Nytt forum for 'mellomklasse' folket!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Nytt forum for 'mellomklasse' folket!
Fikk det plutselig for meg at det kanskje manglet et egnet sted for de som kjører mellomklassesykler og andre litt mer 'spesielle' MC-varianter her på Forumet.
Enig eller ikke? Det må du gjerne skrive noe om hvis du har meninger du mener seg fortjent å bli hørt
Brukerne av forumet må gjerne være med å definere nærmere hva Mellomklasse, småkubikk & totaktere... forumet skal innholde.
Så kan jo jeg endre på underteksten "Forum for de uten 'kubikksyke'... " etter hvert...
Enig eller ikke? Det må du gjerne skrive noe om hvis du har meninger du mener seg fortjent å bli hørt
Brukerne av forumet må gjerne være med å definere nærmere hva Mellomklasse, småkubikk & totaktere... forumet skal innholde.
Så kan jo jeg endre på underteksten "Forum for de uten 'kubikksyke'... " etter hvert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Her vil jeg nok føle meg hjemme AJ ! Og nesten alene tenker jeg selv om det er flere her på forumet med SMK .
Småkubikk definer jeg vel fra 125 og opptil 450 kubikk ihvertfall. Og siden jeg liker å være inkonsekvent så kan de gjerne ha mere enn 34 hk og mere enn 1 sylinder. Jeg definerer de fremdeles som SMK.
Småkubikk definer jeg vel fra 125 og opptil 450 kubikk ihvertfall. Og siden jeg liker å være inkonsekvent så kan de gjerne ha mere enn 34 hk og mere enn 1 sylinder. Jeg definerer de fremdeles som SMK.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Vi får da håpe at flere også stikker innom denne kroken av ForumetPollti skrev:Her vil jeg nok føle meg hjemme AJ ! Og nesten alene tenker jeg selv om det er flere her på forumet med SMK .
Småkubikk definer jeg vel fra 125 og opptil 450 kubikk ihvertfall. Og siden jeg liker å være inkonsekvent så kan de gjerne ha mere enn 34 hk og mere enn 1 sylinder. Jeg definerer de fremdeles som SMK.
Er jo mange interessante tohjulskjøyregreier i småkubikkategorien, se bare på nye Kawasaki Ninja 250 for eksempel
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Jeg tror det kommer mere interesant fremover. Småkubikk har vært oversett i mange år og "vi" som syntes smått er godt har vært ansett som noen ånkli raringer. Nå har verdensøkonomien mere eller mindre gått rett i dossen og det aner meg at det vil `tvinge`frem flere lavkubikk sykkeler. Forresten så er jeg nå ikke fremmed for å kjøpe 3 hjuling nå. Ikke sykkel og ikke bil. Men sikkert moro for det. Jeg vil prøvekjøre ihvertfall. Er en sær så er en sær. Sånn er det med den saken.
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Grattis med nytt forum..! :=D>
Dette blir spennende...!
Dette blir spennende...!
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Pollti skrev:Nå ligger jeg i forhandlinger om en lettere brukt Spyker CanAm. Gir meg ikke før selgeren bryter sammen i krampegråt Men Cagge selger jeg aldri !
Ingen småkubikker denne CanAm'en, vel... :-s
Men en artig kjøyregreie ser det ut til å være uansett...
Møtte to slike som kjørte i følge i Hønefoss sist høst.
Ikke like fleksibel i trafikken som en ordinær MC, men de som kjøper slike er vel ikke ute etter akkurat den fordel, vil jeg tro...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Kanskje det kommer en 450 etter hvert? Hvem vet...Pollti skrev:Enig i at motoren er for stor. Men såvidt jeg har forstått leveres de bare med 1000 ccm Rotax motor. En med 450 motor hadde vært passe.
Enten blir disse trehjulingene en suksess eller så forsvinner de i det stille etter noen få år...
Blir det suksess vil det helt sikkert komme modeller med mindre motorer og til ulike formål.
Kanskje det dukker opp trehjulsmotarder og ditto crossere...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Her er en italiener som er både 3-hjuling OG SMK!!!
http://www.gilera.no/index.php?id=13728
DET måtte da være midt i blinken for Pollti?
Og egentlig meg når jeg tenker meg om...
http://www.gilera.no/index.php?id=13728
DET måtte da være midt i blinken for Pollti?
Og egentlig meg når jeg tenker meg om...
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")