@SverreOlsen
Min første sykkel var en GS 1100 G, 86 mod.
Jeg kan ikke huske om det var noen spesielle lyder fra den annet enn rasling fra ventilene og et skikkelig klunk når man la inn første gir.
De firecylindrede Kawasaki Z og Suzuki GSene fra sent 70 og det meste av 80-tallet har til forveksling like motorer, min GPz klunker på
tomgang, men blir stille med motoren i gir og sluring på clutchen.
Det KAN være primærdrevene som lager klunkelyder, særlig om tomgangen er litt ujevn.
Ellers har jeg aldri hørt om noen spesiell GS-lyd.
Husker Hondalyden, de firecylindrede rekkemotorene på CB 900,750 og 1100 hadde en egen hvining.
Suzuki og Kawasakimotorene hadde litt mer mekaniske lyder.
Uansett, på en så gammel sykkel må man regne med en god del reparasjoner. " i god bruksstand" er som oftest synonymt med oppbrukt
Jompas 80-tallshjørne
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompas 80-tallshjørne
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Jompas 80-tallshjørne
De gamle gs 1000 hadde iallefall mange ganger det som kalles kamaksel vandring.
Hadde det på min.den klonka tydelig på tomgang, varierte i forhold til hvordan sykkel helte.
Kuren var å bruke kjørner på lager skålene for å utvide dem.
If it ain't broke, I'll break it.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompas 80-tallshjørne
Sidelengs vandring?
Hvor satte man kjørnermerkene?
Hvor satte man kjørnermerkene?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Jompas 80-tallshjørne
Den var herlig og kjøre til "gi" bort pris, men klonkelyden kom og gikk når den var varm, men tror det va greit eg lot vær da, samt var litt stor og tung til bykjøringJompa skrev:@SverreOlsen
Min første sykkel var en GS 1100 G, 86 mod.
Jeg kan ikke huske om det var noen spesielle lyder fra den annet enn rasling fra ventilene og et skikkelig klunk når man la inn første gir.
De firecylindrede Kawasaki Z og Suzuki GSene fra sent 70 og det meste av 80-tallet har til forveksling like motorer, min GPz klunker på
tomgang, men blir stille med motoren i gir og sluring på clutchen.
Det KAN være primærdrevene som lager klunkelyder, særlig om tomgangen er litt ujevn.
Ellers har jeg aldri hørt om noen spesiell GS-lyd.
Husker Hondalyden, de firecylindrede rekkemotorene på CB 900,750 og 1100 hadde en egen hvining.
Suzuki og Kawasakimotorene hadde litt mer mekaniske lyder.
Uansett, på en så gammel sykkel må man regne med en god del reparasjoner. " i god bruksstand" er som oftest synonymt med oppbrukt
Re: Jompas 80-tallshjørne
Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:42, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompas 80-tallshjørne
En sånn hadde jeg, men blå.
I forhold til Gilera 50 Trial som var veldig populær var ERn rene luksusmopeden, med turteller, blinklys, sete med plass til to
som var komfortabelt sammenligna med "planken" på Gileraen, og fjæring som beveget seg mer enn tre -fire cm.
Gileraen var derimot mye mer solid og kunne trimmes til å gå i nærmere 100.
Det fantes også 11 hk trimsett til ERn, men det kosta flesk
I forhold til Gilera 50 Trial som var veldig populær var ERn rene luksusmopeden, med turteller, blinklys, sete med plass til to
som var komfortabelt sammenligna med "planken" på Gileraen, og fjæring som beveget seg mer enn tre -fire cm.
Gileraen var derimot mye mer solid og kunne trimmes til å gå i nærmere 100.
Det fantes også 11 hk trimsett til ERn, men det kosta flesk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.