Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
NinjaBergen
Innlegg: 3
Registrert: 11 jul 2012, 22:56
Motorsykkelen din: kawasaki Zx636r 2006

Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av NinjaBergen »

Hei Dette virker som ett bra forum så tenkte jeg skulle se om det er noen som har noen gode tips.

Vasket sykkelen for 4 dager siden med hageslange ikke noe høytrykk og når jeg var ferdig så kjørte jeg den ca 10 meter lengre frem og lot den tørke.

Senere på kvelden skulle jeg ta meg en tur den startet greit men idet jeg begynte å kjøre så kjente jeg at den fusket og den kubbet like etter. Den var på reservetank så jeg trodde det var lite bensin tok da sjansen og trillet ned på stasjonen og fikk fullt den opp uten hell den ville ikke starte igjen.

Dagen etter demonterte jeg pluggene disse virket fin så jeg skiftet dem ikke. fikk så start etter uttalige forsøk men den fusket og kubbet igjen. Byttet da pluggene den startet og gikk fint i 10 min før den kubbet atter en gang :-k

Det lukter litt svidd inni tennplugghetten/coilen Men det er kanskje normalt? Hadde av den ene coilen og satt i en gammel plugg for å sjekke om det var gnist plastiken rundt coilen lå da inntil noe gods og jeg så at det gnistret litt på siden men det var også gnist i pluggen.

Både idag og igår har den startet og gått fint så jeg bestemte meg for å prøve den en tur. Har hatt tanken liggende på en stol ved siden av sykkel så jeg har sluppet å ta av slanger osv. Når jeg løftet opp tanken så jeg at det har rent en del bensin utav tanklokket muligens nøkkelhullet kan det være denne som ikke er tett og at det har rent vann inn når jeg spylte den? hadde nemlig rennende vann på sykkelen en god stund da jeg var redd for såperester og skjolder. Monterte så tanken og resten av sykkelen og var klar for en prøve tur den har jo tross alt virket helt fin både idag og igår så hadde litt forhåpninger men neida kom meg bare 100m opp i veien før den fusket og så kubbet. Og nå vil den ikke starte igjen og det begynner å bli seint så jeg tar kveld :-)å .
Dette er min første sykkel og har bare hatt den i 4 uker så jeg har ikke så veldig god peiling. Den er forresten bare gått 7000 km

Hver coil koster 1800kr så har ikke lyst til å bytte de hvis ikke det er noe gale med dem.
Takker for alle svar..

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av pelsen »

velkommen til forumet
Hvis du lurer på om det er vann i bensintanken er det vel bare å tømme innholdet over i kanner og se hva som ligger i bunn. Det skal lite vann til at ingenting virker.

NinjaBergen
Innlegg: 3
Registrert: 11 jul 2012, 22:56
Motorsykkelen din: kawasaki Zx636r 2006

Re: Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av NinjaBergen »

pelsen skrev:velkommen til forumet
Hvis du lurer på om det er vann i bensintanken er det vel bare å tømme innholdet over i kanner og se hva som ligger i bunn. Det skal lite vann til at ingenting virker.

Har nå skiftet bensin men det hjalp ikke. Noen andre som har ett forslag? :[-o<

Brukeravatar
KrankenWagen
Innlegg: 135
Registrert: 26 apr 2012, 12:21
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000R, Z1000J, ZX7R

Re: Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av KrankenWagen »

Var det vann i bensinen, eller sjekket du ikke?

Først må du finne ut av om det er et elektrisk problem, eller drivstoff problem.

Sjekk bensinfilteret.
Opp med alle pluggene og la den gå på starteren litt.
Skru pluggene tilbake (sjekk dem igjen at det er gnist) og prøv å start.

Hvis ikke det skjer noe nå, kan det være at det er kommet fuktighet i ledninger/brytere/koblinger. Støttebryter feks.
Da bør du sette sykkelen et varmt og tørt sted og begynne å se etter fuktighet på nevnte steder. Fuktighetsdrivende spray er bra greier.
Tror ikke du har svidd noe coiler.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av Kjellrf »

Du har ikke spylt vann inn i ram-airsystemet?. Skal vanligvis renne ut igjen, men hvis noe er tett, kan vannet samle seg der.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

NinjaBergen
Innlegg: 3
Registrert: 11 jul 2012, 22:56
Motorsykkelen din: kawasaki Zx636r 2006

Re: Kawasaki ZX636r 2006 Start Problemer /Fusker

Legg inn av NinjaBergen »

Luftfilterhuset virket helt tørt når jeg hadde det av for å skifte plugger. . Har kjørt med den idag og den fungerer greit men fusker på litt lavt turtall noen ganger og da blir det vanskelig å få opp turtallet.

Sjekket ikke om det var vann i kannene.

Takk for svar.

Svar