frankh skrev: ↑08 apr 2017, 20:28 Jeg ventet på det. Nok en uvitende uttalelse. Det er helt fantastisk hvor infantile og ignorante enkelte her later til å være. Med tanke på at hver fjerde alvorlige trafikkulykke er en MC-ulykke så er det kanskje ikke så rart, men likevel: Skuffende nivå, og det lover alt annet enn godt for MC-kjøringen på norske veier fremover.
Forøvrig fikk jeg vite på sykehuset etter min første ulykke i mine yngre år at grensen for når de sjekker for høyenergiskade er 50 km/t. Og jeg kan love den som insisterer på en slik drittungeholdning som dette at å kræsje i 50 km/t kan være alt annet enn begatellmessig. Med tanke på at sikkert 80% av de som kjører på denne måten til og fre jobb er ikledd jeans og joggesko så flesker det seg litt ekstra til. Men akkurat det er verst for idioten selv, selvsagt.
Ellers har det vel ikke vært noen som har snakket om 50 km/t her, selv om det også er nok til å volde alvorlig skade. I mitt eksempel var hastigheten kjapt 80 km/t, og det var ikke lane splitting men sikksakkjøring mellom bilene.
Nå syns jeg du blir veldig grinete veldig fort..Kanskje du skal droppe å komme med meninger i affekt å sinne? Velger å tro du er er mer fornuftig en dine uttalelser later til.
Kan for øvrig opplyse om at på 2 hjulinger med eller uten motor, er 30 km/t grensen for hva som regnes som høyenergiskade (Traume) på Norske akuttmottak.