Parkering til besvær

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Parkering til besvær

Legg inn av Indian »

Jeg leste nettopp Ronny Aas sitt innleg om parkering for motorsykklister og bøtene.
Her i Fredrikstad fikk jeg bekreftet fra parkeringsetaten at de bøtelegger ikke motorsykklister. Vi kan parkere på fortauet hvis vi ikke sperre for fotgjengere, men vi har gamle Georg, en politimann som er ivrig i tjenesten som skriver bøter......Han må elske jobben sin.....
Forslaget mitt går ut på å mobilisere motorsykklister til å møte opp i Kristiansand tidlig på en lørdag og okkupere parkeringsplassene og betale avgiften. 100 sykkler kan skape kaos i sentrum og i tillegg mister byen inntektene fra bøtene som bilistene ellers ville ha fått. Annen hver time kan sykklene bare bytte plass med hverandre.
Jeg kjører gjerne en tur dit for en slik demonstrasjon. Det beste ville være å få det til i forbindelse med en Mc-treff i nærheten.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Brev

Legg inn av Ronny »

Lurte rett og slett på om jeg skulle sende ut brev til de parkeringsvesenet i de 5 største byene, og publisert resultatene her?!?

Så kan vi se hva den offisielle holdningen er, og om det spriker mye.

Da kan vi eventuellt vurdere svarene vi har fått etterpå, så poster jeg svarene på siden her...

God idè eller :?:

Hadde vært fint med noen innspill fra dere der ute... :wink:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Parkering

Legg inn av Thor Arne »

Synd ingen tenkte på det under norgestreffet, da kunne vi laget masse moro, bare kom med en dato, så er jeg sikker på at det er veldig mange som vil stille opp. :D

GSXR

Re: Brev

Legg inn av GSXR »

Ronny skrev:Lurte rett og slett på om jeg skulle sende ut brev til de parkeringsvesenet i de 5 største byene, og publisert resultatene her?!?

Så kan vi se hva den offisielle holdningen er, og om det spriker mye.

Da kan vi eventuellt vurdere svarene vi har fått etterpå, så poster jeg svarene på siden her...

God idè eller :?:

Hadde vært fint med noen innspill fra dere der ute... :wink:
Kjempeforslag Ronny :idea: , det har vært fint og fått kartlagt parkeringsvesenets generelle holdning m.h.t parkering av motorsykler i byene. Thumbs Up :) .

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Parkering

Legg inn av Thor Arne »

Tror det ville vært en god ide Ronny, og så tror jeg du skulle sendt svarene fra alle i en mail til de som har svart, slik at de også kan se hvordan andre byer håndterer dette.

GSXR

Re: Parkering

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:Synd ingen tenkte på det under norgestreffet, da kunne vi laget masse moro, bare kom med en dato, så er jeg sikker på at det er veldig mange som vil stille opp. :D
:) Klart det skal stilles opp om det, ikke noe problem, blir med jeg :)

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Lurer på om Ronny har fått noe svar fra parkeringsselskapene?
Men det er ikke sikkert de er like raske til å svare på slike henvendelser som de er til å sende ut parkeringsgebyr.

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Thor Arne skrev:Lurer på om Ronny har fått noe svar fra parkeringsselskapene?
Men det er ikke sikkert de er like raske til å svare på slike henvendelser som de er til å sende ut parkeringsgebyr.
Jeg sendte mail til Statens Vegvesen den 7. september. Jeg hadde noen spørsmål om TMC (trafikkmeldinger) til en brosjyre jeg skulle lage for Ford.

I går fikk jeg svar :shock: Wo-hoo! Det kaller jeg saksbehandling :P

Brosjyren er laget, trykket, sendt ut og brukt opp - uten kommentarer fra Statens Vegvesen.
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Fantastisk, men må jo likevel si du fikk raskt svar, det var ihvertfall samme året.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Brev

Legg inn av rogg »

Ronny skrev:Lurte rett og slett på om jeg skulle sende ut brev til de parkeringsvesenet i de 5 største byene, og publisert resultatene her?!?

Så kan vi se hva den offisielle holdningen er, og om det spriker mye.

Da kan vi eventuellt vurdere svarene vi har fått etterpå, så poster jeg svarene på siden her...

God idè eller :?:

Hadde vært fint med noen innspill fra dere der ute... :wink:
Håy..
Hvordan går det med brevet Ronny...er det kommet noe svar fra parkeringsvesenet???

Hadde vært greit å få en liste over byer med gratis mc-parkering
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

La forresten merke til at det i kristiansand har kommet mc parkering med parkometer. Det var vel ikke plass til en hel bilplass der, så da var det bare å sette opp flere parkometer og male noen ekstra streker, og kalle det mc parkering. Det er ikke grenser for grådigheten til trafikksjefens etat :evil:
(disse plassene har sikkert stått her lenge, men jeg har ikke sett dem, eller villet se dem)

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Hadde kanskje vært en ide å markere parkeringsproblemene, som tidliger nevnt i denne tråden, på motorsykkelens dag?
Da bør vi være mange nok til å skape kaos i byen :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Parkering til besvær

Legg inn av AJ »

Gammel tråd, dette.
Men jeg tror kanskje det kan være god grunn til å plukke den fram igjen siden dette med "Parkering til besvær" virkelig blir kunstig besværlig for noen. I dette tilfellet parkeringsvakta fra Q-Park som må ha store problemer med et eller annet når betalingskvitteringen i dette tilfellet ikke er godt npok synlig:

http://www.dinepenger.no/regler/tones-6 ... t/22600449" onclick="window.open(this.href);return false;

Parkeringsklagenemnda synes også å være handlingslammet så det holder... :-)å

Heretter må jeg si jeg kommer til å være rimelig usikker på hvordan jeg skal plassere parkeringslappen i ruta for at "kvalifisert synlig... :-k

Er'e rart mange av oss lurer på disse park.vaktene noen ganger!?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Parkering til besvær

Legg inn av RuneMC »

Q-Park er vel verstingen som ikke gir MC noe gratis parkering i sine P-hus heller (i motsetning til Europark).
Unngår om mulig Q-Park når jeg kjører bil fordi jeg ikke vil sponse dem, men ikke alltid mulig...

Ellers er det verdt å være obs på at Parkeringsklagenemnda er ganske inhabil da den ikke er uavhengig, men drevet av P-selskapene selv. Som selskap er Parkeringsklagenemnda også "sulteforet" med lavt budsjett av P-selskapene og behandlingstiden er derfor = maks behandlingstid = 7 mnd.

Det største problemet er imidlertid at politikerne sitter på gjerdet og har gjort null og niks for å sette felles regler for private P-selskap.

P-selskapene hevder ellers at deres kontrollører ikke jobber på provisjon, men det teller lite all den tid kontrollørens jobb avhenger av et minste antall bøter per mnd. Mange grunneiere inngår såkalte "null-avtaler" med P-selskap, hvor grunneier ikke betaler noe for kontroll-tjenesten/automatene og får alle inntekter fra vanlig parkering, mens P-selskapet står for drift og får inntekten fra gebyrene. Dette gjør det svært attraktivt for mange grunneiere å tegne kontrakt med P-selskap. Tilsvarende sier det seg selv at P-selskapene da skrive ut mange gebyrer for å gå i pluss.
Sist redigert av RuneMC den 31 okt 2013, 18:58, redigert 1 gang totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Parkering til besvær

Legg inn av jongsanim »

Det der er helt vilt og stikk i strid med allmenn forståelse av rettferdighet

Svar