Ny sykkel i 2013

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Andreas »

Gratulerer med et klokt valg :thumleft Nå kan vi lage egen Multistrada 1200 klubb her inne :P :p

Den Granturismoen er stilig ja. De blir vell ikke satt i produksjon heller enda, før om et par måneder? Åsså trenger du vell heller ikke å handle noe ekstrautstyr til denne, den er jo ganske fullstappet orginalt :-)

Hvor ble det til at du bestillte fra? Eker eller Løvaas?

Blir spennede å høre hvordan du liker Skyhooken!

Her er et par bilder av Granturismoen jeg så nede i Spania i Oktober:

Bilde

Bilde

Bilde

Og en liten film av prøvekjøringen jeg fikk med en Skyhook Multistrada:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=p-NZnObDtcU[/video]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013, valget er tatt.

Legg inn av JRO »

Andreas skrev:Gratulerer med et klokt valg :thumleft Nå kan vi lage egen Multistrada 1200 klubb her inne :P :p

Den Granturismoen er stilig ja. De blir vell ikke satt i produksjon heller enda, før om et par måneder? Åsså trenger du vell heller ikke å handle noe ekstrautstyr til denne, den er jo ganske fullstappet orginalt :-)

Hvor ble det til at du bestillte fra? Eker eller Løvaas?

Blir spennede å høre hvordan du liker Skyhooken!
Takk for det, er det flere enn oss to som har MTS? Men likevel kan vi vel lage en MTS klubb, skal vi ha klubbmøter, årsmøter etc. he he.
Bestillingen gikk til Løvaas, tilbudene de kom med var så og si identiske. Det eneste jeg bestilte i tillegg var Ducati GPS.
Ja skal bli spennende og i hele tatt kjøre denne sykkelen jeg gleder meg. Ellers sa Løvaas at produksjonsstart skulle være i februar, håper de har rett og ikke at produksjonsstart er mars / april.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Bringisen »

Andreas skrev:Gratulerer med et klokt valg :thumleft Nå kan vi lage egen Multistrada 1200 klubb her inne :P :p

Den Granturismoen er stilig ja. De blir vell ikke satt i produksjon heller enda, før om et par måneder? Åsså trenger du vell heller ikke å handle noe ekstrautstyr til denne, den er jo ganske fullstappet orginalt :-)

Hvor ble det til at du bestillte fra? Eker eller Løvaas?

Blir spennede å høre hvordan du liker Skyhooken!

Her er et par bilder av Granturismoen jeg så nede i Spania i Oktober:

Bilde

Bilde

Bilde

Og en liten film av prøvekjøringen jeg fikk med en Skyhook Multistrada:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=p-NZnObDtcU[/video]

Det er utvilsomt en vakker sykkel etter min mening , tror de fleste er enig i det.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av maglil »

Snikkeren skrev:Grattis med flotte sykler både kz1300 og maglil. :thumleft

@maglil: Er det den hos AMS i Ålesund du har kjøpt?
Nei. Denne handla jeg hos Motorport i Oslo. ( men bildet tror jeg at jeg fant hos AMS da bildene til Motorport ikke var like fine)
Og gratulerer masse til kz1300!! Tror nok at vi lengter like mye etter våren nå :D :D

Magnus
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av JRO »

maglil skrev:
Snikkeren skrev:Grattis med flotte sykler både kz1300 og maglil. :thumleft

@maglil: Er det den hos AMS i Ålesund du har kjøpt?
Nei. Denne handla jeg hos Motorport i Oslo. ( men bildet tror jeg at jeg fant hos AMS da bildene til Motorport ikke var like fine)
Og gratulerer masse til kz1300!! Tror nok at vi lengter like mye etter våren nå :D :D

Magnus
Hei Magnus, ja det blir en spennende vår for oss begge. Håper som tidligere år at påsken er et skille mellom vinter og at våren starter etter påske. Og det er tidlig påske i år, for meg så starter den 22.mars og tenk om det samtidig kan være start på årets MC sesong. Tror ikke jeg har MTS'en til påske, men håper jeg kan hente den tidlig i april. For vel kjøre litt KZ1300 i påsken hvis det er isfrie veier. Kanskje vi treffes på noen av MCsidens turer. Ronnie
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av dag-zzr »

Gratulerer med en ny og potent Italiener, :prf Ronnie. (og dere andre stolte eiere av ny sykkel for sesongen)
Ser for meg at det fort kan bli noen turer kjørende i støvføyka på grusveier, etter deg og de andre med "høye hester" i år. :knegg Håper at syklen blir levert til avtalt tid så du kan starte sesongen med nyyyy sykkel. :mc1

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Grantourismo må være en flott sykkel med en genial motor, også masse utstyr da :thumleft bra valg kz1300.
Du kommer til og kjøre fletta av meg du nå :D , gleder meg til en nærmer titt på Multistrada din til våren.
Dette var morro ja, gratulerer så mye :rose :bb_p:

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Min kone, GSXR-Hege har i dag fått seg ny MC!
Jeg var med å hente den hos våres faste leverandør, Alf Graarud Motor i Sarpsborg :thumleft
Det ble en Kawasaki Z1000SX ABS 2013 med Akrapovic, Pazzo, SW MOtec med Givi sidevesker, sota glass, varmeholker og velteklosser, (alt kommer på snart). Hu flyr rundt å gliser her :D
Bilder her:



Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av hakhap »

flott sykkel men jeg trodde det var krav på grønn på alla kawa??? :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Tom »

Grattis med ny sykkel Hege :thumleft
Vurderte om eg skuller kjøpe fledra ny Z1000SX og når eg kjøpte ZZR`n.
Har kun sittet på den, men den virka utrulig komfortabel.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av LordShaft »

Vurderer å kjøpe meg ny sykkel.
Er det noen av dere som har erfaring med forsikring på en BMW S1000 RR? Har 75% bonus på ducatien min nå, men tenkte jeg skulle høre litt hva ca pris dere andre ligger på?

Ja jeg vet det er å banne i kirken for oss ducati eiere. Men den nye røde og grå S1000 RR er noe av det råeste jeg har sett på lang tid :-P

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

hakhap skrev:flott sykkel men jeg trodde det var krav på grønn på alla kawa??? :)
Synes de kan ha litt grønt jeg og vi forsåvidt men krav, næhhh!

ZZR-Erling

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:Grattis med ny sykkel Hege :thumleft
Vurderte om eg skuller kjøpe fledra ny Z1000SX og når eg kjøpte ZZR`n.
Har kun sittet på den, men den virka utrulig komfortabel.
HAr kjørt Monsterbike sin demo endel...herlig bike som både svinger, trekker og haar brukbar kåpe!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av ZZR-Tom »

LordShaft skrev:Vurderer å kjøpe meg ny sykkel.
Er det noen av dere som har erfaring med forsikring på en BMW S1000 RR? Har 75% bonus på ducatien min nå, men tenkte jeg skulle høre litt hva ca pris dere andre ligger på?

Ja jeg vet det er å banne i kirken for oss ducati eiere. Men den nye røde og grå S1000 RR er noe av det råeste jeg har sett på lang tid :-P
Nja sikkert alt fra 4000kr til 50 000kr. Alt avhengi av alder,adresse,tidligare uhell,garasje eller ikkje etc etc.
To jamn aldra med lik bonus og garasje og alt det der ekstra, kan ha to totalt ulike priser på forsikringen hos samme selskap.
Flytter eg fra her eg bur til Bergen sentrum så vil nok eg begynne å nærme meg det dobbelte i forsikrings pris(litt på spissen)

KawaKjetil

Re: Ny sykkel i 2013

Legg inn av KawaKjetil »

Gratulerer til Hege :D Hun passer som hånd i hanske på den sykkelen der :thumleft

Svar