Åhh for en nydelig sykkelhaakeik skrev:Det er vel på tide å introdusere meg nå, etter å ha lusket rundt her en stund
Jeg er en 30 år gammel gutt, fanget i en 51-årings kropp. Jeg har 2 små herlige jenter og ei veldig snill stor jente.
Er opprinnelig fra Lofoten, men har bodd sørpå siden 1986.
Tok MC-lappen for 17 år siden, investerte i en VFR og koste meg skikkelig. Etter et samlivsbrudd, havnet jeg i en bygård i indre Oslo uten parkeringsmuligheter i bakgård og å ha sykkelen stående på gaten var uaktuelt. Så den ble solgt.
For ikke så mange år siden rota jeg meg borti ei verpesyk dame i panikkalderen, jeg så ikke faresignalene før det var for seint Men, aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Salg av leiligheter i Oslo gjør at man har råd til hus utafor. Hus ble kjøpt og jeg satte som krav at jeg måtte ha en pendler sykkel. Det gikk igjennom
Siden jeg kjenner meg selv veldig godt, hadde jeg to ufravikelig krav. Det skulle være nakensykkel og ikke over 100 HK. Jeg så bare etter brukte og billige sykler, da jeg ikke var sikker på hvordan dette med jobbkjøring ville fungere. Jeg har alltid vært svak for Triumph, så etter å ha lest mye på nett og sett på gode tilbakemeldinger, ble det til at jeg kjøpte en 94’ Triumph Trident 750. Meget godt vedlikeholdt, en eier siden ny og en motor som regnes som bombesikker. Disse motorene er kjent for å gå mange 100’ kilometer med godt stell.
Første vårsesong med Triumph’en var våt. Det var ikke noe særlig å kjøre nakensykkel til jobb i regnvær, så det ene ufravikelige kravet ble jenket og jeg begynte å leke med tanken på å kjøpe en vindskjerm for å ta unna det værste. Mens jeg drev å lette etter en passende vindskjerm oppdaget jeg plutselig at førstegenerasjons (1991-1996) Hinckley Triumph’er (Trident, Sprint, Trophy og Daytona) deler samme ramme. Hey, en hel verden av modifiseringsmuligheter åpnet seg. Så litt på bilder av Sprint 900 og tenkte at den halvkåpa så bra. Rett på ebay og fant en i samme farge som sykkelen; British Racing Green. Fant også alle nødvendige deler for montering og det riktige tilbehøret. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med.
Nå ble regnværskjøring tålelig og jeg har trivdes meget godt med sykkelen. Jeg gjør alt av vedlikehold selv, og har byttet ut stort sett alt av slitedeler. I tillegg har jeg oppgradert bremsene fra 2 stempel til 4 stempel kalippere, ny monoshock bak og nye fjærer foran.
I fjor vinter røk jeg på en smell og kjøpte nye Delkevic slipons (må ha lyd, ikke plystring) og ny spesiallaget underkåpe. Nå er sykkelen akkurat slik som jeg vil ha den og den kommer til å bo i garasjen min til sin død. Jeg trenger ikke ny sykkel med masse fancy elektronikk og fet motor. Jeg vil heller ta vare på en kommende klassiker og så har den mye sjel.
Den har forøvrig selskap av en gammel Laverda, som i dag er nederst på rangstigen, men det får bli en annen historie.
Det var litt om meg og mye om Triumph’en.
Blir hyggelig å bli kjent med flere av dere etterhvert.
Kjøpte meg Triumph selv i sommer, en som trengte litt kjærleik, og er blitt helt frelst, er alle Triumpher like herlige, vett eg hva merke eg holder med! Har selv en Tiger 885i fra 99.
Litt nyere en ka eg liker men men.
Håper du koser deg på forumet, mye kjekk kunnskap her inne