Busa blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Ojda@ Skal sikle litt på sykkelen din i Karlstad, også høre hva AJ kommer opp med etter prøvekjøring. Har ferie om ei uke, så da er det ikke umulig om at det blir å prøve den.
Jepp... litt dumt den var solgt ja. Passe avslag i pris også :evil .

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Busa blogg

Legg inn av ojda »

Bare sikle ivei du gutten :mk Om A.J sin værmelding slår til, blir sykkelen
vasket ren av regn på hjemturen :lol
Litt rart at den var solgt på Onsdag, da jeg snakket med Andre om den
kl15.00 på Onsdag da jeg var dernede, og han ikke nevnte noenting :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Ferie
Er nok den beste dagen i hele året dette. Når man reiser fra jobb og skal ha tre ukers ferie. Bare overlater all jobb og mas til dem som er igjen. Mail er programert. "Har ferie til uke 31".
Dette er Konge.
Nei... nå skal jeg ta meg av familie og mc :D , Kansje se litt på kartet å lure på hvordan jeg kommer meg til Karlstad i morgen. Blir nok en liten mc tur med veslejenta inne på skogen her også, og kansje en tur på fjorden etter en liten sørlandstur til uka. Mulighetene er mange, og jeg bare smiler på en dag som denne. 26 grader og lett overskyet.
God sommer alle sammen :vs

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

I dag fikk jeg storfint besøk. Lagde frokost da jeg hørte arrow potta til Arctic Tiger ute på gårdsplassen.
Han var på vei til Bergen, og tokk turen innom. Jeg ba ham på kaffe, men det var det vist tomt for :mk . Ble en kopp med te og en liten prat. Veldig koselig :thumleft

Arctic Tiger.jpg
God tur videre :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Etter vi hadde hatt storfint besøk i dag, gikk turen opp til Gjøvik. Parkerte fruen og ungene på CCmarten. Det var ikke så mange mcer å se i dag, i forhold til når vi var der 1 mai. Da var det helt fult fra Lyngna til Lillehammer :prf .

Hadde ringt opp til GMS på Gjøvik å spurt om dem hadde Exploreren som demo, det hadde dem og det var bare og komme. Veldig service vennlige de som jobber der :thumleft . Koselig prat med selger, som hadde erfaring med både grus og vinter kjøring.
GMS1.jpg
GMS2.jpg

Demo Tigeren var av fargen blå. Det stod også en blå og en sort inne i butikken. Dem hadde også noen lille brødere der som selger mente var mer egnet til grus og vinter kjøring. Med veltebøyler og div utstyr skal det vist la seg gjøre å legge den i bakken uten at det skal koste skjorta :yeyeye .

Da var det å skrive under på pappir og kopiere førerkortet, få på seg kjøredressen. Første mann tenker når en setter seg på en Tiger 1200 Explorer er at her sitter jeg så godt at to runder rundt jorda er ikke noe problem. Vrir om tenninga og den maler mykt å fint. Det er jo litt vanskelig å finne et tidspunkt her på østlandet i disse dager hvor det ikke regner, så turen gikk i litt lett regn så jeg gikk ikke for dem største nedlegga i svingene. Men lett svingt er den, liker svinger godt. Den mangler nok noe på nedlegsvinkelen sett i forhold til Busan, men så er jo ikke dette noe sportssykkel heller. Den hadde nok fått seg en tur på Våler bannen, for de greiene man har beina på viste tydelige tegn på hva som hadde smakt på asfalten :D .
Den hadde også den store vindskjermen, positivt overrasket over lite turbulens. Fikk nok det meste av lufttrykket rett i hjelmen som passet veldig bra i regnværet, da det blåste reint visiret for vann.
Merket heller ikke noe til rykk og napp ved påslag av gassen, og kardangen oppførte seg om jeg skulle ha kjørt en sykkel med kjede, + for det.
Effekt messig er sikker jeg noe bortskjemt når jeg har kjørt den sykkelen jeg har noen år nå. Så det jeg skriver etter dette må man jo ta med en klype salt :scratch .
Startet med å reise ut fra Hundalen mot Raufoss, der er det tofelt oppover. Ligger etter noen biler oppover der og vrir på rulla, flytter seg ganske bra opp til 6000 men derfra og opp er det ikke mye som hender, hvor er dere 135Hk. Men den skal ha veldig skryt på effekt og moment som går fra nesten null og opp til 6000, mellom 2000 og 4000 som man ligger på det meste av tiden er den genial.

Helt klart en fin sykkel som jeg kunne levd med. Den bare roper på tuuuuuurrr.......


Bilde av to av dem inne i butikken, blå og en svart.
GMS3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Busa blogg

Legg inn av Svein2 »

Fin sykkel det Busa Trond og antagelig lettkjørt og god på langkjøring, Tigergutta så ikke så fryktelig
slitne ut etter langkjøringa til Karlstad. Jeg kjente det godt i kroppen lørdagsmorgen jeg etter kjøreturen. :knegg
Uansett: Lykke til (Tiger)Trond.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Busa blogg

Legg inn av ojda »

Veldig bra du fikk prøvet en tilslutt Busa Trond, å reaksjonen din på testen var
som jeg hadde trodd ;-) Hva synes du om å rette opp kroppen når du kjører da :scratch
Hva nedlegg angår er det mye å gå på, det er en ganske høy sykkel.
Men noen kjører da kneskrap på denne også :yeyeye
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

Busa tur
Ferie tid = god tid. La meg godt til i god stolen i går å leste noen mc-blader fra i 2011. Kom over en som kjørte fra Oslo til Molde, tur retur. Fikk lyst til å gjøre det samme i dag selv. Hadde på vekkeklokken 05,00, gikk inn på YR.no for å se om været ble ok., men så ut som det var en god del regn i fjellet i dag. Sørlandet og innover i sverige så det mer lovende ut. Valget falt på sørlandet.
Reiste hjemme fra mot Hokksund, derfra snartur over til Kongsberg. Tokk av mot Geilo og Rukan og over skogen der, kjørte over der en gang i fjord også og da hadde Kawasaki et veterantreff inne på skogen der, god totaktsrøyk lå innover skogen :D . Fulgte vei 37 mot Rukan, da man kommer til Tinnsjø, og følger Tinnsjø hele veien er det noen fantastiske Busaveier. Måtte bare snu halveis og få på GoPro kamera, dette var Busavei ja :yeyeye . Hadde nok kjørt noe muntert en god stund da jeg så en fin båt og noen gamle togvogner, bremset ned for å ta bilde, i det jeg så onkel og onkeltante luske bak en busk der. Skulle det ikke vært for de gamle togvognene, kunne jeg nok ha beundret Tinnsjø til fots :-)å . Stoppet nede i Rukan for å fest Gopro til hjelmen, men skulle man ikke tro det, tomt for strøm. Ja ja, fin tur over fjellet der og ned til Tudal. Tenkte jeg skulle ha delt turen på You Tube med dere :mk . Kjørte mot Seljord, kom en liten regnskur nå og da, men ble ikke våt. Men det lukter godt av litt regnvåt asfalt :prf .
Kjørte litt nordover på 134, og tokk av og kjørte ned mot 41 Nisser, her snakker vi mc-veier, tror alle sykler trives her, samme med føreren. Var deler av den samme veien vi kjørte på Vårslippet noen av oss.
Kjørte og kjørte nedover 41 og bare koste meg, så plutselig et skilt som det stod 415 Tvedestrand på. :thumleft Av Busa veier så er dette helt rått, fikk tatt de siste milimeterne på "pysestripene" mine der :thumleft
Ble en liten stopp på Jernmuseumet like før jeg kom inn på E18, gammel industri er litt fasinerende å høre om :roll .
Transport etappe på E18 til Risør der det ble is, også høre på en som fortalte om en gammel krigsbåt som lå ved brygga der. Øster Riisør 3 fra ca 1800 tallet. Bare å Google båten. Men han som reprensenterte den der var flink og underholdene.
Sola skinte og det er ferie, da passer det vel med reker tenkte jeg. Svingte innom Kragerø og fant meg en passe restaurant, reker hadde dem ikke, med blåskjeld hadde dem. Satt ute og hadde oversikten over trafikken på fjorden der, kunne nesten ikke bedere ha det. Busan ventet utenfor, og det var nesten bare motorvei hjem igjen.
Busan elsker motorvei sier han :prop: . Er vist mange biler som ligger langt over 140km/t er det noen som sier :scratch .

Busa veier.jpg
Her er det fint for busan her :D


Rukan - Tudal.jpg
Toppen mellom Rukan og Tudal

Rukan - tudal 2.jpg
Jernmuseum1.jpg
Jernmuseum2.jpg
Båt 1.jpg
Båt 2.jpg
Helt KANON :thumleft

2012-07-16 16.33.13.jpg
Mc-mat.jpg
God mat må man ha. Legg merke til den Svenske 20 pakningen med røyk. Kun 19stk på en svenske 20pak


GoPro.jpg
Her kan der se det gamle klassiske lure seg bort bak en Kontainer trikset, når man har kjørt med GoPro Kamera :D :redface :yeyeye :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Busa blogg

Legg inn av TBI81 »

Ser ut som en fin tur! Heldig med at onkel og tante holdt seg bak buskene. Greiest det :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

TBI81 skrev:Ser ut som en fin tur! Heldig med at onkel og tante holdt seg bak buskene. Greiest det :thumleft
Jepp, kan ikke dem ha ferie som alle andre da :D . Kjørte nok inn over 750 km i dag, både jeg å Busan hadde nok klart noen til. Fantastisk moro :thumleft

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Busa blogg

Legg inn av dag-zzr »

:vs
Var dessverre forhindret fra å bli med på turen. :sorry Ser av bilder og beskrivelse at du hadde valgt en kjempefin rute. Har vel også behov for å redusere "pysestripa" mi med noen mm :-)å Ellers er siste rettstrekket ned mot Mæl på Tinnsjøveien en yndet plass for laser måling. :[-X Blir en del trafikanter uten lappen etter fartskontroller der i løpet av året. :yeyeye

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg

Legg inn av Busa Trond »

I dag var det tur til Gjøvik for dekkskift. Da bakhjulet er av, er det ikke vrient å se at busan hadde spist opp hjullageret. Mener og ha lest at den er glad i det ja. Dette var noe som dem ikke greide å skaffe i dag, så da ble det en godt prøvetur til med blåTigeren hjem på meg i dag, og retur i morgen.
Jo mer man kjører den, jo mer kan den friste. Den er ganske lat når sammenligninga blir mot busan, men etter vært syntes jeg den ble mer og mer underholdene :thumleft . Sitter meget bra og avslapende, og med lite bøy i knærne er dette en sykkel som jeg kunne reist tur/retur Jompa på en halv kopp kaffe :prf
L1.jpg
Kaffe stopp :mk
L2.jpg

Også hjemme, klar til å kjøres inn i Busastallen.
Hjemme.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Busa blogg

Legg inn av Knut Morten »

Busa Trond skrev:I dag var det tur til Gjøvik for dekkskift. Da bakhjulet er av, er det ikke vrient å se at busan hadde spist opp hjullageret. Mener og ha lest at den er glad i det ja. Dette var noe som dem ikke greide å skaffe i dag, så da ble det en godt prøvetur til med blåTigeren hjem på meg i dag, og retur i morgen.
Jo mer man kjører den, jo mer kan den friste. Den er ganske lat når sammenligninga blir mot busan, men etter vært syntes jeg den ble mer og mer underholdene :thumleft . Sitter meget bra og avslapende, og med lite bøy i knærne er dette en sykkel som jeg kunne reist tur/retur Jompa på en halv kopp kaffe :prf
=; Nå må snart dyrepasseren gjøre jobben sin, :scratch begynner å bli vel mange ville tigere løse her inne :D
L1.jpg
Kaffe stopp :mk
L2.jpg

Også hjemme, klar til å kjøres inn i Busastallen.
Hjemme.jpg
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Busa blogg. Busa går for downsizing

Legg inn av Busa Trond »

:yeyeye
I dag ble det muntlig kjøp på 1200 Explorer :gk . Dette er noe som jeg har tenkt masse på siden i vinter. Sikkert vært inne på alle sider som er på www, og en del samtaler med Ojda.
Satt nok litt langt inne å forlate kreftene busan har i overflod, men den kjøregleden som jeg fikk på Tiger veier opp for det nå. Tenkte som så, hvem sykkel ville jeg tatt i dag vis jeg hadde begge to i garasjen, da hadde det blit exploreren. Jeg har bare positivt å si om busan, og den skal jeg minnes med et stort smil, den er heldig den som får den etter meg.
Lever nok bare en gang dette livet her, så da var tiden inne for å klatre noen på listen over sykler jeg ønsker meg. Er snart på topp på den nå, men ZZR står igjen, men det blir mange mange år til ( kjansje forandrer den seg også ).
Fargen på den er ukjent, tar vist det jeg får nå i sommer/høst og kjører med det til vinteren, så skulle jeg få lakering med valgfri farge :yeyeye . Da ble det nesten Launchmodelen + orginale pjoltervesker.
Gleder meg masse nå, og får vel tro at den er klar og ferdig innkjørt til høst-turen :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38121
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Busa blogg

Legg inn av AJ »

Har vel 'ligget i kortene' en stund, dette... ;-)

Og det er all grunn til å gratulere! Så er det bare å håpe på kjapp levering og en fin ettersommer :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar