GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: GlobesLogg NÅ: Grus-/vinter-MC kjøpt! :)
Gratulerer med vintersykkel Det som umiddelbart slår meg, er at det er praktisk å kjøre om vinteren. Dersom lappen ryker i februar, vil du sannsynligvis være kjøreklar til sesongstart..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Lis
- Innlegg: 41
- Registrert: 04 des 2009, 23:26
- Motorsykkelen din: Ingen, har hatt XJ og FZ6S
- Sted: Ålesund
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Grus-/vinter-MC kjøpt! :)
Selv er jeg ikke så glad i verken vinter eller grus...
Uansett, gratulerer med ny sykkel! Du får sikkert masse moro på den!
Uansett, gratulerer med ny sykkel! Du får sikkert masse moro på den!
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Sted: Heimdal
Re: GlobesLogg NÅ: Grus-/vinter-MC kjøpt! :)
Gratulerer med enda en sykkel.
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: GlobesLogg NÅ: Grus-/vinter-MC kjøpt! :)
Grattis med ny-kjøpingen! Ikke sikkert du får samme problem, men Dominatorn min hadde litt problemer med å gå på tomgang og fusket når det nærmet seg 0 og kaldere, spesielt i rått vær. Laget en "forvarmer-patent", og dette hjalp betraktelig. I tillegg har jeg hatt i ca 0,5dl "Westfrost" pr 10 liter bensin. Her er et utdrag av en tråd jeg lagde på Bike.no noen år tilbake:
"Har nå fått montert første "prototyp" og kjørt noen mil, og lurer faktisk på om det funker ! Var +0.5 og snø, og sykkelen gikk knirkefritt! Men må få testet i litt kaldere vær for å være sikker.. Men har trua. Dette er patenten så langt, men får se om forbedringer trengs etterhvert: Brukte 25mm utv/21mm innv korrigert plastrør (el-rør). Fikk tredd det inni høyre innsugs-hull på luftfilterboks (under sete). Så gjennom ramma på et vis(trangt!), ned rett under batteri og framover. Kappet til et stålrør ca 10-12cm (20mm utv.). Skråskjærte dette ganske mye i ene enden, for bedre kontakt med eksosrør. Stålrør gikk akkurat inni korr.rør, men tapet med lerret-tape for sikkerhets skyld. Klarte å legge plastrør slik at det ikke er i kontakt med eksos. Mettalrør ble festet inn mot eksos med patentbånd rundt begge eksosrør. Brukte skrue til høyre batterifeste. Slik ble enden av stålrøret i kontakt med nedre eksos, og siden av røret i kontakt med øvre eksos. Blei litt mye press på sidedeksel fra korr.rør, så foret ut festeskrue med skive(ca 2mm). Det eneste som nå synes er litt av metallrør. Blir spennende å se om det funker i fortsettelsen !!" (sitat slutt)
Med denne patenten så blir noe av luft-tilførselen oppvarmet av eksos-røret, og dette hjalp faktisk. :-) Har lagt til 2 bilder av patenten i albumet mitt. Et annet tips: styrmuffer. Jeg kjøpte biltema sine, og syns de funket greit. Skrudde av håndtak-beskyttere, og satte på muffer i stedet på vinteren. I tillegg monterte jeg biltemas varmehåntak, og med denne kombinasjonen kan det kjøres med sommerhandsker forholdsvis langt ned på -grade-skalaen. :-)
"Har nå fått montert første "prototyp" og kjørt noen mil, og lurer faktisk på om det funker ! Var +0.5 og snø, og sykkelen gikk knirkefritt! Men må få testet i litt kaldere vær for å være sikker.. Men har trua. Dette er patenten så langt, men får se om forbedringer trengs etterhvert: Brukte 25mm utv/21mm innv korrigert plastrør (el-rør). Fikk tredd det inni høyre innsugs-hull på luftfilterboks (under sete). Så gjennom ramma på et vis(trangt!), ned rett under batteri og framover. Kappet til et stålrør ca 10-12cm (20mm utv.). Skråskjærte dette ganske mye i ene enden, for bedre kontakt med eksosrør. Stålrør gikk akkurat inni korr.rør, men tapet med lerret-tape for sikkerhets skyld. Klarte å legge plastrør slik at det ikke er i kontakt med eksos. Mettalrør ble festet inn mot eksos med patentbånd rundt begge eksosrør. Brukte skrue til høyre batterifeste. Slik ble enden av stålrøret i kontakt med nedre eksos, og siden av røret i kontakt med øvre eksos. Blei litt mye press på sidedeksel fra korr.rør, så foret ut festeskrue med skive(ca 2mm). Det eneste som nå synes er litt av metallrør. Blir spennende å se om det funker i fortsettelsen !!" (sitat slutt)
Med denne patenten så blir noe av luft-tilførselen oppvarmet av eksos-røret, og dette hjalp faktisk. :-) Har lagt til 2 bilder av patenten i albumet mitt. Et annet tips: styrmuffer. Jeg kjøpte biltema sine, og syns de funket greit. Skrudde av håndtak-beskyttere, og satte på muffer i stedet på vinteren. I tillegg monterte jeg biltemas varmehåntak, og med denne kombinasjonen kan det kjøres med sommerhandsker forholdsvis langt ned på -grade-skalaen. :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
Ja, ja.....det er ikke alltid lett..når selger får "tenkt seg om"..og ikke har til hensikt å holde avtaler og/eller "sliter" med egen salgsprosess.
Salget ble ikke noe av, han ringte meg i helga. Først var det noe om en sønn som ønsket å overta sykkelen. Javel, sa jeg, du får avklare med ham da. Så, i dag, var det ikke sønnen, men en nabo som hadde sett på den tidligere, som nå bød en tusenlapp over det jeg hadde avtalt med ham, men han kunne ikke betale MC'n før i neste mnd.
Var jeg interessert i å øke med en tusing, for å få den nå?. Nei, sa jeg det er jeg nok ikke. Avtalt pris står, du får oppgjøret i dag, og jeg henter sykkelen (på henger) når det passer deg, var svaret mitt.
Han skulle tenke på det, det gjorde han ved å ta kontakt for å fortelle at en kompis av en kompis var villig til å betale 2 lapper ekstra, med oppgjør til uka. Spørsmålet var da, er jeg fortsatt interessert?
Svaret ble kort nei. En slik prosess gidder jeg ikke, vi snakker om "småpenger", men, prinsippene i en kjøps- og salgsprosess er like viktige...for meg. SÅ, jakta er fortsatt i gang :-)
"Man skal ikke skyte bjørnen før reven er skutt"...eller hvordan det lød
Salget ble ikke noe av, han ringte meg i helga. Først var det noe om en sønn som ønsket å overta sykkelen. Javel, sa jeg, du får avklare med ham da. Så, i dag, var det ikke sønnen, men en nabo som hadde sett på den tidligere, som nå bød en tusenlapp over det jeg hadde avtalt med ham, men han kunne ikke betale MC'n før i neste mnd.
Var jeg interessert i å øke med en tusing, for å få den nå?. Nei, sa jeg det er jeg nok ikke. Avtalt pris står, du får oppgjøret i dag, og jeg henter sykkelen (på henger) når det passer deg, var svaret mitt.
Han skulle tenke på det, det gjorde han ved å ta kontakt for å fortelle at en kompis av en kompis var villig til å betale 2 lapper ekstra, med oppgjør til uka. Spørsmålet var da, er jeg fortsatt interessert?
Svaret ble kort nei. En slik prosess gidder jeg ikke, vi snakker om "småpenger", men, prinsippene i en kjøps- og salgsprosess er like viktige...for meg. SÅ, jakta er fortsatt i gang :-)
"Man skal ikke skyte bjørnen før reven er skutt"...eller hvordan det lød
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
- gøy med sånne seriøse selgere....
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
best å styre unna slike "luringer"
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
Ja, det ble en litt kjedelig sak. Ingen store beløp, ingen stor katastrofe, og kjente jeg ble nesten flau på selgers vegne.
Jeg liker salgsprosesser..når de er i gang, men når den er ferdig og begge parter sier "ok da har vi en avtale", ja da "lukker" jeg meg, og er klar få ferdigstilt oppgjør og eierskifte. Kjente at jeg ikke var klar til åpne for en ny runde, når han kome med en del nye elementer inn i noe som vi hadde "avsluttet"!
Jeg liker salgsprosesser..når de er i gang, men når den er ferdig og begge parter sier "ok da har vi en avtale", ja da "lukker" jeg meg, og er klar få ferdigstilt oppgjør og eierskifte. Kjente at jeg ikke var klar til åpne for en ny runde, når han kome med en del nye elementer inn i noe som vi hadde "avsluttet"!
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
Skulle vel ikke si hva jeg mener om sånne folk, men; har du gjort en deal så får du pinadø holde den. Ellers kan dem reise en viss plass!
Bra du ikke dansa etter pipa hans.
Bra du ikke dansa etter pipa hans.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
Frustrerende...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: MC-kjøp "skar seg"..jakter fortatt!
BEstilte meg ny kjørejakke for et par uker siden, denne er custom made :-)
Fikk i dag bilder av den., ferdig laget. Sendes fra unaiten i dag
Posør? joda...ok da....men jeg LIKTE fargekomboen jeg kunne velge..og den er ikke alt for RR :)
Sydd i Pakistan
Den leveres med beskyttelser der det skal være, glidelås, og med luftemuligheter.
Fikk i dag bilder av den., ferdig laget. Sendes fra unaiten i dag
Posør? joda...ok da....men jeg LIKTE fargekomboen jeg kunne velge..og den er ikke alt for RR :)
Sydd i Pakistan
Den leveres med beskyttelser der det skal være, glidelås, og med luftemuligheter.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Custom Made POSØR-MCjakke på vei :)
Fantastisk!
Blir stas så det holder med en slik
Blir stas så det holder med en slik
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: GlobesLogg NÅ: Custom Made POSØR-MCjakke på vei :)
Posør?
Ikke lite heller gitt
Men, den så VELDIG fin ut....
Tror jeg står over grønn jeg da.....om jeg skulle finne på å bestille fra samme plass...
Men, en fin kombo for deg, både som eier av grønn Kawa og som Moderator her inne...
Moro Globe
Ikke lite heller gitt
Men, den så VELDIG fin ut....
Tror jeg står over grønn jeg da.....om jeg skulle finne på å bestille fra samme plass...
Men, en fin kombo for deg, både som eier av grønn Kawa og som Moderator her inne...
Moro Globe
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: GlobesLogg NÅ: Custom Made POSØR-MCjakke på vei :)
Kommer tilbake med mer info om hvor den er kjøpt, pris og liknende når jeg har mottatt jakka, samt fått sjekket kvaliteten på den.
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: GlobesLogg NÅ: Custom Made POSØR-MCjakke på vei :)
HmmmmmGlobe skrev:Kommer tilbake med mer info om hvor den er kjøpt, pris og liknende når jeg har mottatt jakka, samt fått sjekket kvaliteten på den.
Spennende...
Kanskje noe i rødt og svart og med SheDevil hadde vært noe?
Gleder meg til å høre mer om kvalitet og pris....
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil