Får vel kalle det her innlegget for "always look on the bright side of light"
Blei ferdig med å montere lysrele og ledninger i ettermiddag. Det som tok lengst tid var å finne den beste plasseringa for releene.
Endte opp med å tape dem fast med dobbelsidig tape på innersida av kåpa, under innerdekslet.
Har ikke fått prøvekjørt med "ny-lyset" enda, for det var bare en varmegrad i kveld.
Her er jeg så vidt igang. Ledning direkte fra batteriet og frem til releene. Tredde ledninga langs kabelbunten under tanken.
Lys 003.jpg
Releene ferdig montert. Ett til nær og ett til fjernlyset. Kontakten til venstre skal inn i den gamle pærekontakten, så
det gamle ledningsnettet fungerer som styring.
Lys 004.jpg
Det nye ledningsnettet på plass inni kåpa og fotografert nedenfra. En strips sørget til slutt for at alle ledningene holder seg
innenfor kåpa.
Lys 005.jpg
Releene sett ovenfra.
Lys 008.jpg
Og skikkelig jording, hvis ikke er hele greia bortkasta.
Før ombygginga var det 2 volt spenningstap fra batteriet til pæra, etterpå målte æ 13, 2 volt på på pæra.
En vesentlig forskjell.
Lys 006.jpg
Før og etter.
Begge bildene er tatt med samme innstillling på kameraet, så de gir et brukbart inntrykk av forskjellen.
Osram Nightbreaker satte prikken over i,en.
Lys 010.jpg
Lys 011.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.