Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Ikke bli så irritert
Du overtolker det og tar det litt personlig, sånn må man tåle..alle veit at du har noe av det beste å kjøre grand touring med :-) I alle fall i mine øyne. Som jeg skriver, det er hva man har i øyeblikket som er verdens beste der og da. Aha opplevelser får man som regel når man prøver noe som er nytt og annerledes. Jeg er som deg, for meg er motorsykkel en framoverlent sykkel med tyngde og kåpe som går fælt, for andre er det ikke det i det hele tatt. Du behøver ikke å forsvare valget ditt, det er jo du som besitter drømmesykkelen for deg
Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Ikke bli så irritert
Du overtolker det og tar det litt personlig, sånn må man tåle..alle veit at du har noe av det beste å kjøre grand touring med :-) I alle fall i mine øyne. Som jeg skriver, det er hva man har i øyeblikket som er verdens beste der og da. Aha opplevelser får man som regel når man prøver noe som er nytt og annerledes. Jeg er som deg, for meg er motorsykkel en framoverlent sykkel med tyngde og kåpe som går fælt, for andre er det ikke det i det hele tatt. Du behøver ikke å forsvare valget ditt, det er jo du som besitter drømmesykkelen for deg
Du må no vere enig i at det som eg siterte er svada?
Har leikt med tanken om 2-4år og kjøpe Tiger 1200 eller Duc MTS som begge er 1200cc og har 138-150HK, men etter nokens meininger så er det kun en penis forlengelse og eg kjem ikkje til å utnyte dei meir en 30%.
For å ikkje snakke om vist eg skulle en dag kjøpe meg en Suzuki M1800R :-#
TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.
I GP racing har 125 ccm samme om ikke høyere kurvehastighet enn de største syklene.
Siden du liker å nevne tørrvekta på Ducen din så får eg og seie tørrvekta som er 215kg, litt fra 300
Ikke sikkert zzr er tyngre enn 215, men nå lager kawa andre 1400 kubikkere som drar seg veldig nære 300 kg, og andre merker også for den saks skyld.
TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.
I GP racing har 125 ccm samme om ikke høyere kurvehastighet enn de største syklene.
Siden du liker å nevne tørrvekta på Ducen din så får eg og seie tørrvekta som er 215kg, litt fra 300
Ikke sikkert zzr er tyngre enn 215, men nå lager kawa andre 1400 kubikkere som drar seg veldig nære 300 kg, og andre merker også for den saks skyld.
Slik som det blei sitert så er det naturlig å tenke ZZR`n
Men en 125cc hadde kjørt ræva av dei fleste på ei lita gocart bane til og med Ducen, det er jo gammalt nytt.
TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.
I GP racing har 125 ccm samme om ikke høyere kurvehastighet enn de største syklene.
Siden du liker å nevne tørrvekta på Ducen din så får eg og seie tørrvekta som er 215kg, litt fra 300
Ikke sikkert zzr er tyngre enn 215, men nå lager kawa andre 1400 kubikkere som drar seg veldig nære 300 kg, og andre merker også for den saks skyld.
Slik som det blei sitert så er det naturlig å tenke ZZR`n
Men en 125cc hadde kjørt ræva av dei fleste på ei lita gocart bane til og med Ducen, det er jo gammalt nytt.
Hvordan det er naturlig å tenke på zzr skjønner ikke jeg. Men du er kanskje vant til at alle kommenterer sykkelen din.
TomB skrev:
Kunne tenkt meg å prøvd Ninja 250R oppover favoritveiene, trur jeg kunne kjørt like fort, kanskje fortere enn med f.eks zzr1400.
Det er det vel ingen tvil om at en 250 R vil kjøre i fra en sportturer på 300 kg og 1400 kubikk på de rette plassene.
I GP racing har 125 ccm samme om ikke høyere kurvehastighet enn de største syklene.
Siden du liker å nevne tørrvekta på Ducen din så får eg og seie tørrvekta som er 215kg, litt fra 300
Ikke sikkert zzr er tyngre enn 215, men nå lager kawa andre 1400 kubikkere som drar seg veldig nære 300 kg, og andre merker også for den saks skyld.
Slik som det blei sitert så er det naturlig å tenke ZZR`n
Men en 125cc hadde kjørt ræva av dei fleste på ei lita gocart bane til og med Ducen, det er jo gammalt nytt.
Hvordan det er naturlig å tenke på zzr skjønner ikke jeg. Men du er kanskje vant til at alle kommenterer sykkelen din.
Bringisen skrev:Jeg kjørte gjennom England , over til Frankrike(Paris) og opp gjennom Belgia, Tyskland og Danmark for et par år siden. Jeg la merke til enormt med fotobokser og radarer langs veiene. Europa er i ferd med å stramme til på fartsovertredelser.
Kjørte igjennom England og Skotland for 5 år siden. Massevis av fotobokser som blinka både framifra og bakfra. Tror de blinka alle ihop. Har ikke sett en eneste bot i posten. Men vi lurte på om vi skulle kontakte Scotland yard og be om å få oversendt feriebilder
Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Hvis du er så redd for førerkortet og kjører som du preker så kan du ikke utnytte mer enn en 20-30% av annet enn lasteresjurssene i Norge..
må le her. blir mye piss preik og drittslenging nå. Synes egentlig det er litt unødvendig. og skjønner ikke hvorfor folk er så engasjert i hva andre kjører.
Eneste grunnen til at jeg kjørte liten sykkel før var at jeg ikke hadde råd til noe mer, enkelt og greit. Drømte om en ZZR1100 siden 1992. og i 2011 kjøpte jeg meg en ZZR1992mod
Jeg og har lekt med tanken på å kjøpe meg en Tiger eller GS men er for dyrt i forhold til at jeg ikke trenger slik sykkel da jeg ikke kjører utenfor vei. Må være minimum grusvei og da klarer jeg meg med det jeg har. Men du verden for noen flotte sykkler.
At man ikke bruker mer en 30% høres litt flåsete ut. Jeg kjører i værtfall på mye lavere turtall nå en jeg gjorde før. Og det synes jeg er behaglig. Men så er jeg litt rar og da og liker ikke at det skal bråke noe inn i helvetes. Har hatt noen slike sykkler og har byttet til orginalanlegg. blir jo helt ør i hodet etter noen timer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Det var sterke ord ZZR-Tom , men jeg merker jo i andre tråder også at du lar deg hisse lett opp.
Så til saken... Først må du lese innleggene kanskje to ganger så får du roet deg ned litt og skjønner kanskje hva jeg mener.
Dette som jeg skriver er verken svada eller pisspreik men en påstand , dette er det stor forskjell på.
Jeg påstår at noen (les en gang til...noen) utnytter motoren for det som trengs til "normal" kjøring tilpasset Norske trafikkregler som igjen er normalt til hverdags. Da trengs gjerne kun 20-30% av det som finnes i en 1400ccm motor med 200hk hvis man studerer en effektkurve og ser hva som skal til for "normal" kjøring.. (Det er vel omtrent litt under det en Honda Transalp yter på max.) Men beruselsen av å vite at kreftene finnes gjør at det er gull å eie en slik sykkel , dette forstår jeg også , jeg har selv vært i den situasjonen.
Men så finnes det selvfølgelig dem som utnytter dette mer og hvis du er en av dem skal du selvfølgelig få fortelle det , men det vil ikke si at alle som har en slik sykkel utnytter den slik som deg Tom. Ikke sikkert alle har det behovet selv om de ønsker å eie en slik sykkel.
Jeg ser heller ingen steder i mitt innlegg i denne tråden der det står noe om " sliter med lav selvtillit" eller "penisforlenger"
Det jeg skriver og påstår er at det kanskje også finnes dem som føler at andre er misunnelige eller ser opp til dem med slike sykler. Dette gjelder også biler , se bare på Autoindexundersøkelsen som spør bileierne om de tenker på naboen når de velger bil eller om de liker at andre beundrer bilen sin. Flertallet der svarer ja på disse spørsmålene. Flertallet av disse igjen har råe biler.
For noen kan dette være nok til å foreta valget av sykkel eller bil , men igjen.....jeg har ikke nevnt ditt navn Tom...slapp av og pust rolig.
Så tenk litt over ordene svada og pisspreik før du spyr dem ut. Men du unnskyldte deg i det minste før du begynte.
Sist redigert av Bringisen den 29 des 2012, 17:05, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Jeg kjørte gjennom England , over til Frankrike(Paris) og opp gjennom Belgia, Tyskland og Danmark for et par år siden. Jeg la merke til enormt med fotobokser og radarer langs veiene. Europa er i ferd med å stramme til på fartsovertredelser.
Kjørte igjennom England og Skotland for 5 år siden. Massevis av fotobokser som blinka både framifra og bakfra. Tror de blinka alle ihop. Har ikke sett en eneste bot i posten. Men vi lurte på om vi skulle kontakte Scotland yard og be om å få oversendt feriebilder
Ja det blinket på meg også av og til , men som du sier ingen bot. Kan hende de er som her , gidder ikke bryet med å sende til utlendinger.
Jeg fikk parkeringsbot i Danmark , da ble det litt av et styr når jeg ikke betalte. Fikk brev om rettslig krav og oppmøte ved tinghuset i Esbjerg Endte med at jeg betalte..
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:Noen motorsyklister vil ha størst mulig motor selv om de kanskje bare utnytter dette 20-30% , men beruselsen ved å vite at der finnes kraftreserver man aldri trenger å bruke er så stor at dette blir alfa og omega ved motorsykkel opplevelsen. Kanskje også det at man føler at andre er misunnelige og ser opp til den store maskinen de har.
Men der finnes selvfølgelig et fåtall av dem som utnytter disse maskinene til det ytterste og setter både seg selv og andre i fare. De kan til og med risikere at motorsykkel kjøring i fremtiden kan bli en saga blott for alle oss andre.
Unskyld meg men her var det litt svada, du meiner virkelig at dei som f.eks har 200HK kun bruker 40-60HK??
Eller korleis meiner du at kun 20-30% av en sykkel blir brukt?
Og så er konkulusjonen din at vi som har Mc over 1000cc har kun kjøpt det fordi vi sliter med lav sjølvtilit og må ha en form for penis forlengelse??
Makan til piss preik.
Hvis du er så redd for førerkortet og kjører som du preker så kan du ikke utnytte mer enn en 20-30% av annet enn lasteresjurssene i Norge..
Respekt for sertifikatet har eg ja, og ligger som oftast under miste lappen grensen. Er ingen engel og liker å dra på litt av og til. Bur slik til at det er forholdsvis tryggt for lappen, andres sikkerhet å vri litt på rulla. Men generelt på vanlige veier så holder eg meg til max 115kmt i 80kmt sona.
Det dei fleste uvitandes trur om ZZR`n o.l sykkler at dei er kun brukandes til autobahn 300kmt kjøring og muligens derfor dei trur at derfor en kun kan utnytte 30%. Ser en vekk fra toppfarten som eg ikkje har vore oppi sjølv om eg har vore på autobahn så vil eg påstå at eg bruker glatt nærmare 90% av sykkelens sitt potensialt. Då tenker eg på kjøring på svingete veier,avslappet landeveis kjøring,sportslig kjøring og turing.