Hva med å lage en MCsiden app for iphone og Android

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hva med å lage en MCsiden app for iphone og Android

Legg inn av Dexter »

GSF skrev:Har avinstallert tapatalk da denne både starter og surrer og går av seg selv. Tvangsstopper jeg den så starter den av seg selv etter kort tid. Bruker dermed både ressurser og batteri. Hvorfor den gjør dette kan man vel bare spekulere i men er vel lurt å ikke bli paranoid :D
Hadde det ikke vært for det så er jo Tapatalk en funksjonell og god app.
Tapatal er en Push applikasjon som skal gå i bakgrunnen, nettop for å varsle når noe du overvåker får innlegg eller du får PM. Den bruker minimalt med strøm. Android er laget for selv å passe på ressursene og applikasjonene som kjører. Det betyr at mange programmer ser ut som dem kjører men dem er i "dvale" slik at de raskere blir aktive når dem skal brukes. Når du tvangsstopper dem så bruker telefonen enda mer strøm, for den VIL ha programmene i dvale... så den bruker da strøm på å starte dem igjen når du har stoppet dem... DET suger strøm.

La det surre og gå. Sjekk i innstillingene. Jeg bruker et program som overstyrer alle slike ting og som mer enn dobler batteritiden min:
Juice Defender http://www.juicedefender.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Prøv den heller :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hva med å lage en MCsiden app for iphone og Android

Legg inn av Crinos »

Tapatalk kan konfigureres til å sjekke forum du abonerer på til et gitt intervall.. Om du fjerner dette, vil Tapa ikke ligge latent i bakgrunnen.

Forøvrig anbefaler jeg Advanced Task Killer av Rechild (Free versjonen er nøyaktig lik fullversjonen, minus reklame som ikke er plagsom).
Kan konfigureres på veldig mange måter, og blant annet autokill av funksjoner.

Det er faktisk mulig (via TapaTalk) å lage en egen dedikert MCsiden APP... men det koster mye penger, og vil ikke være nødvendig for siden. Ei heller lønnsomt.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Hva med å lage en MCsiden app for iphone og Android

Legg inn av Moby »

Jeg bruker opera og har satt den opp til å laste ned desktop versjonen av nettsidene jeg åpner. Last ned opera mobile gå inn på innstillinger -> advanced -> user agent å velg desktop. Da laster ikke opera ned disse kjipe mobilversjonen av nettsidene du går inn på. Funker fett på 95% av alle nettsider. hvis ikke siden du prøver å åpne funker setter du bare en "m" foran adressen. eksempel -> m.vg.no
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Svar