Koffertene selges med rack for Yamaha Super Tenere xt1200z, men kan også brukes på andre mc så lenge det er Bumot rack montert. Link til Bumot https://shop.bumot.eu/en/catalog/cid/80.html
Kjøpte disse i mai 2019 fra Bumot i Bulgaria. Brukt på en sommertur til Kroatia, og selges nå da sykkel er solgt. Bumot er kjent for svært god kvalitet og har kommet godt ut i ulike tester. Bunn i koffertene er sveiset og ikke naglet/limt, de er helt vanntette. Følger også med praktisk verktøyboks som sitter fast i koffertrack. Samme nøkkel til kofferter og verktøyboks. Størrelse på koffertene er 45 l og 41 l for eksossiden. Bredden på settet montert på sykkel er 98 cm, noen cm smalere enn bredde på styret. Pris nytt for dette settet levert Norge med moms er kr. 12 500,-. Selges ubetydelig brukt for kr. 9000,-.
Jeg skal også ha Bumot kofferter til min nye BMW GSA, og får jeg ønsket pris for disse blir jeg å kjøpe et sett nye med fester tilpasset original BMW rack. Alternativt beholder jeg disse og kjøper et Bumot rack for BMW GSA.
Bumot sidekofferter selges ikke likevel!
Bumot sidekofferter selges ikke likevel!
Sist redigert av Ketil den 11 des 2019, 07:48, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38041
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bumot sidekofferter selges
Ser ut til å være solide saker, dette.Ketil skrev: ↑05 okt 2019, 09:25 Koffertene selges med rack for Yamaha Super Tenere xt1200z, men kan også brukes på andre mc så lenge det er Bumot rack montert. Link til Bumot https://shop.bumot.eu/en/catalog/cid/80.html
Kunne kanskje vært fristende om de hadde passet KTM'en. Men det gjør det altså ikke siden eksospotta er på 'feil' side i forhold til Super Ténéré'en...
Synes for øvrig at KTM-ekvipasjen er bred nok med originalveskene hvor oppgitt bredde er 96 cm. med disse.
Bumot oppgir bredden med 45 og 41 liters veskene til å være 107. Lett i meste laget, synes jeg... .
Med 43 liters Bumot toppboks blir lastekapasiteten 129 liter mot oppsettet jeg har i dag med 42 og 31 liters sidevesker og 52 liters Givi toppboks, en forskjell på kun 4 liter.
Og siden KTM har helt greie integrerte fester til veskene sitter det et stykke inne for meg i hvert fall å montere ekstra braketter. Men den låsbare verktøyboksen skulle jeg gjerne hatt .
Brødboksene som jeg har på KMT'en brukte jeg også på den forrige og fikk skikkelig låseproblemer med de første jeg hadde. Så det ble garantisak og fikk to nye med oppgraderte låser. Siden ha de vært problemfrie - og vanntette.
Men det er klart, disse veskene med tynne aluminiumsplater i kombo med plast er langt fra like solide som de fra Bumot.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Bumot sidekofferter selges
AJ skrev:Ser ut til å være solide saker, dette.Ketil skrev: ↑05 okt 2019, 09:25 Koffertene selges med rack for Yamaha Super Tenere xt1200z, men kan også brukes på andre mc så lenge det er Bumot rack montert. Link til Bumot https://shop.bumot.eu/en/catalog/cid/80.html
Kunne kanskje vært fristende om de hadde passet KTM'en. Men det gjør det altså ikke siden eksospotta er på 'feil' side i forhold til Super Ténéré'en...
Synes for øvrig at KTM-ekvipasjen er bred nok med originalveskene hvor oppgitt bredde er 96 cm. med disse.
Bumot oppgir bredden med 45 og 41 liters veskene til å være 107. Lett i meste laget, synes jeg... .
Med 43 liters Bumot toppboks blir lastekapasiteten 129 liter mot oppsettet jeg har i dag med 42 og 31 liters sidevesker og 52 liters Givi toppboks, en forskjell på kun 4 liter.
Og siden KTM har helt greie integrerte fester til veskene sitter det et stykke inne for meg i hvert fall å montere ekstra braketter. Men den låsbare verktøyboksen skulle jeg gjerne hatt .
Brødboksene som jeg har på KMT'en brukte jeg også på den forrige og fikk skikkelig låseproblemer med de første jeg hadde. Så det ble garantisak og fikk to nye med oppgraderte låser. Siden ha de vært problemfrie - og vanntette.
Men det er klart, disse veskene med tynne aluminiumsplater i kombo med plast er langt fra like solide som de fra Bumot.
Hei AJ!
Det fine med Bumot er at eksospotta ikke er på «feil» side på noen mc Koffertene er like både foran og bak, og innsving for eksos er like stor både på høyre og venstre side.
Så denne kan du bruke på KTM også. Får jeg ikke solgt disse, så blir jeg å kjøpe et nytt rack fra Bumot som passer til BMW GS lc, som også har eksos på høyre side som på KTM.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38041
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bumot sidekofferter selges
OK :) !Ketil skrev: ↑05 okt 2019, 12:49 Hei AJ!
Det fine med Bumot er at eksospotta ikke er på «feil» side på noen mc Koffertene er like både foran og bak, og innsving for eksos er like stor både på høyre og venstre side.
Så denne kan du bruke på KTM også. Får jeg ikke solgt disse, så blir jeg å kjøpe et nytt rack fra Bumot som passer til BMW GS lc, som også har eksos på høyre side som på KTM.
Det var jo lurt tenkt og konstruert av produsenten .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering