Da var jeg tilbake fra en artig tur til Aragon. TYokk fly nedover.
Søndag kom jeg ned, leide en fiat 500 på flyplassen og etter et par timer var jeg på hotellet. Inn med kofferten og videre til banen. Hadde nettopp vært et stort arangemang der, så var litt trafikkkaos inn på depoet, satt like godt igjen leiebilen i nærheten av ingangen og gikk. Ble mobbet litt for den parkeringen, den så litt rar ut når alle de andre bilene var dratt, og min sto i gjen sån ca midt i veien.
Avlasting og oppstilling i depobox, litt skravling med deltagerene, og vips var det tid for og sette kursen tilbake til hotellet.
Litt småspent på hva morgendagen skulle bringe, så var bare og helle nedpå billige spanske halvlitre til en ble litt småsubben :-)
Neste morgen våkna jeg tidlig og var en smule gira ned med frokost og innom og fylle bensin på kanner.
Knallvær men kjølig på morgenen.
Hadde store planer om og ta det med ro noen runder, vilket var en god plan, endel svinger på Aragon som drar seg til litt mot slutten, samt at det er endel bakketopper og slikt som gjør at svingene kan komme litt brått på.
Satt noen rundetider som jeg brukte en del tid på og kjøre raskere i løpet av de første rundene, i stor grad pga sene inbremsinger i et par kurver som jeg tokk litt penere når jeg fant ut hvor brått de kom på.
Kjørte fram til lunsh uten noen problemer, men så plutslig daua syklen i en krapp venstresving. Startet opp med en gang- snodig tengte jeg og kjørte videre til neste venstre hvor den daua igjen.
Ut på siden og banemanskapet kom og plukket meg opp raskere en en legger inn snus.
Syklen tilbake på henger til depoet.
Er med mekaniker på disse turene, som raskt så at tippsensoren min var ute av stilling. Av med kåper og fikk stripsa og teipa den i bedre stilling.
Problemet løst tenkte jeg og var bli og fornøyd.
Gikk bedre neste runde, men fikk noen motorstopp og tilslutt ville den ikke gå når jeg satt den i gir.
Av med kåper tank og vekk med Powercomandern. Etter dette gikk den uten feilslagg resten av turen.
Nesten så en kan lure på om disse boxene er noe lurt og ha på syklen i det heletatt. Merket ikke mye på efekten, eneste merkbare forskjellen var at den ble litt mer hakkete når en gikk helt av gassen og raskt på igjen.
Tirsdag og onsdag gikk med mye kjøring, og ingen større problemer, men merket at en er blitt en halvfeit gammal gubbe i kroppen, sliten og støl, var 20minutter pass, etter 15 minutter med kjøring var egentlig både hode og kropp moden for hviletid.
Torsdagen kom det endel regn, men ikke nokk til at det virket fornuftig med regndekk. fikk kjørt litt men ble mest avslapping i depoet.
Fredag var enklere, regnet godt på morgenen og værmeldingen sa det skulle fortsette utover dagen, så da var det bare og få kjøpt seg regndekk og legge om.
Ikke så mange som kjørte så det var åpent depo uten gruppeindeling. Helt suverent for en nybegynner som meg.
Fokus på fine spor, sittestilling på syklen, ingensom forstyrret sporene ved og kjøre mye raskere eller saktere en meg.
Imponerende hvor godt regndekkene sitter.
Utpå dagen tørket det opp, fikk litt hjelp av fjeringsgubben som var med med og sette opp syklen så den passet bedre til meg.
satt på litt mindre bakdrev, og et par brukte Pirelli slicks, det ble meget bra, kjørt et par sekunder raskere på første passet, neste passet senkte jeg rundetidene med ytligere 5 sekunder.
Så var moroa over.
Ga mersmak.
Link til film
https://drive.google.com/open?id=0B4Ni7 ... 1lPX0hVQnc