Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av gorbys »

Slenger meg på ole-brumm filosofien og sier "ja takk begge deler"!
Skal aldri ha hjelm uten solvisir, umåtelig praktisk her hvor det er mye tunneler... Også en fordel å kunne glane på damer uten at de ser hva jeg ser :knegg
Og pinlocken med anti dugg visir er jo veldig kjekk om man kjører i all slags vær og har såpass dårlig ventilasjon som hjelmen min har :redface

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Carpa »

gorbys skrev:Slenger meg på ole-brumm filosofien og sier "ja takk begge deler"!
Skal aldri ha hjelm uten solvisir, umåtelig praktisk her hvor det er mye tunneler... Også en fordel å kunne glane på damer uten at de ser hva jeg ser :knegg
Og pinlocken med anti dugg visir er jo veldig kjekk om man kjører i all slags vær og har såpass dårlig ventilasjon som hjelmen min har :redface
Treffer du på mange damer inni tunnelen da 8-)


Skal også ha hjelm med begge deler, så jeg også kan glane litt :mrgreen:

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av MLeikarnes »

Pinlock er uvurderelig!
Har hatt solvisir uten pinlock og med pinlock, når man bruker solvisiret vil det nesten alltid dugge! I hvertfall her på vestlandet, hvor det veldig ofte er fukt i lufta (regn)... Pinlock står på hele året!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av ZZR-Tom »

Pinlock uten tvil. Men eg ville også prøvd å fått en hjelm som har større visir/synsfelt eller ka det som har vore standar tidligare. Veit ikkje kor utbrett det er no men då eg gjekk fra shoei xr1000 til xr1100 som har enda større visir så var det ekstrem stor forskjell, mykje bedre syn til sidene og pinlocken dekka heile visiret slik at en ikkje fikk den irriterandes kanten som på xr1000.
Veit shark visonR har tilsvarandes stort visir, men er usikker på om fleire har komt med det.

For dei som bruker solbriller i hjelmen så finnest det rimlige solbriller som ikkje har like mørkt glas som vanlige shell ban briller slik at en ikkje blir heilt blind i tilfelle en tunnel kjem brått på, selgest hos mcforhandlera eller hos noken som selger arbeidskle.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Hjernen »

Blei hjelm uten briller på meg når jeg kjøpte,
har brukt disse Bilde i mange år (tom i bil!! )

Slipper å ta dem av i tunnel..

Kan kjøpes he for den stor sum av kr 29.- : http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=173501090
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Voodoodoo »

Pinlock er uvurderlig, kjører med solbriller og pleier å kjøre over tunellen istedenfor gjennom den så det tunellsynet mange sliter med har jeg ikke hatt problemer med enda.
Dugg derimot....
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av jhn »

Jeg tilhører mindretallet her ser det ut for, jeg kan godt unnvære pin-lock men solvisir er for meg uunnværlig ... merkelige greier :scratch

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av hakhap »

Har bar en hjelm ennå, skal hente den nye i Mars,og denne har pinlock og solvisir. Jeg må si det er veldig fint med solvisir i hjelmen, men om det er mer eller mindre viktig en pinlock kan jeg ikke si.

Den nye hjelmen har ikke solvisir, hvilket jeg egentlig ønsket å ha men det er enkelt å byte visir så det går sikkert helt fint foruten i tunnel da.


Leste noe sted at de fleste hjelmer med innebygd solvisir må svake hjelmen for visiret må få plass oppe i hjelmen (vet ikke hvor mye det kan påvirke vid en krasj)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av jhn »

hakhap skrev: Leste noe sted at de fleste hjelmer med innebygd solvisir må svake hjelmen for visiret må få plass oppe i hjelmen (vet ikke hvor mye det kan påvirke vid en krasj)
Når disse visirene var nye leste man jo at enkelte mente dette, men det var jo "vanlige" motorsyklister som du og jeg, som ikke hadde forutsetninger for å vurdere det på en god måte ... bare ukvalifiserte gjetninger.
Hjelmene er jo testet og godkjente, så det er ikke noe som bekymrer meg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38114
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av AJ »

hakhap skrev: Leste noe sted at de fleste hjelmer med innebygd solvisir må svake hjelmen for visiret må få plass oppe i hjelmen (vet ikke hvor mye det kan påvirke vid en krasj)
Var nettopp dette, men jeg også ha lest, som gjorde at Shoei ventet lenge med å lage sin første hjelm med solvisir.
Men hvor mye svakere i konstruksjonen en helhjelm blir med solvisir er vel ikke dokumentert?
Noen som vet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Borg
Innlegg: 17
Registrert: 12 des 2008, 19:22
Motorsykkelen din: Speed Triple 1050 RS / Tenere 700
Sted: Larvik

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Borg »

MLeikarnes skrev:Pinlock er uvurderelig!
Har hatt solvisir uten pinlock og med pinlock, når man bruker solvisiret vil det nesten alltid dugge! I hvertfall her på vestlandet, hvor det veldig ofte er fukt i lufta (regn)... Pinlock står på hele året!
Hvilken hjelm er det som dugger med solvisiret nede? Høres ikke bra ut.
Forrige hjelm var en Schubert C2 med kun solvisir. Denne dugget i køkjøring når det var 3 grader eller kaldere, men så lenge tempraturen var over dette var ikke dugg noe problem. Solvisiret var uvurderlig. Bodde i Stavanger og pendlet til jobb hver dag, så den fikk prøvd seg i alt slags vær :-)

Har nå C3 med solvisir og pinlock. Hvis jeg måtte fjernet en av delene, ville det blitt pinlock. Kjørt alt for mange tuneller til å skille meg av med solvisiret :love
____________________________

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av MLeikarnes »

Borg skrev:Hvilken hjelm er det som dugger med solvisiret nede? Høres ikke bra ut.
Forrige hjelm var en Schubert C2 med kun solvisir. Denne dugget i køkjøring når det var 3 grader eller kaldere, men så lenge tempraturen var over dette var ikke dugg noe problem. Solvisiret var uvurderlig. Bodde i Stavanger og pendlet til jobb hver dag, så den fikk prøvd seg i alt slags vær :-)

Har nå C3 med solvisir og pinlock. Hvis jeg måtte fjernet en av delene, ville det blitt pinlock. Kjørt alt for mange tuneller til å skille meg av med solvisiret :love

Hadde en Caberg som ikke var rent billig og solvisiret i denne dugget, men da bare når det var fuktig vær/kaldere enn 10 grader. Noe det er veldig ofte her oppe i Møre og Romsdal...
Kjørte en del med denne hjelmen på vinter også, og da kunne en ikke bruke solvisiret.
Har kjørt maaange km med schuberth sin bmw sport integrale, denne hadde ikke solvisir/pinlock, men pinlock ble kjapt montert!

Jeg kjører med solbriller ofte og har egentlig ikke hatt noe problem med at de dugger over 5-6 grader
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av RuneMC »

Pinlock prioriteres foran solvisir av meg. Kjører endel i regn og på kalde morgener og da er det best.

Ja, man kan ha en glippe åpen, men det er ingen fornøyelse på E18 i regn og dertil få hele interiøret i hjelmen fuktig.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Dette er ei løsning som jeg brukte noen år
Veldig effektivt i lav sol.



Har også brukt FogCity blankt + også photocromatic.Skifter farge.(virket 2 sesonger)(limes på innsiden av visiret)
Samme prinsipp som Pinlock.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva setter dere mest pris på? Pinlock eller solvisir?

Legg inn av Duville »

ejs skrev::thumleft

Dette er ei løsning som jeg brukte noen år
Veldig effektivt i lav sol.



Har også brukt FogCity blankt + også photocromatic.Skifter farge.(virket 2 sesonger)(limes på innsiden av visiret)
Samme prinsipp som Pinlock.

De øya der kan umulig være dine - det er sikkert

Svar