Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av mortenolb »

Kjørte fort over en hump da? Isåfall har jeg gjort det sjæl :-x

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev:At Touratech, R&G og Tutoro, kjedesmøreren jeg har montert på sykkelen, både bruker og åpenbart anbefaler strips, imponerer meg ikke, for å si det slik.
Feste med skruer er absolutt å foretrekke. Etter min mening.

For å slippe å få 100000 vis av klager på at denne radiatorgrillen var noe dritt etter å ha boret alle 4 skruene igjennom radiatoren så den nå kan brukes som vannspreder. Tenkte Touratech at strips er nok best. Og det er utrolig hvor lenge strips av god kvalitet holder.

Og jeg forstår Touratech godt, når jeg ser hva folk er i stand til å få til selv med Ikea sine idiotsikre bruksanvisninger... :P
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Det er nesten så jeg kanskje må svelge tidligere utsagn angående stripsene.

1. Når jeg tenker meg om så hadde det nok vert "vanskeligere" å feste denne ved hjelp av skruehull som allerede var der. Med det så tenker jeg på tilgangen til disse samt at man jo kanskje må ha lenger skruer etc.

2. Man kan vel egentlig ikke gjøre feil ved å bruke strips. Ryker stripsene så er det jo bare å få tak i nye og dem får man jo kastet etter seg over alt og koster ikke stort.

3. Det fulgte med slike gummibånd som jeg limte på rundt beskyttelsen og det ser ut til at beskyttelsen sitter overaskende godt.

Når det er sagt så stusset jeg litt på om de nederste stripsene vil takle varmen fra eksosrørene over tid. Jeg anntar det er ca. 5cm. fra eksosrøret (det det kommer ut) og frem til det nærmeste stripset og der har jeg for meg at det kan bli varmt på sikt. Dog gjelder dette kun ett av stripsene.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av EasyRider »

Vil bare nevne at du kan få strips med tynne metal tråder i.
Som gjør dem utrolig sterke. Men koster så klart er en del mer en vanlig strips du får kjøpt på biltema :)

Når det gjelder varme, så kan jeg forstå at du er litt urolig men den som lever får se.
Vil tro dem har vurdert dette før dem la dette ut for salg.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

jeg annser egentlig ikke dette som noe stort problem. Løsner et strips så er det lett og få tak i ny strips og beskyttelsen detter jo ikek av grunnet dette. Såpass godt føler jeg den sitter. :)

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Tommas »

Bakhjulsløft, det er bare å bremse hardt nok ned svingene mot Dalen det :eh

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Haha, mener å huske du nevnte at du knep sammen litt ekstra akkurat da også... :lol

Neida... dette er ingen konkurranse om hvem som kjører hardest. Den konkurransen ville jeg nok uansett tapt, selv om jeg ikke er noen helgen jeg heller :-# :x

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Da setter jeg straks kursen til Cutless rett fra jobb! Blir pilsing og skjitsnakk i kveld/natt. Herlig! :)

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Toven »

Henda over dyna nå da!

Toalmar
Innlegg: 452
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: Gjøvik

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Toalmar »

det problemet jeg ser med strips er at de ikke er like gode som skruer, og skulle beskyttelsen løsne og vri seg kan det godt hende det blir liggende å slå / gnisse på kjøleren med hull som resultat. Nei for min del hadde helt klart ville hatt en beskyttelse som du kan montere med skruer, gjerne via medsendte braketter

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av AJ »

Toalmar skrev: Nei for min del hadde helt klart ville hatt en beskyttelse som du kan montere med skruer, gjerne via medsendte braketter
Må si meg enig.
Evotech radiatorbeskyttelsen jeg har på 1290'en er festet med to skruer i original fastmontert KTM brakett nederst . Dog er det geniale med denne, synes jeg, at radiatorgitteret ikke har skruefester øverst. Her har gitteret en kant/brett på hver side som skyves/presses inn under en plastkant på kåpedelene på hver side av radiatoren. Funker som bare det.
Heller en slik festeløsning enn strips.
Tviler ikke på at strips er gode nok til å feste og holde enkelte ting på plass, men man har aldri samme kontroll med hvor godt de gjør jobben som skruer (med Locktite...).
Et annet poeng er at det er lettere å få riktig tiltrekkingsmoment med skruer enn med strips...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Var ute på en liten tur på lokale veier i går og svingte en tur utom Tangen på Hvaler utenfor Fredrikstad.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

I går ble det montering av TechSpec tankbeskyttelse på BMW'en :thumleft

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24102
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av Bjerknez »

Slett

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' logg - Turer, fjas & slaberas

Legg inn av xyvind »

Det ble skikkelig nice!

Svar