Har selv eid ( eier den fortsatt) en CBF 1000 fra den var ny i 06.
Når det gjelder sittestilling så finner jeg meg meget godt tilrette på denne.
Jeg er noe over 180cm, men har allikevel satt setet til laveste posisjon. Knevinkelen har jeg aldri forsket på men antar at den blir ganske spiss. Overkroppen vinkles moderat forover slik at rumpe / haleben blir mindre belastet.
Det er nok motorkarakterestikken som imponerer meg mest på denne mc`n.
Mitt råd til dere som ikke er kjent med sykkelen er å ikke legge for stor vekt på den relativt lave hk`n.
Dreiemomentskurven er utrolig nydelig.
Den drar som en symaskin på 6.gir fra under 40 km/t.
Jeg kom i skade for å kjøpe en helt ny TDM i 05. Det var et smertefult forhold som ødela hele 05-sessongen.
Den var håpløs å finne seg tilrette på. Hadde følelsen av å sitte i 2.etage når jeg kjørte.
Salens utforming var så feil at jeg knapt kunne stå oppreist etter 4-5 mil.
Motoren truet med å sprette ut av ramma hvis turtallet ramlet under 2000.
Jeg har alltid hatt, og har fortsatt et varmt forhold til Yamaha, bare så det er sagt.
Jeg vet at TDM`n har en stor menighet her på forumet, så dette blir vel værre enn å banne i kjærka?
Heldigvis så finnes det mc`er i alle varianter så det er mulig å finne sin personlige favoritt.
Lykke til i jakten til dere som leter etter drømmesykkelen.
Selv har jeg funnet min (men FJR 1300 er også ille fin da)
Jeg vet ihvertfall om en som sitter hjemme på Kongsberg og gliser nå
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
ojda skrev:Jeg vet ihvertfall om en som sitter hjemme på Kongsberg og gliser nå
Hehe
Tro hvem det kan være...?
Men det stemmer alt som er skrevet. 2000Touring som jeg kjører en del med har begynt å omtale CBF'en som uten gir... kun D (drive/automat). Dreiemomentet på denne sykkelen i kombinasjonen med giringen, vekt og hk er rett og slett kjempebra. Når andre girer så ligger jeg fortsatt i 6. Drar den fra tomgangsturtall til 200 på samme gir...
Hva er aksen fra 20kmt til 60kmt på 6.gir ??(treg?)
De fleste 4 sylinder motorene kan vel kjøres fra 1500 rpm.Men det er nesten ikke dreiemoment på så lavt turtall.
Du ville blitt overrasket Men det er klart at det er jo ikke slik man mener at girene skal brukes. Men det har skjedd at jeg har glemt å gire ned har prøvd bare for morro skyld og det er like overraskende og morro hver gang... Du får be om å prøve når vi en gang møtes igjen. På ZX6Ren så skjedde det absolutt ingenting dersom jeg kom for lavt i turtall, slik er det ikke med Jane
Mener at det som er lavt turtall på en maskin ikke er det samme på en annen,kommer liksom an på hva som er maks.
1/3 turtall på en maskin ,kan jo være 2500 rpm.
1/3 turtall på en annen kan jo være 5000 rpm.