Fått lappen - trenger sykkel!

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av lasse_hansen »

Snikkeren skrev:Det med at nybegynnere ikke bør gå for mer enn 600 kubikk er jeg ikke helt enig i. En nybegynner kan fint begynne på en 1300 Hayabusa så lenge han/hun har nok selvkontroll.

En TDM 850, eller 900, er ikke en sykkel med hundreogørten hester. Den har kun henholdsvis 78 og 85 hester.

Lasse Hansen gikk forøvrig for en TDM 900 som sin første sykkel.
Det stemmer, tdm 900 var første sykkelen min. Var stor fornøyd med den, var utrolig gla for at jeg hørte på folket her inne å kjøpte tdm. Går mer enn bra nok, god sittestilling, solid og stabil sykkel. Kan slenge meg på den bølgen her jeg også. Å anbefale tdm, prøv å få prøvekjørt en tdm, da ble ihvertfall jeg helt kjøpt :-) Hmm, eller var det solgt man pleier å si:-\

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Jarle »

RuneMC skrev:Hva med noe sånt? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=36062995 bør være lettmanøvrert i byen og passer for høye personer.
Ingen MC'er vil ha problem med 110 km/t - men du føler mer av fartsvinden selvfølgelig på de uten kåpe - ikke alltid så dumt det heller siden det er nærmere en opplevelse mange liker og lappen sitter litt tryggere (naturlig fartsbegrensning).

Men... jeg mener jo man bør ha et budsjett nærmere 60K så finner man straks mange velholdte MC'er fra 2000-tallet - helst med ABS hvis sikkerhet vektlegges og helst med varmeholker (men det siste kan jo evt ettermonteres).
***************
Denne finner du ikke i Stavanger lenger for den står hjemme i garasjen min hehe
Men støtter anbefalingen om en slik sykkel når man er høy og skal ferdes i tett trafikk.
Velkommen til forumet.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Coach »

Hallo

Støtter alle forslag om TDM. Jeg er 194 og har passert 3 siffret på vekta. Kjørte en BMW 650gs på skolen. Fikk vondt i ræva og lår etter 2 timer kjøring. Ingen problemer med dette på TDM'en. Men det er meg da.

Noen her inne sa at skulle du knekke motoren måtte den sprenges. Så jeg tok rådene og handlet TDM som første sykkel. Har aldri angret.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Hjernen »

Dette her er en side som sikkert kan hjelpe deg like mye som den hjalp meg:

http://cycle-ergo.com/

Da ser du åssen sittestilling du får på de sykklene du finner på nettet, det
er en veldig god pekepinn.

BTW: Velkommen hit på Mc-Siden.no!!
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av AJ »

Tror ikke jeg har fått ønsket deg velkommen hit til MCsiden.no, Steel... :-k
Aldri for seint, er det noe som heter. Derfor; velkommen som medlem på det som antakelig er Norges mest aktive forum for aktive MC-folk :thumleft
Og du selv er jo i ferd med å bli aktiv idet jakten på den rette sykker'n for deg er i gang.
Bandit 600 er det flere her inne som har eid og jeg har i hvert fall aldri hørt noen av disse eierene si noe negativt om denne. Heller ikke Mompen, så vidt jeg husker. Og han er enten rett under eller rett over 2 meter høy... :P :p
Dermed kan det være all grunn til å sjekke disse nærmere.

Lykke til med sykkeljakten!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av TBI81 »

Husk at det er viktig å prøve mange forskjellige sykler før du kjøper sånn at du finner den som er rett for deg ;-)

Kvinnfolket har forresten en ER6f til salgs (linket i signaturen), og jeg har muuligens en liten SV til salgs (info i signatur). Uansett lykke til med lapp og nysykkel :-)

Steel
Innlegg: 8
Registrert: 10 aug 2012, 04:11
Motorsykkelen din: Har ikke ennå!

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Steel »

Takk skal dere ha AJ og TBI81! Jeg tenker jeg får stikke og prøve noen sykler, så satser jeg på at det ordner seg til slutt! Jeg er som sagt imponert over både hvor aktivt og vennlig forum dette er!

Den var forøvrig veldig fin den sykkelen som dama di har til salgs TBI81, men desverre way out of min prisklasse, heh.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av TBI81 »

Takker for det og lykke til! Kawaen fikk 10k i avslag i går. Høstpris ;-)

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Delta8v »

Heisann!

Gratulerer med lappen :thumleft
Jeg tenkte jeg skulle være såpass "frekk" å reklamere for min egen sykkel som er for salg, ettersom jeg ikke får brukt den noe særlig videre denne sessongen :redface
Ser du har kikket på Bandit, og denne er ikke så ulik :)
http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=17&t=4735
Jeg er 191cm og denne passer i allefall for meg :)
Holder til i Oslo, så hvis det kan være interesangt så bare ta kontakt :)

E.R

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av MaxTron »

Har sakt det flere ganger før, og sier det igjen:
Det er 3 ting som er viktig vist en skal bli fornøyd med ett sykkelkjøp: Prøvekjør, PRØVEKJØR og PRØVEKJØR!!

Dette er spesielt viktig vist du er kortere eller lengre enn gjennomsnittet.

Aller helt en par-timers-tur, men det er vel de ferreste selgere som er villige til det...

Ett tips er også å spørre om det er noen forumister som bor i nærheten av deg som har maken sykkel til den du tenker å kjøpe, da kan du kanskje få prøvekjørt uten å reise lange bomturer.

Og velkommen hit skal du være ja!! :vs
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Steel
Innlegg: 8
Registrert: 10 aug 2012, 04:11
Motorsykkelen din: Har ikke ennå!

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Steel »

Takk skal dere ha! Å prøvekjøre, prøvekjøre og prøvekjøre er nok et godt tips som jeg kommer til å benytte meg av. :)

Delta8v, veldig kul den sykkelen der. Den ser badass ut som bare juling, men prisen er omtrent 10 000 over budsjettet mitt, så jeg regner med at det blir litt vel under det du har i tankene. Men takk for linken - det var absolutt et godt forslag, og en sykkel jeg kunne tenkt meg!

CB1300
Innlegg: 8
Registrert: 25 feb 2011, 10:07
Motorsykkelen din: BMW F650GS HIGHLAND 950V2 BUELL CYCLONE
Sted: Strømmen

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av CB1300 »

MaxTron skrev:Har sakt det flere ganger før, og sier det igjen:
Det er 3 ting som er viktig vist en skal bli fornøyd med ett sykkelkjøp: Prøvekjør, PRØVEKJØR og PRØVEKJØR!!
Du har så rett, så rett.
Etter 40 år med mc var jeg iferd med å gå lei. Jeg trodde det var kjøringa jeg var lei, men det viste
seg at jeg kjørte feil sykkel. CB1300`n var for stor og tung. Jeg regga opp en 2004 F650GS som jeg
hadde med "på lasset" i en container fra Japan.
Etter 15 minutter på BMW`n var kjøregleden tilbake, og det har blitt mange mil i sommer.
I don`t need Google. My wife knows everything!

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Delta8v »

Steel skrev:Takk skal dere ha! Å prøvekjøre, prøvekjøre og prøvekjøre er nok et godt tips som jeg kommer til å benytte meg av. :)

Delta8v, veldig kul den sykkelen der. Den ser badass ut som bare juling, men prisen er omtrent 10 000 over budsjettet mitt, så jeg regner med at det blir litt vel under det du har i tankene. Men takk for linken - det var absolutt et godt forslag, og en sykkel jeg kunne tenkt meg!
Heisann :-)
Jeg er jo åpen for bud også ;-)
Kan jo sende PM hvis du vil komme å kikke og kanskje prøve :roll

ingar
Innlegg: 12
Registrert: 13 aug 2012, 14:31
Motorsykkelen din: 1996 Yamaha XV750 Virago

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av ingar »

Hei,

Jeg tenker jeg skal kidnappe denne tråden fremfor å starte enda en "trenger råd for sykkel".

Jeg ser det anbefales TDM her, og det er en type sykkel jeg synes ser interessant ut. Er det noen som har erfaringer med liknende sykler? Gjerne sammenligninger.

Jeg tenker da på Transalp, Freewind, F650 - og helt sikert andre sykler med noenlunde samme stil.

Forøvrig tror jeg at jeg bør utvide søkekriteriene mine. Det jeg trenger er en sykkel til bykjøring som det også går an å dra på en og annen tur (en dag eller to) med. Budsjettet er desverre trangt så jeg vil helst under 30-35K.

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: Fått lappen - trenger sykkel!

Legg inn av Coach »

Jeg kjørte opp på en BMW 650GS fin sykkel og grei og håntere i bytrafikk. Mitt valg ble TDM. Litt mer sykkel etter min smak. Masse efekt hvis du vil og god sal. Mye bedre en 650 GS for meg.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Svar