Der har du helt klart et godt poeng!WikingTnT skrev:Ville holdt det langt unna fukt hvis mulig - det lukter bæver når det blir bløtt - ihvertfall de vi har heime.
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
11500 km og allerede et totalt ødelagt bakhjulslager...
Å skifte lager som har brent seg fast var ikke en lek, men å høre prisen 7400,- for ny felg ga motivasjon til å prøve hardere :)
Det endte med at jeg måtte skjære ut ytre ring av det ene lageret med en Dremel. Til slutt gikk det og nå ruller ting som aldri før.
Jeg skjønner dog ikke at det er mulig å ha et så ødelagt lager så tidlig, men mistanken går vel i retning uvettig bruk av høyttrykkspyler (selvføligelig av forrige eier :)). Kan ikke se at det ellers skal være mulig. En av kulene var slitt til ca. halv størrelse og halvmåneformet. Glad jeg oppdaget dette i garasjen og ikke i en sving på motorvei...
Å skifte lager som har brent seg fast var ikke en lek, men å høre prisen 7400,- for ny felg ga motivasjon til å prøve hardere :)
Det endte med at jeg måtte skjære ut ytre ring av det ene lageret med en Dremel. Til slutt gikk det og nå ruller ting som aldri før.
Jeg skjønner dog ikke at det er mulig å ha et så ødelagt lager så tidlig, men mistanken går vel i retning uvettig bruk av høyttrykkspyler (selvføligelig av forrige eier :)). Kan ikke se at det ellers skal være mulig. En av kulene var slitt til ca. halv størrelse og halvmåneformet. Glad jeg oppdaget dette i garasjen og ikke i en sving på motorvei...
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det kan jo også være skadet simring kommer det inn vann vasker det ut fettet, og lageret går tørt. Årsak til det blir vel bare spekulasjon, men det er alltid kjedelig. 7400.- for ny felg gir jo litt ekstra motivasjon ja, du kan jo bare få ødelagt den, eller få ut lageret. Godt det gikk bra.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Heisann!
Ble montert Led blinklys rund baut. ELFR-1 relé istedenfor motstander. Funker som fy!
Hadde en liten "koserunde" med kjedet også, nå er det nysmurt og blankt.
Ble montert Led blinklys rund baut. ELFR-1 relé istedenfor motstander. Funker som fy!
Hadde en liten "koserunde" med kjedet også, nå er det nysmurt og blankt.
2018 : Ducati Multistrada 1260S: fra Pirelli Scorpion Trail 2 til Michelin Road 5 til Michelin Road 6
2016 - 2017 : Yamaha Tracer 900, 2015modell. fra Dunlop 222 til Metzeler Roadtech 01
2016 - 2017 : Yamaha Tracer 900, 2015modell. fra Dunlop 222 til Metzeler Roadtech 01
- biker7
- Innlegg: 1308
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Har brukt Dominatorn en del i det siste, så da må man jo stelle litt med den også Så i dag har den fått litt omsorg. En skikkelig vask, olje-/filter-skift, strammet og smurt opp kjede, smurt litt her og der, og satt på et annet framdekk. Det som satt på (T63) var utslitt. Men har gått 650mil, så fornøyd med det. Hadde et halvbrukt MT 21 liggende, så da monterte jeg dette . Nå er "den gamle, gode" klar for mere moro.
27år gammel, 81300km på telleren nå, and still going strong
27år gammel, 81300km på telleren nå, and still going strong
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Respektbiker7 skrev: 27år gammel, 81300km på telleren nå, and still going strong
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- biker7
- Innlegg: 1308
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Han holder ut denna doningen, AJ En skikkelig sliter
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Det er jo Honda.biker7 skrev:Har brukt Dominatorn en del i det siste, så da må man jo stelle litt med den også Så i dag har den fått litt omsorg. En skikkelig vask, olje-/filter-skift, strammet og smurt opp kjede, smurt litt her og der, og satt på et annet framdekk. Det som satt på (T63) var utslitt. Men har gått 650mil, så fornøyd med det. Hadde et halvbrukt MT 21 liggende, så da monterte jeg dette . Nå er "den gamle, gode" klar for mere moro.
27år gammel, 81300km på telleren nå, and still going strong
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
-
- Innlegg: 266
- Registrert: 22 aug 2014, 11:09
- Motorsykkelen din: Gsxr 400
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Lagt ledning fra CDI til turteller da jeg hadde kabelbrudd mellom coil og turteller.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke rare greiene annet enn å bytte speil.
Kom over noen KTM fyrer som hadde byttet ut sine med de som jeg synes unektelig ser mer smekre ut enn KTM's egne.
De nye er fra Piaggio og er de samme som jeg hadde på Moto Guzzi Stelvio'en.
Mener også at BMW har disse på sine GS/A modeller.
Jeg kunne ikke roe ned kjøpefingeren da jeg så disse. Prisen var heller ikke avskrekkende og for et par dager siden dukket de opp i posten.
Og i dag ble de montert. En fem-minutters jobb med innlagt pause, selv for meg... .
Det fine med disse er at de ligger lavere enn de originale og at de går lenger ut og bør gi bedre sikt bakover.
Synes de kler SA'en bedre enn de originale.
At avstanden mellom speil og vindskjerm blir større kan også muligens bidra til mindre vindstøy.
Piaggio speilene har også en gummimuffe som skjuler speilkoblingen på styret på noe KTM åpenbart ikke så noen hensikt å ha...
Ser absolutt bedre ut med en slik.
Skulle jeg mot all formodning finne ut at jeg ikke vil bruke disse nye speilene er det enkelt å sette på de originale igjen.
Og no' særlig mer farkling enn dette blir det neppe på KTM'en, som har det meste på stell fra før .
Her noen bilder:
Før...
Underveis...
Og etter !
Kom over noen KTM fyrer som hadde byttet ut sine med de som jeg synes unektelig ser mer smekre ut enn KTM's egne.
De nye er fra Piaggio og er de samme som jeg hadde på Moto Guzzi Stelvio'en.
Mener også at BMW har disse på sine GS/A modeller.
Jeg kunne ikke roe ned kjøpefingeren da jeg så disse. Prisen var heller ikke avskrekkende og for et par dager siden dukket de opp i posten.
Og i dag ble de montert. En fem-minutters jobb med innlagt pause, selv for meg... .
Det fine med disse er at de ligger lavere enn de originale og at de går lenger ut og bør gi bedre sikt bakover.
Synes de kler SA'en bedre enn de originale.
At avstanden mellom speil og vindskjerm blir større kan også muligens bidra til mindre vindstøy.
Piaggio speilene har også en gummimuffe som skjuler speilkoblingen på styret på noe KTM åpenbart ikke så noen hensikt å ha...
Ser absolutt bedre ut med en slik.
Skulle jeg mot all formodning finne ut at jeg ikke vil bruke disse nye speilene er det enkelt å sette på de originale igjen.
Og no' særlig mer farkling enn dette blir det neppe på KTM'en, som har det meste på stell fra før .
Her noen bilder:
Før...
Underveis...
Og etter !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Scannet databoksene, ingen feilkoder, (kan stå feilkoder uten alarm i displayet, feks lav spenning batterier til alarmen). Kjørt en luftefunksjon på bremsene vha samme programvare. Er slikt en kan gjøre når bremsene først er vanlig lufta, og uten å åpne noe.
Så, da vet jeg at alt er iorden :-)
Så, da vet jeg at alt er iorden :-)
- Roargutten
- Innlegg: 207
- Registrert: 09 jun 2015, 11:40
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
- Bosted: Årnes
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
vim skrev:11500 km og allerede et totalt ødelagt bakhjulslager...
Å skifte lager som har brent seg fast var ikke en lek, men å høre prisen 7400,- for ny felg ga motivasjon til å prøve hardere :)
Det endte med at jeg måtte skjære ut ytre ring av det ene lageret med en Dremel. Til slutt gikk det og nå ruller ting som aldri før.
Jeg skjønner dog ikke at det er mulig å ha et så ødelagt lager så tidlig, men mistanken går vel i retning uvettig bruk av høyttrykkspyler (selvføligelig av forrige eier :)). Kan ikke se at det ellers skal være mulig. En av kulene var slitt til ca. halv størrelse og halvmåneformet. Glad jeg oppdaget dette i garasjen og ikke i en sving på motorvei...
Og hvis jeg skjønte lite av at et lager kunne være totalt ødelagt etter 11500 km, var det ingenting mot at det nye lageret var ødelagt etter 120 mil!
Leverte hele hjulet til Snellingen og der konkluderes det med at det meste av innsatsen til bakhulet er utslitt og derfor må byttes. Jeg har dessverre ingen sykler å sammenligne med og klarte derfor ikke å se at dette satt alt for løst.
Kan virke som forrige eier har fått montert feil eller på en eller annen måte har forårsaket en abnorm slitasje på både hylsen inni felgen og på spacere, samt lager.
Ny innsats til 2500 og en ukes venting, samt vondt i stoltheten over ikke å ha klart det selv
-
- Innlegg: 92
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Bosted: Østfold
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Min cbf1000 2006 mod. er fra i dag av bannlyst og gjort arveløs for all fremtid.
Den nekter å gå rent på slakk kjøring.
Har målt og feilsøkt i 3 år. Byttet det meste av sensorer. Er nå på min 3. ECU.
Satt på en "Power Plug" for et år siden. Det funket fint. Gikk rent og smooth i ca. et år.
Så startet elendigheten igjen. Hva er det som forandrer seg ????
Mere innblanding av bioetanol i bensinen?
Har eid mc`n fra ny i 2006. vet hvor fint å feilfritt den kan/skal gå. De første 40-45`km gikk den som en drøm. Ikke et feilslag.
Bare en ting å gjøre. Å det er to ting: Kjøre mc med forgassere og ty til flaska. Selvsagt ikke samtidig :)
Dæven så frustert man kan bli......
Den nekter å gå rent på slakk kjøring.
Har målt og feilsøkt i 3 år. Byttet det meste av sensorer. Er nå på min 3. ECU.
Satt på en "Power Plug" for et år siden. Det funket fint. Gikk rent og smooth i ca. et år.
Så startet elendigheten igjen. Hva er det som forandrer seg ????
Mere innblanding av bioetanol i bensinen?
Har eid mc`n fra ny i 2006. vet hvor fint å feilfritt den kan/skal gå. De første 40-45`km gikk den som en drøm. Ikke et feilslag.
Bare en ting å gjøre. Å det er to ting: Kjøre mc med forgassere og ty til flaska. Selvsagt ikke samtidig :)
Dæven så frustert man kan bli......