Har skifta batteri på K100Rs'en, og nå blir jeg ikke kvitt det blinkende varsellyset som indikerer feil på ABS'en! En mulighet skal visstnok være å kople fra en batteripol, sette den på igjen, og deretter anvende fot- og handbrems. Da skal lyset slukke. Men man må jo demontere masse for å komme til batteripolene. Det MÅ da for svarte være en enklere måte å nullstille ABS-varsellyset på?? Noen som veit?
Det ER ikke feil på ABS'en. Den var heilt ok inntil batteribyttet, men nå får jeg altså ikke nulla det ford..... varsellyset! Jeg skal gullforgylle den som har en enkel prosedyre her!
mvh. Nordlendingen
BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Sted: Bodø
BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
:-)
Hei,
Sjekk denne lenken.
http://www.largiader.com/abs/absfault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har vel ABS 1 tenker jeg.
mvh
Biker-hl
Hei,
Sjekk denne lenken.
http://www.largiader.com/abs/absfault.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har vel ABS 1 tenker jeg.
mvh
Biker-hl
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Resetting ABS1
Locate the diagnostic connector on the right frame rail, under the seat. Remove it from the blanking plug.
Insert one end of 20 cm wire into the middle socket of this connector.
Ground the other end firmly to a metal bolt in the area (and keep grounded).
Hold the ABS button down as you turn the ignition on. You should see the lights flash together as normal.
Keep holding the ABS button down for about 8 seconds. The ABS light will stay on solid.
Release the ABS button.
Turn off ignition, remove wire.
If it ain't broke, I'll break it.
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Sted: Bodø
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Jo, jeg har lest den siden - men finner ingen "diagnostic plug". Jeg har mistanke om at det kan være en flat plugg med tre plugghull i, men den lå stukket på siden av ABS-enheten....???
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Sted: Bodø
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Tror jeg fant ut hvilken plugg det er snakk om - det er den flate 3-hullspluggen som jeg først trodde det var. Sjekk denne siden http://www.flyingbrick.de/D/abs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Da er det forhåpentligvis bare å finne en ledningsstump, og følge oppskriften for re-setting. Men det får være til i morra. Nå skal det etes bacalao her i huset!!
Da er det forhåpentligvis bare å finne en ledningsstump, og følge oppskriften for re-setting. Men det får være til i morra. Nå skal det etes bacalao her i huset!!
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Sted: Bodø
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Og der var alt i orden! Oppskrifta funka, den. Godt å vite at abs'en er intakt...selv om jeg visste det
Nå kan det kjøres! Hadde det ikke vært for at vi ( d.v.s. jeg ) p.t. er "barnevakt" for ei fresk irsksetterfrøken på 8 måneder, som krever sitt. Dermed blir det kun korte kveldsturer, etter at dyrene er behørig luftet.
Men snart blir det enten kystriksveien sørover til Brønnøysund og E6 nordover. Eller Vestfjordferga over til Lofoten, videre til Vesterålen og Andenes, ferga til Senja, som tas på langs. Deretter ferge til Sommarøy, inn til Tromsø og E6 sørover. Begge disse småsvippene, er nok godt over 100 mil, har ikke målt rutene nøyaktig enda...
Nå kan det kjøres! Hadde det ikke vært for at vi ( d.v.s. jeg ) p.t. er "barnevakt" for ei fresk irsksetterfrøken på 8 måneder, som krever sitt. Dermed blir det kun korte kveldsturer, etter at dyrene er behørig luftet.
Men snart blir det enten kystriksveien sørover til Brønnøysund og E6 nordover. Eller Vestfjordferga over til Lofoten, videre til Vesterålen og Andenes, ferga til Senja, som tas på langs. Deretter ferge til Sommarøy, inn til Tromsø og E6 sørover. Begge disse småsvippene, er nok godt over 100 mil, har ikke målt rutene nøyaktig enda...
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
:-)
Godt å høre at det fungerte!
God tur på K100'n. En sykkel som er god å kjøre langt med.
Mvh
Biker-hl
Godt å høre at det fungerte!
God tur på K100'n. En sykkel som er god å kjøre langt med.
Mvh
Biker-hl
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Det der e en runde æ har kjørt flere ganger, en meget trivelig tur har det vært alle gangeneNordlendingen skrev: ... Eller Vestfjordferga over til Lofoten, videre til Vesterålen og Andenes, ferga til Senja, som tas på langs. Deretter ferge til Sommarøy, inn til Tromsø og E6 sørover. Begge disse småsvippene, er nok godt over 100 mil, har ikke målt rutene nøyaktig enda...
- Nordlendingen
- Innlegg: 150
- Registrert: 05 nov 2009, 17:45
- Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
- Sted: Bodø
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Hvilken av rundene - sørover eller nordover?
Jeg har aldri kjørt Kystriksveien helt ut, bare stykkevis. Jeg er opprinnelig fra Lofoten, og har kjørt Lofoten & Vesterålen på kryss og tvers, men aldri Senja. E6 opp- og ned er stort sett ukentlig frekventert, enten på to- eller fire hjul. Desverre blir det mest pr. bil, fordi man kan snakke greit i mobiltelefonen ( hands-free, sjølsagt! ), notere ting i.f.m. jobben osv. Det er jo så steikanes viktig å være tilgjengelig, 100% heile tida....
Pr. mc kan man jo bestemme seg for å være nokså velsigna utilgjengelig, bare med seg sjøl inni hjelmen. Der kan man lyge og synge for og til seg sjøl, så mye man bare vil. Til og med jeg blir reine Bruce Springsteen'en inni hjelmen. Ulf Lundell's "Jag trivs best i øppna landskap" er en anna favoritt....
Og ja, K100Rs'en er en herlig langturs-mc, helt enig i det. Aller best i 110 ++ km/t, hvilket som kjent er ulovlig hastighet i Norge. Men rundt 110 km/t gjør vindpresset slik at man ikke får kroppsvekta på handflatene. De første turene i fjor var en lidelse, før handbakene ble "herda". Jeg kom nokså rett fra Honda GoldWing, og var ikke vant til sånn lett foroverlent kjørestilling, så knebøyen måtte også trenes en smule. Nå "sitter" Rs'en som støpt til skrotten!
Jeg har aldri kjørt Kystriksveien helt ut, bare stykkevis. Jeg er opprinnelig fra Lofoten, og har kjørt Lofoten & Vesterålen på kryss og tvers, men aldri Senja. E6 opp- og ned er stort sett ukentlig frekventert, enten på to- eller fire hjul. Desverre blir det mest pr. bil, fordi man kan snakke greit i mobiltelefonen ( hands-free, sjølsagt! ), notere ting i.f.m. jobben osv. Det er jo så steikanes viktig å være tilgjengelig, 100% heile tida....
Pr. mc kan man jo bestemme seg for å være nokså velsigna utilgjengelig, bare med seg sjøl inni hjelmen. Der kan man lyge og synge for og til seg sjøl, så mye man bare vil. Til og med jeg blir reine Bruce Springsteen'en inni hjelmen. Ulf Lundell's "Jag trivs best i øppna landskap" er en anna favoritt....
Og ja, K100Rs'en er en herlig langturs-mc, helt enig i det. Aller best i 110 ++ km/t, hvilket som kjent er ulovlig hastighet i Norge. Men rundt 110 km/t gjør vindpresset slik at man ikke får kroppsvekta på handflatene. De første turene i fjor var en lidelse, før handbakene ble "herda". Jeg kom nokså rett fra Honda GoldWing, og var ikke vant til sånn lett foroverlent kjørestilling, så knebøyen måtte også trenes en smule. Nå "sitter" Rs'en som støpt til skrotten!
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."
"ingen over, ingen ved siden.."
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: BMW K100Rs - nullstilling av ABS-lys.
Æ tenkte jo på Lofoten, Vesterålen, Andøya, Senja og Kvaløya. Æ har kjørt den ruta flere år på rad, enten på tur sørover eller nordover. Det har ikke vært målet med turen, men hvis turen skal bli fullkommen, så må æ nesten inkludere den runden også.
Kystriksveien har æ bare kjørt Bodø - Mo i Rana, ikke så værst der heller, men du e sikkert bedre kjent der enn mæ.
På Senja e det fint å telte i Ersfjord f.eks
Kystriksveien har æ bare kjørt Bodø - Mo i Rana, ikke så værst der heller, men du e sikkert bedre kjent der enn mæ.
På Senja e det fint å telte i Ersfjord f.eks
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.