MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Duville skrev: De som har fått melding har selvfølgelig fått dette pr mail eller i meldingsboksen. De som har fått slengt taket i hodet av Aj er vel kanskje de som best vet hvor det er......
Det er riktig at de ytterst få - to stykker, så langt jeg kan huske... - som er utestengt har fått meldinger på PM, evt. e-post. Skulle bare mangle! Det er jo de det gjelder og ikke resten av forumet.
Det har vært ting som har blitt nevnt i PM'er til meg som admin. fra disse som det ikke har vært hensiktsmessig å dele med resten av forumet. Ikke minst av hensyn til vedkommende selv.
Kanskje noen bør stille seg spørsmålet om hvorfor de selv ikke har valgt å legge ut på åpent forum ting de har skrevet på PM til meg?

Uansett så har det som er kommet fram i slike PM'er vært av en slik karakter som gjorde at utestenging fra forumet var den eneste brukbare løsningen.
Så kan enkelte her tenke hva de ønsker om det uten at det forandrer noenting med de avgjørelsene som er tatt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

KrankenWagen skrev:

Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.

For meg virker det som dette er AJ og sitt private forum, ikke et forum for andre med divergerende meninger og synspunkter, da snakker jeg IKKE om AndreasB.

Og ja, jeg er enig med at dette er et smalt forum, men egentlig er det verre, mye verre, for jeg tror jammen det er trang-øyd og smalsporet... Og det er mye verre en bare smalt, dessverre.
Og selvfølgelig blir ikke jeg å bruke dette forumet mere, (det bestemte jeg meg for etter jeg så den totalt ryggrad løse behandlingen av AndreasB) det er jo innlysende med mine meninger :knegg
Etter å ha lest en tråd "likes" tråden, så er jeg enig med Kranken".
Det var ikke AndreasB som var den værste, syns faktisk flere brukere var mye værre enn han.
Forumtroll er forumtroll.
Det var flere som brukte stygge ord om personen AndreasB, han gikk stort sett på sak.
Det ble etterhvært en ren mobbetråd. med mye drittslenging.
Syns det blir feil av moderatorer å delta som man gjorde.


Ps: Har bare lest den ene tråden.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av bjornen »

KrankenWagen skrev:Carpa:
Og hva gjelder behandlingen av AndreasB så er min mening at AJ og resten av moderator-korpset tok hele greien så personlig og uproft, tilsynelatende var AndreasB så farlig for Kardemommefreden her at han måtte stoppes, med de midler som er.
Pinlig oppførsel av dere, og dere andre som slengte dere på for å ta fyren er ikke noe bedre. Jada, AndreasB lirte fra seg mye svada, men det unnskylder på ingen måte oppførselen til alle som skulle slenge seg på hylekoret for å ta ham.

Føler meg noe skyldig her :redface
jeg tok vel noen av ytringene personlig, men andre som et forsøk på å provosere frem reaksjoner, og
reaksjoner ble det, så/ ser vel i ettertid at jeg burde hatt vett nok til å moderere meg, men etterpåklokskap er overvurdert. :redface


Når det gjelder smalt forum eller ikke...
det er tydelig at en del av de mest aktive forumskribentene kjører ADV(??? heter det det???),
dem om det. :thumleft
Da er det opp til alle oss som ikke kjører denne typen sykkel å vri noe av forumet over på andre ting,
jeg er ikke den rette, da jeg koser meg med å lese alle innlegg, enten de handler om Stelviopasset, hjullagerproblemer, pakkeløsninger eller hva det nå er som er i vinden.

Jeg fant dette forumet i sin tid pga en tråd som het noe slikt som "tur og treff med mc siden",
har blitt her siden det, og trives!!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Jeg er uenig etter å ha lest alle postene i tråden det er snakk om.
Men det er selvfølgelig helt legitimt å være uenige...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Hakkje fått meg meg at AndersB er utkastet. Husker det var endel styr på MC-Ulykketråden men det var vel ikkje den som utgjor det vel? Er det muligens noke som er gått meg hus forbi eller er slettet?
For vist det var kun det vissvaset han kom med så var no ikkje det så himmla gale, fjåsete men enkelte var vel meir personlig en han?

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av bjornen »

[/b][/color][/quote]
Føler meg noe skyldig her :redface
jeg tok vel noen av ytringene personlig, men andre som et forsøk på å provosere frem reaksjoner, og
reaksjoner ble det, så/ ser vel i ettertid at jeg burde hatt vett nok til å moderere meg, men etterpåklokskap er overvurdert. :redface


Når det gjelder smalt forum eller ikke...
det er tydelig at en del av de mest aktive forumskribentene kjører ADV(??? heter det det???),
dem om det. :thumleft
Da er det opp til alle oss som ikke kjører denne typen sykkel å vri noe av forumet over på andre ting,
jeg er ikke den rette, da jeg koser meg med å lese alle innlegg, enten de handler om Stelviopasset, hjullagerproblemer, pakkeløsninger eller hva det nå er som er i vinden.

Jeg fant dette forumet i sin tid pga en tråd som het noe slikt som "tur og treff med mc siden",
har blitt her siden det, og trives!![/quote]


Klarte vist å klippe litt feil her, det får stå sin prøve.
poenget var:
jeg burde ikke latt meg provoser i den grad at jeg tok det personlig.
Gjort er hjort og elg er helg, alle kan ikke gjøres til laks, noen må bli ørret også :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

bjornen skrev: det er tydelig at en del av de mest aktive forumskribentene kjører ADV(??? heter det det???),
dem om det. :thumleft
Da er det opp til alle oss som ikke kjører denne typen sykkel å vri noe av forumet over på andre ting,
jeg er ikke den rette, da jeg koser meg med å lese alle innlegg, enten de handler om Stelviopasset, hjullagerproblemer, pakkeløsninger eller hva det nå er som er i vinden.

Jeg fant dette forumet i sin tid pga en tråd som het noe slikt som "tur og treff med mc siden",
har blitt her siden det, og trives!!
Nettopp!
At noen "dybdeanalyserer" postene på forum i retning av at vi som kjører såkalte adv.sykler hever oss over alle andre, bør vel ta en ny runde både på forumet og seg selv, tør jeg mene.
At vi er fornøyd med våre valg og skriver en haug med poster om dette, får så være. Men forumet er da like åpent for at andre framhever sine valg? Er vel ingen her inne som rakker ned på andres sykkelvalg?
Vel... noen har åpenbart gjort det på en måte som enkelte har reagert på. Men de er heldigvis i mindretall og finner etter hvert ut at MCsiden.no neppe er rette arenaen for denslags.
Og det synes jeg er bra!
Her er det rom for alle :thumleft

Tenker på meg selv... skulle jeg bli sår og vonbroten fordi noen mener at Moto Guzzi Stelvio 1200 hverken ser pen ut eller har heftige spesifikasjoner som f.eks. Ducati Multistrada 1200 eller Triumph Tiger Explorer 1200, for den saks skyld.
Eller for ikke å snakke om Kawasaki X1000SX med langt flere hestekrefter eller ZZR 1400, som er milevis foran på de fleste områder?

Jeg har gjort mitt valg og er såre fornøyd med det inntil jeg finner ut at jeg kanskje vil prøve noe annet. Og det kan like gjerne være en KTM Duke 690 eller en Triumph Trophy 1200, for å nevne et par i hver ende av spekteret.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

ZZR-Tom skrev:Hakkje fått meg meg at AndersB er utkastet. Husker det var endel styr på MC-Ulykketråden men det var vel ikkje den som utgjor det vel? Er det muligens noke som er gått meg hus forbi eller er slettet?
For vist det var kun det vissvaset han kom med så var no ikkje det så himmla gale, fjåsete men enkelte var vel meir personlig en han?
AndreasB er langt fra kastet ut herfra!
Han har selv valgt å holde seg borte.

Kan ikke la være å nevne at når noen sørger for å koke sammen ting slik at tempen på kjøkkenet blir hett, så får man jammen også tåle varmen!!
Ble nok litt for hett for AndreasB...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av hakhap »

Har ikke mye å bidrage med men "here goes"

Er fersk her, jobber hardt på å lage flere posts så jeg får ny "status" :-) , og eier ikke en ADV uten en av de frykteligt dårlige rent av farlige custom/cruiser sykklene :-)å
visst kan jeg hvis jeg ønsker føle meg mobbet o.l. men tar det ikke på den måten.

Hvis jeg var moderator og noen brukere av et forum som jeg legger min fritid på uten erstatning ( antar de ikke får erstatning) begynner å gjøre person angrep på meg i pm o.l ville jeg i samråd med de andre moderatorne og lukke denne brukerens konto. Har gjort det da jeg med noen andre drev et Counter Strike forum og server (mange år siden). Så jeg kan godt forstå den biten hvis det er det som er skjedd.

Nå tilbake så tar jeg veldig veldig sjelden noe personlig og det er greit når en er på internettet :knegg

En så lenge har jeg bare hatt bra og goe svar på mine inlegg, even på mine forsøk på spøk :-)å


Til slut, jeg trives veldig godt her men ønsker å se flere ikke ADV diskusjoner :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38050
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

TomB skrev:
Ps: Har bare lest den ene tråden.
Javel...

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

AJ skrev:Jeg er uenig etter å ha lest alle postene i tråden det er snakk om.
Men det er selvfølgelig helt legitimt å være uenige...
Så bra :knegg

Hva som eventuelt har blitt "sagt" på PM, vet jo ikke jeg noe om. Det skal jeg jo heller ikke :[-X
Vet av erfaring at det kan være mye "dritt" :evil som man da ikke skal gå ut med!
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

AJ skrev:
ZZR-Tom skrev:Hakkje fått meg meg at AndersB er utkastet. Husker det var endel styr på MC-Ulykketråden men det var vel ikkje den som utgjor det vel? Er det muligens noke som er gått meg hus forbi eller er slettet?
For vist det var kun det vissvaset han kom med så var no ikkje det så himmla gale, fjåsete men enkelte var vel meir personlig en han?
AndreasB er langt fra kastet ut herfra!
Han har selv valgt å holde seg borte.

Kan ikke la være å nevne at når noen sørger for å koke sammen ting slik at tempen på kjøkkenet blir hett, så får man jammen også tåle varmen!!
Ble nok litt for hett for AndreasB...
Ikkje kastet ut? jamen ka farsken er alt oppstyret då?
At han var en førsterangs forumspyroman er no ingen tvil og skal en vere med på leiken så må en tåle steiken.
Men har sikkert ikkje fått med meg alt, men det er no ikkje så nøye.

KawaKjetil

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av KawaKjetil »

Smalt forum?? Her krangles så fillene fyker mellom fastbikesgjengen og ADV rytterene :lol Kan jo ikke bli bedre!! God underholdning i kaffipausene :mk

Fra spøk til revolver :bandana Etter bike.no døde hen av svenskesjuken var det kjekt å se at dette forumet var levende :bananas Kjekt å kunne lese og skrive litt i disse PMS tider.
Jeg kjenner ikke forhistorien til mcsiden og han Andreas, men så langt har jeg logga meg inn opptil flere ganger for dagen da det er interessante saker som diskuteres, og fyres opp i. Legger inn et innlegg der jeg føler for og driter i resten :-)

Men hvis en føler forumet er smalt, så er det nok av forum på www der ute :nattinatti

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ZZR-Tom »

hakhap skrev: frykteligt dårlige rent av farlige custom/cruiser sykklene :-)å
visst kan jeg hvis jeg ønsker føle meg mobbet o.l. men tar det ikke på den måten.
eigde en cruser før, og fikk tyn som bere det. Livsfarligebremser, dødsfarlig i svinger etc etc. Vart stille når eg svarte at vist dei ikkje klarte å kjøre en cruser uten å føle at dei låg og vippa på grensa til døden, så burde dei levere inn lappen eller minst ta et forlenga oppfrisknings kurs. Og vist custom/cruser var så farligt, kvifor er det dei billigaste å forsikre :dontknow

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av dag-zzr »

AJ skrev:

Tenker på meg selv... skulle jeg bli sår og vonbroten fordi noen mener at Moto Guzzi Stelvio 1200 hverken ser pen ut eller har heftige spesifikasjoner som f.eks. Ducati Multistrada 1200 eller Triumph Tiger Explorer 1200, for den saks skyld.
Eller for ikke å snakke om Kawasaki X1000SX med langt flere hestekrefter eller ZZR 1400, som er milevis foran på de fleste områder?

Jeg har gjort mitt valg og er såre fornøyd med det inntil jeg finner ut at jeg kanskje vil prøve noe annet. Og det kan like gjerne være en KTM Duke 690 eller en Triumph Trophy 1200, for å nevne et par i hver ende av spekteret.


Helt enig :thumleft

Høyde og bredde på forumet er etter min oppfatning greit tilpasset brukerne.

At flertallet i forumet foretrekker små offroadsykler har jeg ingen problemer med :lol

Svar