Selv de dyreste har ikke nødvendigvis god lufting, så feks på flere forskjellige Rukka sett og de var veldig straight to the point med begrenset med lommer og lufting mens Klim hadde uendelige antall lommer og luftekanaler. Og begge merker er jo noe av det mest high end man finner.Bjerknez skrev: ↑04 jul 2022, 14:09Ja, man trenger ikke betale ut av nesa for å få noe som er vanntett. Det du nevner med luftingen understreker det andre jeg nevnte lenger opp med at dyrere klær ofte har bedre lufting etc. men at man finner kjøreklør til brøkdel av prisen som er 100% vanntett er sikkert. :)kaLARSnikov skrev: ↑04 jul 2022, 14:01 Skjøt gullfuglen for et par år siden da jeg kjøpte jakke og bukse på AGM av utgående sort, en Oxford Quebec jakke og Yoko Centro bukser. Har kjørt timesvis i pøsregn og var fortsatt like tørr på innsiden samtidig som at de fint kan brukes midt på sommeren her til lands. Til og med forrige torsdag da det nærmet seg 30 grader, dog var det nok en feil å ikke droppe jakka før jeg tok en snartur innom den lokale trafikkstasjonen. De kjørte ikke akkurat overveldene mengder aircondition i venteområdet...
Ganske fornøyd med disse plaggene, spesielt mtp. at de kostet under to lapper til sammen. Blir nok surt den dagen jeg blir nødt til å bytte de ut.
De kunne gjerne hatt litt mer luftemuligheter - det er kun ett luftinntak på hvert lår og to på jakka (litt under skuldrene) samt en utgående ventil på ryggen - men som nevnt så fungerer det helt fint med temperaturene vi har her til lands.
Om man skulle fartet sørover så hadde nok ventilasjonen blitt litt for dårlig.
Selv har jeg bestemt meg for et Rukka sett, tungt, med innerforing og veldig begrenset lufting men jeg vil egentlig ikke ha 100 forskjellige glidelåser på Gore Texen min. Glidelås er jo gjerne akkurat det som ryker først så Klim var ikke noe for meg.
Det er jo også Rukka som blir brukt av alle sensorene til vegvesenet og det meste av kjørelærere. Og hvis det er godt nok for dem som kjører hver eneste dag så bør det vel fungere for oss andre også.