Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Northman »

mekkern skrev:Hvis du gir meg diametre på røra og lengde/diameter/fasong du kan/vil ha på demperen så kan jeg prøve å skissere en for deg.beste er å ha demper uten vatt og dritt som forsvinner.
men gir dog ingen garanti på db da jeg ikke har stor erfaring på 2cyl med det slagvolumet.

jo flere cyl jo enklere.
Hummm... Mekkern, er du sånn altmuligmann? Skulle gjerne hatt en slik eksos:
Bilde
men med akseptabelt lydnivå :) Synes de korte der er fine, men bråker alt for mye, og med bråk som kommer jo fort VV og skal sjekke. Eksosen jeg har på nå er også uten e-merke, men har "akseptabelt" nivå, litt etter humøret på de man møter tror jeg :)
It is better to exist unknown to the law.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av mekkern »

De "stubby" greiene som bare er et rør etter cat bråker bra ja..

lage noe så lite som demper brukbart er ikke mulig uten massivt effekttap/varmgang.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Northman »

mekkern skrev:De "stubby" greiene som bare er et rør etter cat bråker bra ja..

lage noe så lite som demper brukbart er ikke mulig uten massivt effekttap/varmgang.
Er jo noen nyere sykler som bare har kort eksos ut der, men de har nok mer plass under motoren til demper :(

Får nok bare leve med eksosen jeg har, skal jo kunne kjøre og kose seg uten å bli stoppet hele tiden.
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

rerell skrev:Du måste lägga ut några bilder på hojen din så att man känner igen dig... vi kör ju i samma områden. :thumleft Eller kanske du har gjort det... har inte bläddrat igenom hela bloggen. :

EDIT: Glöm det, jag är visst blind.
Hehe... Øyne er det første man blir blind på! :lol

Bor du også i Vennesla? Jeg er klar for dekksparking, kaffe og kanskje en kjøretur! :prop:
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Pollti skrev:Kjører du uten forskjerm ?
Skal se om jeg finner mailadressen to GoFastGoLoud i Junaiten. Han produserer eksosanlegg og potter for diverese mopeder. Det går fram av firmanavnet at de akkurat ikke er av stilleste demperene en får kjøpt. Jeg har en sånn demper og HG har nedlagt forbud mot oppstart for jeg har trillet mopedn til postkasse stativet tidlig om morgen :knegg
Ja, jeg kjører uten fremskjerm.. Ikke fult så trendy når det er våt veibane nei... Nå er jeg som den generelle Harley rytter.. Kjører kun i finvær så, det er ikke det største savnet.. Ser bra ut uten skjerm... Men.. Det blir nok en skjerm på den etter hvert... Har planer om å prøve å lage en i glassfiber.. Bare sånn for å øve meg selv litt og se om jeg i det hele tatt får det til.. I mellomtiden kjører jeg uten! :thumleft

Angående GoFastGoLoud så er jeg ikke helt sikker på at det er akkurat Høytlytt jeg er på jakt etter. hehe. Det er mer en god nok lyd i det Vince&Hines 2-1 anlegget som er på sykkelen i dag.

Problemet er at vattinga på innmaten blir blåst bort i løpet av no time... Vi snakker om at helt ny vatt ble redusert med ca 50% på ca 500 km.. Var slik at jeg hørte forskjell på sykkelen hver gang jeg satte meg på og startet opp..

Jeg ser at V&H har en lyddempende enhet.. Men jeg tror den er for nyere versjoner av ProPipe 2-1 systemet, enn for mitt..

Denne heter Competition Baffle:
Bilde

og denne er vel for "street":
Bilde

Den siste der kan muligens være noe.. Men.. er som sagt veldig usikker på om den i det hele tatt passer på potta mi...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

mekkern skrev:Hvis du gir meg diametre på røra og lengde/diameter/fasong du kan/vil ha på demperen så kan jeg prøve å skissere en for deg.beste er å ha demper uten vatt og dritt som forsvinner.
men gir dog ingen garanti på db da jeg ikke har stor erfaring på 2cyl med det slagvolumet.

jo flere cyl jo enklere.
Veldig takknemmelig for hjelp! Dette er ikke helt min ekspertise.
Skjulle gjerne likt å vite hva som har blitt gjort med maskinen min også, men der er det ingen papirer.. Misstenker at toppene er portet siden den har så kraftig puls i forhold til andre maskiner jeg har sammenlignet med.. (Fks min forrige sykkel som hadde en 2 liters maskin.. langt mindre puls i eksosen der). Mulig det er noe høy komp stempler også.. Som sagt usikker på hva som er gjort med maskinen.

De røra som står på i dag er 1.5 tommes, men anlegget er "helt" hele veien opp til sylinderene, så her må man i så fall bøye til noe nytt.

Om jeg skulle hatt noe nytt ville jeg hatt 2 tommes hele veien frem til lyddemperen (eller forgreningsrøret).

Selve fasongen på potta kunne gjerne ha vert noe alla denne:
Bilde

Eller denne:
Bilde


Fant forøvrig et cut-away bilde av en Aprilia maskin/eksos som er "stubby" ser det ut til.
Bilde
Ser ganske så komplisert ut inni der.


mekkeren: Du trenger ikke å legge så alt for mye vekt i dette. Har du lyst, har du selvsagt lov :D og jeg er i så fall veldig takknemmelig!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Crinos skrev:
rerell skrev:Du måste lägga ut några bilder på hojen din så att man känner igen dig... vi kör ju i samma områden. :thumleft Eller kanske du har gjort det... har inte bläddrat igenom hela bloggen. :

EDIT: Glöm det, jag är visst blind.
Hehe... Øyne er det første man blir blind på! :lol

Bor du også i Vennesla? Jeg er klar for dekksparking, kaffe og kanskje en kjøretur! :prop:
Bor i Krs, men det är ju "rett runt hjørnet". :) Flera fina vägar kring Vennesla, kör en del runt det området. Om du ser detta gänget med hojar så är det bara att vinka extra mycket! :vs :D (Den svarta är min)

Bilde

Hade inte varit dumt att ses en dag, är ju bara fördelar med att känna fler folk med samma lidenskap i närområdet! :prf

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Pollti »

Støpe forskjerm gjør du selv Crino. Dekk til dekket med avispapir så støper du med glassfiberduk rett oppå. Når det er tørt så fjerner du "skjermen" og skjærer den til den størrelsen du vil ha. Skjermen du nå har i lanken kan enten brukes som form for å støpe en ny en men velger du å bruke den du har i lanken så er det noen timer med grunnarbeide så kan du lakke og montere den. Ånkli køståm :knegg Har støpt huggere på den måten men valgte å støpe på et gammelt dekk av samme dimensjon. Litt plundrete å støpe inn fester og sånn ved tilpassing men papp,malertape og gamle aviser og søpplesekker så unngår en å søle på ting en ønsker å beholde pent.
(Husk å begynne med å påføre slippvoks så slipper du tullet med å slipe vekk avispapir etterpå. Brent barn lukter ille vet du :knegg )

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

rerell skrev:Bor i Krs, men det är ju "rett runt hjørnet". :) Flera fina vägar kring Vennesla, kör en del runt det området. Om du ser detta gänget med hojar så är det bara att vinka extra mycket! :vs :D (Den svarta är min)

Bilde

Hade inte varit dumt att ses en dag, är ju bara fördelar med att känna fler folk med samma lidenskap i närområdet! :prf
Den var nyyyyydelig! Jeg er jo en "skap ducatist".. Dvs Hadde jeg ikke kjørt Harley, hadde jeg kjørt Ducati! :)
Og faktisk, da jeg handlet den sykkelen jeg har nå, vurderte jeg leeeeenge en Ducati Monster S4 i stedet...
Streetfighteren var øverst på lista, men den ble noe stiv i prisen for meg i forhold til hva jeg hadde muligheten til.

Er dere en gjeng som pleier å kjøre sammen?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Pollti skrev:Støpe forskjerm gjør du selv Crino. Dekk til dekket med avispapir så støper du med glassfiberduk rett oppå. Når det er tørt så fjerner du "skjermen" og skjærer den til den størrelsen du vil ha. Skjermen du nå har i lanken kan enten brukes som form for å støpe en ny en men velger du å bruke den du har i lanken så er det noen timer med grunnarbeide så kan du lakke og montere den. Ånkli køståm :knegg Har støpt huggere på den måten men valgte å støpe på et gammelt dekk av samme dimensjon. Litt plundrete å støpe inn fester og sånn ved tilpassing men papp,malertape og gamle aviser og søpplesekker så unngår en å søle på ting en ønsker å beholde pent.
(Husk å begynne med å påføre slippvoks så slipper du tullet med å slipe vekk avispapir etterpå. Brent barn lukter ille vet du :knegg )
Det er intensjonen å støpe en skjerm selv ja.. Har lest en del om dette, både for å støpe subkasse til bilen, men så endte jeg opp med å kjøpe ferdig produkt i stedet.. Eneste jeg har tenkt litt på, er om den må "armeres" spesielt der feste brakettene/armene går..
Lages den litt tykk i matrialet, kan toppen files flat før sparkling.. -> mindre sparkeljobb. :)

Hadde planer om å støpe rett på dekket ja.. Dvs, jeg tenker å bruke alufolie som jeg pakker inn felgen med. Så er ikke søl et problem.. Jeg vil uansett lakkere spilene.. En eller annen tidligere eier, har ment at det ikke var nødvendig med enten syrefast eller rustfrie spiler.. Nummeret før forhjulet kvalifiserer til rattbike. haha. (Jeg vil uansett ha sorte spiler og rød felgkant). Er ikke så stor fan av chrom, så jo mer jeg kan bli kvitt, jo bedre er det.. "Chrome won't get ya home" :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av rerell »

Crinos skrev: Den var nyyyyydelig! Jeg er jo en "skap ducatist".. Dvs Hadde jeg ikke kjørt Harley, hadde jeg kjørt Ducati! :)
Og faktisk, da jeg handlet den sykkelen jeg har nå, vurderte jeg leeeeenge en Ducati Monster S4 i stedet...
Streetfighteren var øverst på lista, men den ble noe stiv i prisen for meg i forhold til hva jeg hadde muligheten til.

Er dere en gjeng som pleier å kjøre sammen?
Tackar. :thumleft Hypern är fantastiskt kul/morsom att köra. :twisted
Är ganska insnöad på Ducati själv... sålde precis en 998S och hade en 748S för några år sen. Har en 916 banesykkel också. :redface :lol

S4 ja... synd du inte köpte den. ;-) En av kompisarna kör en S2R. Knallhoj.
S2R'en efter att vi gjorde en "tail chop" och monterade nytt anlegg förra året.
Bilde


Vi är några st som gärna kör tillsammans när det skulle passa. Inte nåt fast upplägg, ting tas i stort sett "på sparket". Hyggligt det.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Den Monsteren ble kjempe tøff med nytt eksos og "tail chopping".

Jeg er også en sånn "på sparket" person :thumleft
Nå har jeg en tyngre og mindre effekt sykkel enn dere, så om jeg blir kjørende sammen med dere. Klarer jeg neppe å holde et "aktivt kjøremønster" hehe.. Men jeg blir gjerne med en gang eller to..
Kan jo ta et banner bilde også en gang :prf
http://www.mcsiden.no/gallery/album.php?album_id=178" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av AJ »

Crinos skrev:Kan jo ta et banner bilde også en gang :prf
http://www.mcsiden.no/gallery/album.php?album_id=178" onclick="window.open(this.href);return false;
Det høres jo strålende ut :thumleft
rerell er jo faktisk registrert som medlem nr. 3 her på MCsiden.no :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

Forstår hvorfor jeg ikke finner så mange leverandører som selger Joker JX...
Bestilte jo bremsesylinder/hendel pluss throttlehus for en stund tilbake... Throttlehuset er kommet for lenge siden, mens selve bremsesylinderen har blitt forskjøvet hos leverandør hele tiden..
Først var det 1 april.. det var tydeligvis en aprilsnarr.. For så ble det tredje, så fjerde, så sjette (hos leverandør).
Det siste når er 16 april.... forbaska ergerlig...

Ellers fikk jeg tips i fra CBP om at om jeg fjerner eksoswrappinga og bytter tilbake til orginal forgasser, så vil lyden gå ned noen hakk i eksosen, og at jeg ikke er nøyt til å ha orginale potter, så lenge den ikke bråker mer enn hva vognkortet sier. (som er 95 eller 98 dB på 2.500 RPM).

Så.. Mulig de gamle heat-shieldene kommer frem igjen.. Dog med et lag sort lakk...
Har ikke så lyst til å bytte forgasser.. Får heller se om jeg kan strupe litt på innpusten på en annen måte :)
Kjører med denne forgasseren i dag. S&S Super E
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Agnus Dei - Eller rett og slett Crinos sine skriblerier.

Legg inn av Crinos »

I dag var jeg ute i garasjen og dro av heatwrappinga på eksosen... Pluss ga heatshieldene noen lag med grov sort lakk, som gav dem en fin og "rugged" effekt.. La over et strøk med klarlakk og ble litt i tvil om jeg bare skulle hatt dem uten.. Men får nå se..

Mens jeg venta på at lakken tørka så demonterte jeg lykta jeg enna ikke har fått montert på sykkelen, og fant ut av at den kunne jo lakkeres den også. Så etter en liten shoppingtur, som tilfeldigvis også inkluderte en tur innom Biltema, kom jeg hjem med mer primer og ny lakk. Så da fikk lyktene et strøk..
Selve husene ble sorte og ringen som holder lykteglasset på plass ble burgunderrøde... Så får enn nå se om det blir bra på sikt!

Bilder??.. Nope velly solly... Men skal nok ta et når de blir ferdige! :prf
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar