Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av ArcticTiger »

Grrattlere med ny Belte-Mottorsykkel Jompa :thumleft Åsså med tripple da gitt :yeyeye , da går det nok unna innover Vidda tenker jeg!
Og når farten er stor, så biter Kulda desto verre, så pass for sikkerhets skyld på å ha med deg noen av disse, så du har i bakhanda hvis Kron-Juvelene blir kraftig nedkjølt :8-[ :
Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av L-NA »

Må hive meg på å grattulere med denne doningen, ser veldig bra ut :-) Sjølv har jeg tillholdsted alt for langt vest, til at jeg noen gang har prøvd en av disse, men det ser inni H......Gøy ut :D :thumleft God Tur på Søndag :D

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av Sprint »

Gratulerer med ny trippel(vinter) Jompa :prf Neste blir vel ny trippel(sommer) :prop: Blir nok mange flotte turer med vintertrippelen :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av Jompa »

Takk for alle gratulasjoner, kommer vel med en rapport fra første tur på søndag.
Æ skal til Tromsø i dag på firmafest, så æ tar "Ballantinen" der, det får fungere som
forvarming av eggene.
Noen sommertrippel blir det neppe, ihvertfall ikke på ei god stund. Og ikke noen
"dobbeltrippel" heller.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av MaxTron »

Gratulerer med vintertrippelen Jompa!!

Skal sjå du snart bytter motorsykkel og no når du får prøv det riktige merket :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av Jompa »

Følger oppfordringa om å ikke laste opp flere bilder som ikke er mc-relatert.
Har derfor fjerna bildene som var lagt inn i dette innlegget.
Og siden bildene er borte, ble teksten ganske meningsløs, så jeg fjerna likegodt den også.

Jeg har bladd litt tilbake til de aller første sidene i bloggen, som ble skrevet for omtrent nøyaktig to år siden.
Det begynte med 80-talls sykler, og 80-talls drømmer blandet med mitt "nye mc-liv", derav overskrifta.

Ser at etterhvert har jeg sklidd ut ganske mye i forhold til ideen med bloggen, så jeg trur nesten jeg tar
en lang pause.

Er tilbake til våren når sykkelen er på veien igjen. :mc2
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, vinterdvale

Legg inn av Jompa »

Æ hørte på radion i dag at han Tore Hansen er død.
Hvem Tore Hansen ? Han i Unit Five.

Æ e nordlending, æ. Langt til Hollywood med hurtugruta. Hvil under stjerna. Ængel med skit på vingan og mange flere.

Skal ikke påstå at æ blei hverken trist eller at dødsfallet kom som et sjokk eller nokka sånt, æ kjente ikke fyren.

Men æ kom til å tenke på ei lita historie fra 1981.
Æ va 16 år, snart 17. Kjørte blå Suzuki ER 50 og drømte om storsykkel.

16.mai var det alkoholfri "16.mai-rock" i aulaen på ungdomsskolen nede i Alta, og dit skulle æ.

Det var flere kjente band som skulle spille, både Transportbandet, Agaton og Unit Five.
Så det var bare å hive seg på mopeden, innta TT-posituren ( langt bak på setet og flat over styret) og komme seg til "byen".

Det året var det in med cordfløyel, så æ hadde ei fiolett fløyelsbukse og skinnjakke som var kjøpt brukt med genser type "islender" under.
Og grønne gummistøvler.....
Det regna nemlig litt tidlig på kvelden.
Gutten va klar for ROCKnROLL. Skal forresten komme tilbake til antrekket.

Æ visste at ei som æ hadde hatt bakpå mopeden etpar gang før, skulle på samme arrangement.
Og æ trudde ho hadde et godt øye te meg.....
Det blei både kyssing og klemming til "Vit at jeg elsker deg" og flere sanger.
Men ho fikk ingen skyss hjem på mopeden, for faren kom å henta ho hjem da det var slutt i aulaen.

Men etterhvert ble vi samboere, gift, foreldre, besteforeldre.... og er fremdeles gift.
Det e over 30 år siden den 16.mai-festen, men kjerringa bruker enda å minne meg på ei fiolett fløyelsbukse og grønne
gummistøvla, særlig hvis vi e i lag med andre folk. :-)å

Her er linker til etpar av Unit Fives største hit:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iVA9NzMqOM" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3qKYbCLHps" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av ArcticTiger »

Du kan vel ha så mange bilder du vil som er linka fra externe baser, som photobucket.com feks, da de ikke belaster MCsidens lagerplass.
Vi skjønner godt at du må fylle loggen din med ikke mc-relaterte saker, så lite som du kjører med Mottorsykkern :knegg :erte
Nei, stå på Jompa, og la oss få stadige rapporter fra livets gang på dine trakter :thumleft

mekkern
Innlegg: 7664
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av mekkern »

ArcticTiger skrev:Du kan vel ha så mange bilder du vil som er linka fra externe baser, som photobucket.com feks, da de ikke belaster MCsidens lagerplass.
Vi skjønner godt at du må fylle loggen din med ikke mc-relaterte saker, så lite som du kjører med Mottorsykkern :knegg :erte
Nei, stå på Jompa, og la oss få stadige rapporter fra livets gang på dine trakter :thumleft
helt klart-jævlig artig å høre 64årgangen i nord i forhold til her heime..om det er mange mil i mellom er opplevelsan jaggu like... :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av L-NA »

Litt skremmende lesing dette her Jompa. Det er som det er tatt rett ut av min ungdom, og jeg humrer ikke så helt lite når jeg leser dette. Dans på Fitjar med "Unit Five". Født og oppvokst i øyriket utenfor, så var det båten vi brukte for å komme til Fitjar på dans :bananas . Og med den store Kawa ørna på ryggen, ei halv ei på lomma, ja. så bar det avgårde. :cheers
Kona traff jeg vel et par år senere, men det var nå ei å anna "Berta" å ta "Kline dansen" med likevel :jada:

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: GYLLENE TIDER, snart ny trippel ??

Legg inn av dag-zzr »

Jompa skrev:Følger oppfordringa om å ikke laste opp flere bilder som ikke er mc-relatert.
Har derfor fjerna bildene som var lagt inn i dette innlegget.
Og siden bildene er borte, ble teksten ganske meningsløs, så jeg fjerna likegodt den også.

Jeg har bladd litt tilbake til de aller første sidene i bloggen, som ble skrevet for omtrent nøyaktig to år siden.
Det begynte med 80-talls sykler, og 80-talls drømmer blandet med mitt "nye mc-liv", derav overskrifta.

Ser at etterhvert har jeg sklidd ut ganske mye i forhold til ideen med bloggen, så jeg trur nesten jeg tar
en lang pause.

Er tilbake til våren når sykkelen er på veien igjen. :mc2
Nei- Jompa. Du må ikke ta pause fra MCsiden. :[-X Vi søringer trenger å holdes orientert om hva som foregår og har foregått oppe i Finnmarka. :thumleft Både du og han som sover på asfalten bidrar til bredde i innlegg og geografi. :yeyeye At du av å til bokstavlig havner litt ut på viddene er helt forståelig og gjør ikke en dritt.
PS. har "slektninger" i nabolaget ditt. Så jeg følger med uansett :knegg

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av Jompa »

L-NA skrev:Litt skremmende lesing dette her Jompa. Det er som det er tatt rett ut av min ungdom, og jeg humrer ikke så helt lite når jeg leser dette. Dans på Fitjar med "Unit Five":jada:
Ikke skremmende vel ?
Men herlige minner. De første gangene ute på "livet" var fryktelig spennende den første halvtimen.
Og så gikk det som regel galt.
Bacardi og Cola var selve "drammen". Og tøff som man var, va det om
å gjøre å drikke mest mulig fortest mulig.
Som oftest endte det med kraftig fyllesyke.... og gamlingan som ikke snakka te meg før langt utpå
søndagskvelden.

Æ prøvde å smake på Bacardi og Cola for ikke så lenge siden, blæææ.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av jhn »

:eh "Sover på asfalten" kæm e det?
Men æ e enig med forrige taler Jompa, pøs på med innlegg, du skriver mye om ting vi alle kan forholde oss til, og nikke gjenkjennende med et lite smil

mekkern
Innlegg: 7664
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av mekkern »

Jompa skrev:
L-NA skrev:Litt skremmende lesing dette her Jompa. Det er som det er tatt rett ut av min ungdom, og jeg humrer ikke så helt lite når jeg leser dette. Dans på Fitjar med "Unit Five":jada:
Ikke skremmende vel ?
Men herlige minner. De første gangene ute på "livet" var fryktelig spennende den første halvtimen.
Og så gikk det som regel galt.
Bacardi og Cola var selve "drammen". Og tøff som man var, va det om
å gjøre å drikke mest mulig fortest mulig.
Som oftest endte det med kraftig fyllesyke.... og gamlingan som ikke snakka te meg før langt utpå
søndagskvelden.

Æ prøvde å smake på Bacardi og Cola for ikke så lenge siden, blæææ.
My brother from another mother... :thumleft

første gangen jeg drakk det svineriet var på "jern &metall fagforening" AP indoktrinerings kurs som lærling på skipsverksted.
Romkameraten "kort i begeret" ,spydde halve winerpølser utpå natta.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, Unit Five, moped og grønne gummistøvla.

Legg inn av jhn »

Skikkelig rævgift den derre Bacardi & Cola ....grøss

Svar