Sommerferie for Evike og KM - 1 ukes base i Østerrike

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Tusen takk for bursdagspresangen!

Legg inn av evike »

Siste innspill mht. Englandsferien og ferjetransport fra Norge:

Vi har startet booking for sommersesongen, men på mandager tar vi dessverre ikke imot passasjer-bookinger lang tid i forkant. Årsaken er at vi kun har 2 plasser til sjåfører/passasjerer på denne avgangen, og disse 2 plassene reserverer vi til eventuelle sjåfører fram til et par dager før avreise. Båten på mandager går via Gøteborg, og bruker over 2 døgn på overfarten, dermed har vi ikke regnet denne avgangen som aktuell for passasjerer.
Jeg beklager dette, jeg vet ikke om det kan være aktuelt å reise på vår direkte avgang fra Brevik? Avgang fredag 03:00, ankomst lørdag 04:00 i Immingham. Denne avgangen tar vi nå imot bookinger for, også i sommerperioden.
Pris for 2 motorsykler og 2 personer vil være NOK 4.620,-. Da er lugar og alle måltider ombord inkludert.


I og med at dette betyr at en må ta fri fra jobb enda en dag (fredag kl. 03.00 er jo i praksis torsdag kveld hjemmefra) så ble det en veldig stressende start på ferien.
Uansett så ryker Norgestreffet for oss, men vi får nå en veldig rolig start på ferien ved at hele lørdagen er fri til å pakke sykler og klargjøre seg fullstendig.

Løsning blir derfor:
Larvik-Hirtshals kl. 08.00 lørdag 8. juni og så Esbjerg-Harwich samme dag kl. 18.
God tid, spise middag før ombordstigning til Danmark, litt kveldsmat og en pils og se på solnedgangen før en legger seg og er krystallklar søndag morgen ved ankomst England, 3 dager før opprinnelig plan med lastebåten).

Siden vi også har fått tilbud om privat innkvartering og guiding i Londons utkant tilsammen 5 dager, så er også ruta snudd om. Nytt kart her.
england_juni2013.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av ojda »

Husk på å bestille godvær samtidig med fergebilettene nå da ;-)
Hvor lang er ruta totalt Evike :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av evike »

Har ikke funnet bestillingskontoret for godt vær enda. Ved nærmere ettertanke: har tydeligvis ALDRI funnet det!!

Auto-Routen viser 4747 km uten kjøring i Norge. Med andre ord: Litt i overkant av 5000 km eller så.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av JohnnyTh »

jeg regner med dere har planlagt dette ganske bra. Og mulig dere har sesielle ting dere vil få med dere feks i Milton Keynes?
Det er litt vanskelig å se på kartet ditt men er det A303 mellom Taunton og punkt 13? Denne veien synes jeg er ganse kjedelig. ikke så veldig mye å se på og bytter hele tiden mellom 1 og 2 felt. Kan oppleve mye aggresiv kjøring i forbikjøringsfeltene av engelskmenn. Nå aner ikke jeg hvor fort dere pleier å kjøre men tror ikke det finnes noe land jeg blir forbikjørt så mye som i england. Ikke bare når jeg kjører bil men og på sykkel. Engelskmenn kjører ganske hardt. Det er veldig greit med en GPS som viser fartsgrenser da de avogtill kan være litt dårlig merket.

Når dere kjører A303 så får dere jo med dere Stonehenge og den bør dere få med dere. Den gjør mest inntrykk synes jeg når man kjører vestover. Hvis dere kommer i den retningen så skal dere ta til venstre nedenfor Stonehenge for å komme til inngangen.
Personlig hadde jeg heler tatt en avstikker til stonehenge når dere kjører kysten og valgt en annen vei en A303. Hvis dere kommer fra London (vestover) så er A4 (som går litt sør for M4) en fin liten vei som Går gjennom Hungerford, MArlborough, Calne, Chippenham og videre til historiske Bath. Så kan man ta sørover mot Exeter derfra.

Ser dere hopper helt over Skotland, sparer det til senere tur?

Generelt er det ganske avslappende å kjøre i England når man bare blir vandt med venstrekjøringen og den engelske hastigheten. Kan være en ide å lime en pil eller husk venstre på dashen på sykkelen:) På motorveier er dette enkelt men utfordringen blir på småveier som gjerne ikke har noe merking eller annet som leder deg inn på venstresiden.
Jeg tror jeg har en bok et sted med 10 best roads to drive in UK. Hvis jeg finner den og får den tilbake så kan jeg sende den til deg :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av RuneMC »

Se opp for han bilisten i denne http://www.youtube.com/watch?v=b-SOphSk-S0 Han kjører altså inn i scooteren og gir han på scooter all skyld for det :O
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av evike »

Tusen takk for innspill.

Den blå streken er en blanding av omtrentlig veiledende, og som du sier noen spesielle punkter av spesiell interesse (Milton Keynes f.eks. er en tidligere ingeniør fra Mercedes fabrikken, spesialitet: crash testing) hvor vi skal bo 2 netter. Et bilmuseum i Keswick (tror jeg) osv.

Andre ganger har den blå streken bortimot ingen særlig funksjon utover at vi ikke skal motsatt vei... Dermed ikke noe problem å kjøre utenom A303, når vi brått skjønner at det er der vi er.

Mht. fart, så er jeg (og dermed Vi) blitt godt vant til å bli forbikjørt. Jeg er nokså lite fartsglad hvis jeg ikke har kontroll over veien fremover.

Angående boka så lover jeg på tro og ære å sende/kjøre den tilbake til deg, hvis du er så snill å låne den bort :D
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av JohnnyTh »

Skal se om jeg finner boken når jeg kommer hjem fra jobb i slutten av uka. Kan ikke love jeg finner den for har ikke sett den på en stund. Håper jeg ikke har lånt den bort allerede.

Angående dette med forbikjøringer så mente jeg at man kan oppleve endel uforsiktige forbikjøringer i slutten av disse 2 felts delene. Denne engelskmannen som har stjålet både bensin og bil som abselutt må forbi og presser seg forbi.

Anbefalt A4 på det varmeste hvis man er interesert i litt mindre veier som slynger seg bortover og gjennom mange mindre typiske engelske småbyer og landsbyer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev: Jeg tror jeg har en bok et sted med 10 best roads to drive in UK. Hvis jeg finner den og får den tilbake så kan jeg sende den til deg :)

Jeg kjenner jeg blir i godt hummør når jeg leser sånt på McSiden :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Godtvoksen

Re: Evike-bloggen - Tusen takk for bursdagspresangen!

Legg inn av Godtvoksen »

evike skrev:Siste innspill mht. Englandsferien og ferjetransport fra Norge:

Vi har startet booking for sommersesongen, men på mandager tar vi dessverre ikke imot passasjer-bookinger lang tid i forkant. Årsaken er at vi kun har 2 plasser til sjåfører/passasjerer på denne avgangen, og disse 2 plassene reserverer vi til eventuelle sjåfører fram til et par dager før avreise. Båten på mandager går via Gøteborg, og bruker over 2 døgn på overfarten, dermed har vi ikke regnet denne avgangen som aktuell for passasjerer.
Jeg beklager dette, jeg vet ikke om det kan være aktuelt å reise på vår direkte avgang fra Brevik? Avgang fredag 03:00, ankomst lørdag 04:00 i Immingham. Denne avgangen tar vi nå imot bookinger for, også i sommerperioden.
Pris for 2 motorsykler og 2 personer vil være NOK 4.620,-. Da er lugar og alle måltider ombord inkludert.


I og med at dette betyr at en må ta fri fra jobb enda en dag (fredag kl. 03.00 er jo i praksis torsdag kveld hjemmefra) så ble det en veldig stressende start på ferien.
Uansett så ryker Norgestreffet for oss, men vi får nå en veldig rolig start på ferien ved at hele lørdagen er fri til å pakke sykler og klargjøre seg fullstendig.

Løsning blir derfor:
Larvik-Hirtshals kl. 08.00 lørdag 8. juni og så Esbjerg-Harwich samme dag kl. 18.
God tid, spise middag før ombordstigning til Danmark, litt kveldsmat og en pils og se på solnedgangen før en legger seg og er krystallklar søndag morgen ved ankomst England, 3 dager før opprinnelig plan med lastebåten).

Siden vi også har fått tilbud om privat innkvartering og guiding i Londons utkant tilsammen 5 dager, så er også ruta snudd om. Nytt kart her.
england_juni2013.JPG
Ferge mellom Esbjerg og Harwich høres ut som et godt tips for tur til Dublin som jeg vurderer i sommer. :-)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av evike »

Leser "Great Britain" som jeg fikk i gave innimellom oppussingen. Har startet en sånn nedtelling til avreise: For øyeblikket er det 2872 timer til avreise. Det høres jo ikke så gæærnt ut!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av JohnnyTh »

Har lett etter boka mi men ikke funnet. Sier ifra hvis den dukker opp.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ZZR-Erling

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av ZZR-Erling »

Ikke Skottland??

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av evike »

ZZR-Erling skrev:Ikke Skottland??
Nei, det blir rett og slett ikke tid. Skal jo bo tilsammen 5 netter hos kjente MC-venner, samt kjøre opp fra Belgia/Nederland et eller annet sted. (Returbiten er ikke 100% planlagt, vet bare at det blir kjøring opp gjennom Europa igjen).
Har bare 3 ukers ferie.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av Knut Morten »

Det nærmer seg stadig :mc7 Nå er "nytt" comsett i hus :D ,slik at den delen ikke bør være noe problem på turen i år. Snill Waffel hadde nesten nytt G4 sett liggende :thumleft - nå er det bare å montere på hjelmene. :prf
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Evike-bloggen - Englandsferie 2013 under planlegging

Legg inn av Epylypzon »

Bare et lite innspill.
Jeg bestilte den 15/2 ferge for meg og en kammerat fra Brevik-Immingham den 31. Mai
4570,-

Fergen går 03:00, men man må møte opp senest 00:00, da fergen drar så fort alle er på plass. Den dagen jeg bestilte hadde den gått 01:00.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar