Hei! Noen som kan hjelpe?
Min XT350 starter veldig lett og går helt greit men problem med tomgangen.
Den går kunn en liten stun så bare dør den men det hender også at den ruser seg opp.
Virker også som den går trekt ned på turtal når jeg ruser den.
Finner ikke noen justeringsskruer på forgasseren utenom de som går på hjulet der gassviren kommer inn på forgaseren.
Tomgangsproblemer XT350 1987
Re: Tomgangsproblemer XT350 1987
På min Yamaha sitter blandingsjustering for tomgang midt oppå stussen som går inn mot innsuget, men tenk deg om to gangee før du rører denne.
Jeg tror heller dette dreier seg om at nivået i flottør kammeret stiger fordi nåleventilen ikke tetter helt. Resultatet blir fetere og fetere blanding til den stopper. Når du kjører normalt forbruker du såpass mye at nivået forblir normalt og sykkel går fint.
Ettersom sykkelen har automatisk kran, så renner den ikke over når den står stille.
Ta ut forgasser og skru av flottør kammeret. Løsne flottør fra ventil-nåla og trekk nåla forsiktig ut. Sjekk tuppen som er gummibelagt for urenheter og sprekker. Ta ut ventil setet og sjekk for slitasje og rens sila på toppen.
Alternativt skifter du hele nålventilen inkl setet.
Sjekk et det er tett ved å fylle forgasseren med bensin via en slange som du taper opp slik at gassern står under trykk. nivået i denne slangen skal forbli konstant etter at fonivå i flottør kammer er nomalt og ventil har stengt. Fortsetter dette å synke, så må du ihvertfall bytte flottør ventilen.
Lykke til!
Jeg tror heller dette dreier seg om at nivået i flottør kammeret stiger fordi nåleventilen ikke tetter helt. Resultatet blir fetere og fetere blanding til den stopper. Når du kjører normalt forbruker du såpass mye at nivået forblir normalt og sykkel går fint.
Ettersom sykkelen har automatisk kran, så renner den ikke over når den står stille.
Ta ut forgasser og skru av flottør kammeret. Løsne flottør fra ventil-nåla og trekk nåla forsiktig ut. Sjekk tuppen som er gummibelagt for urenheter og sprekker. Ta ut ventil setet og sjekk for slitasje og rens sila på toppen.
Alternativt skifter du hele nålventilen inkl setet.
Sjekk et det er tett ved å fylle forgasseren med bensin via en slange som du taper opp slik at gassern står under trykk. nivået i denne slangen skal forbli konstant etter at fonivå i flottør kammer er nomalt og ventil har stengt. Fortsetter dette å synke, så må du ihvertfall bytte flottør ventilen.
Lykke til!