Vel vel....
Noen av dere eldste medlemmer husker kanskje Verksted med det rare i fra Andebu som jeg og Hansraymond holdt til i. Vi fikset opp en del sykler og etter en pause fra sykkel, har jeg vært så dum å bli overtalt av en kollega som eier en 1934 eller 39 modell DKW som han arvet etter bestefaren sin.
Når sant skal sies, jeg vet ingenting om tilstanden, annet en at de meste av deler skal være der. Det gjenstår og se. Prosjektet har jeg 3 år på meg til å bli ferdig med :)
Litt inspirasjon for å se hva jeg kan få ut av dette..
Matt utgave?
Eller blank utgave?
Uansett, bilder av selve prosjektet kommer så fort kollegaen får den fraktet hjem til meg. Gjør om motorverkstedet i kjelleren til mc verksted for en periode :)
God fornøyelse dere som velger å følge denne tråden :)
Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Dette gleder jeg meg til å følge med på
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
venter i spenning, 250, 350 eller 500 cc.
likte matt utgaven eg.... eller den blanke
likte matt utgaven eg.... eller den blanke
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Vi tror det er en SB 200 :)Tysnes skrev:venter i spenning, 250, 350 eller 500 cc.
likte matt utgaven eg.... eller den blanke
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Neppe en 1939 da SB modellene, med unntak av den tosylindrede 500, ble produsert frem til 1938. I 1939 het de NZ og har en annen motor
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Herlig med folk som kjenner historiene på disse gamle DKW. Du skal ikke se bort i fra at det kommer tekniske spørsmål, så da håper jeg du er pålogget når den tid kommer :)Kwak skrev:Neppe en 1939 da SB modellene, med unntak av den tosylindrede 500, ble produsert frem til 1938. I 1939 het de NZ og har en annen motor
Som sagt, eieren trodde det var sb200 og at det var enten 34 eller 39 modell. Så vi får se når jeg får papirene og mer info.
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Sted: Akershus
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Selv syns jeg den blanke er penere. Jeg liker å se at gamle sykler får nytt liv.
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- MGR1
- Innlegg: 497
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
- Sted: Norge
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Jeg kjenner disse syklene godt. Hadde to stk. SB250 og en SB500 for endel år tilbake. Det er gode og driftssikre maskiner som kan gå veldig langt med minimalt vedlikehold. De er råsolide med topp byggekvalitet. De aller fleste som finnes i Norge ble tatt inn av Wehrmacht og solgt på auksjon etter krigen. Det er vanskelig å finne deler nå, så det er en fordel at objektet er så komplett som mulig. Tenningsboksen av bakelitt, dynamo, speedometer og eksosanlegg pleier å være spesielle utfordringer.
Her er noen bilder av DKW'ene jeg hadde:
1937 SB250:
1936 SB500
På Trollrally 1982:
Lykke til!
Her er noen bilder av DKW'ene jeg hadde:
1937 SB250:
1936 SB500
På Trollrally 1982:
Lykke til!
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Verksted med det rare i gjenoppstår - 1939 DKW
Ble ikke noe greier av denne. Eieren hadde ikke penger til deler eller lakk, så sendte dem tilbake der den kom fra..
Har bedre ting å gjøre en å lagre vrakgods gratis..
Synd, kunne blitt en artig sykkel
Har bedre ting å gjøre en å lagre vrakgods gratis..
Synd, kunne blitt en artig sykkel
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;