vil du finne mange andre også som er åpen om både traumatiske, dramatiske og triste hendelser i livet og om fysiske, såvel som psykiske plager enkelte lever med. Men felles for alle er MC-interessen, som er god terapi for det aller meste! :D

Onsløv, som var mye å se her inne tidligere, var åpen om de samme utfordringene du har. Så du er helt klart ikke alene om dette. Og veldig bra å lese at dette ikke hindrer deg i å følge drømmen om å kjøre MC og, aller viktigst, ta den utdanningen du vil ha.
Veldig bra! og velkommen hit til MCsiden.no :vs
Håper du vil trives her :-). Også er jeg rimelig sikker på at du har mye bra å tilføre forumet :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

Hallo og velkommen AleksanderRH
Faktisk en ganske snerten tohjuling du har lagt labbene på :thumleft
Husker godt jeg gikk å sikla på sykkelen med "Testarossa-ribbene"
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AleksanderRH
Innlegg: 53
Registrert: 01 apr 2013, 13:52
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 600 1998
Sted: Gursken/Stjørdal

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AleksanderRH »

AJ skrev:Flott presentasjon her i "Hvem er vi?"-tråden, AleksanderRH :thumleft
Åpenhet er en god ting og finner du tid til å lese bloggene her inne vil du finne mange andre også som er åpen om både traumatiske, dramatiske og triste hendelser i livet og om fysiske, såvel som psykiske plager enkelte lever med. Men felles for alle er MC-interessen, som er god terapi for det aller meste! :D

Onsløv, som var mye å se her inne tidligere, var åpen om de samme utfordringene du har. Så du er helt klart ikke alene om dette. Og veldig bra å lese at dette ikke hindrer deg i å følge drømmen om å kjøre MC og, aller viktigst, ta den utdanningen du vil ha.
Veldig bra! og velkommen hit til MCsiden.no :vs
Håper du vil trives her :-). Også er jeg rimelig sikker på at du har mye bra å tilføre forumet :prf
ojda skrev:Hallo og velkommen AleksanderRH
Faktisk en ganske snerten tohjuling du har lagt labbene på :thumleft
Husker godt jeg gikk å sikla på sykkelen med "Testarossa-ribbene"
Hjertelig takk for varm velkomst :-)

Regner med å bruke en del til inne på forumet, så da er det like greit først som sist å gjøre et helhjertet forsøk på å bli kjent med flest mulig :-)

Har for øvrig kjørt 128 km så langt denne sesongen, men da på ZZR. Kunne godt tenkt meg en sånn, men studentbudsjettet har sine ulemper :-)
Kawasaki ZZR 600 1998

2013: 15340 km. 24/09
2014: PMS

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av ojda »

Ja, men forumet bruker du som en Mann :lol
Jeg har valsa rundt innpå her i snart 3 år jeg,
og har fortsatt ikke lært hvordan man
siterer fra flere poster samtidig :redface
En real presentasjon er ikke dumt,
å jeg anbefaler også å prøve å få
med seg en fellestur. Flott måte å
bli kjent med folka på :thumleft
Kan ikke lavære å foreslå Prehøstturen.
Starter på Otta :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar